Wysłany: Wto Lip 05, 2011 00:03 [MGF] problem - coś z silnikiem?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam
dziś w trakcie jazdy spotkała mnie przykra niespodzianka;
przy prędkości około 140 km/h (czyli wolniutko) nagle poczułem szarpnięcie z tylnej prawej strony - objawy dokładnie jakbym złapał gumę. Tak właśnie pomyślałem, zwolniłem - ale samochód trzymał tor jazdy bez żadnych niespodzianek.
Niestety - gdy chciałem przyspieszyć - zero mocy po wciśnięciu gazu. Po zatrzymaniu już nie ruszył - silnik kręci, ale odpala.
Dodatkowo przy próbie uruchomienia świecą się równocześnie 2 kontrolki (normalnie gasną po przekręceniu kluczyka): akumulator (akuś jest całkiem nowy, wymieniony przed tygodniem) i wspomaganie kierownicy.
Na szczęście znajomy doholował mnie do domu... Czy ktoś ma pomysł co się mogło stać?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 05, 2011 00:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Paliwo jest, może nie pełny zbiornik ale około połowy;)
Silnik po szarpnięciu a przed zatrzymaniem pracował normalnie, bez żadnych niepokojących hałasów. Rozrząd był robiony niecały rok temu, od tego czasu przejechałem około 15 tys (zimą grzecznie sobie stał) - dlatego rozrząd raczej wykluczam, aczkolwiek niepokoi mnie to szarpnięcie na prostej drodze tuż przed zdarzeniem...
... no i musze na razie (do znalezienia rozwiązania) jeździć 15sto letnim golfem , pomocy
Pierwsza rzecz która się nasuwa to właśnie rozrząd, ale skoro wykluczasz, i nie było dźwięku jak po kolizji zaworów, to raczej nie to.
Druga - pasek osprzętu mógł pęknąć. widać go patrząc od góry na silnik, po prawej stronie zaraz obok pokrywy paska rozrządu. Jest on normalnie bardzo mocno napięty, więc jak strzelił, jeszcze przy okazji wkręcając się w coś, i wtedy rozerwało go jeszcze raz, mogłeś poczuć wyraźne szarpnięcie. Brak napędu alternatora - brak ładowania aku, i inne problemy z elektryką (z diagramów wynika że jest on podpięty pod kontrolkę ładowania, i może też od niego zależeć coś innego).
Jak nie to - to tymczasowo brak mi pomysłów...
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
... no chyba prawie na pewno chodzi o pasek, bo go nie ma - wziął był i znikł
Mam nadzieję, że to tylko to - dzięki za rady, czekam na odholowanie do warsztatu żeby mechanik obejrzał czy coś jeszcze się nie wydarzyło przy okazji.
ale wspomaganie podczas odpalania chyba musi pozostać czerwone aż do odpalenia, a konktolka akumulatora sama w sobie odpowiada m.in. za "stan i napięcie paska klinowego"
dokładnie - mi się czasem po przejechaniu przez kałużę lubi zapalić, bo pasek ślizga... a nowy kupiłem jeszcze przed ogólnopolskim, i jeszcze mi się nie chciało założyć.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 86 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Sob Lip 09, 2011 10:15
W MGF'ach przed face liftingiem (z mechanicznym licznikiem kilometrów) błędy dotyczące funkcjonowania samochodu są wyświetlane za pomocą kombinacji kontrolek.
W MGF'ach po face liftingu (z cyfrowym licznikiem kilometrów) błedy wyświetlane są kodami na wyświetlaczu.
Pozdrawiam,
Marcin
Odnośnie kombinacji kontrolek (co za jaki błąd odpowiada) można poszukać na angielskim forum MG.
_________________ "Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum