Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez 1.4 GTI 16V] Lekkie braki mocy...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Polonez 1.4 GTI 16V] Lekkie braki mocy...
Autor Wiadomość
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



  Wysłany: Pon Sie 22, 2011 19:45   [Polonez 1.4 GTI 16V] Lekkie braki mocy...
Typ: GTi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam Wszystkich Forumowiczów.

Jestem tu nowy, ale poczytałem trochę forum i nie znalazłem nic co by było podobne do mojego przypadku. Zacznę od początku. Jestem w posiadaniu Poloneza Caro, w którym to zrobiłem SWAP z 1.6 GLI na 1.4 GTI. Tak więc obecnie jestem posiadaczem 14K4F w Polonezie. Od samego początku po swapie były problemy z mocą, dusił się, strzelał w dolot... Wymieniono świece na nowe Boscha, palec i kopułkę na nowe EPS, przewody WN nowe NGK. Lekko się poprawiła kultura pracy, jednakże nadal mocy nie było. Kolejna diagnoza - pompa paliwa. Wymieniona na używaną, ale 100% sprawną, wymontowaną z Poldka, w którym jeździła do końca. Nastąpiła znaczna poprawa mocy, samochód bez większego problemu zebrał się do 160km/h, jednakże nadal są lekkie kłopoty z mocą... Auto nie przyspiesza płynnie... Przy starcie na jedynce dokręca sie do 5000 i robi się muł, tak jakby wogóle nie dostawał paliwa, niestety gaśnie i trzeba chwilę odczekać, aż 'odbije' przekaźnik pompy paliwa by ponownie odpalić. Jeśli na jedynce wystartuje spokojnie, zmienię bieg powiedzmy przy 4000 to na dwójce mogę bez żadnego problemu dokręcić silnik do odcięcia, a od 5000 czuje wyraźny przypływ mocy. Na postoju również bez problemu dokręca się do odcięcia. Powyższe sytuacje przy poziomie paliwa w zbiorniku pomiędzy 1/2 a 1/4.

Teraz 2 pytania.
1. Co może odpowiadać za brak płynności przy przyspieszaniu?
2. Z jakiego powodu tylko na pierwszym biegu nie mogę dokręcić silnika do odcinki?

Z góry dziękuję i liczę na Waszą pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 22, 2011 19:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Sie 22, 2011 20:14   

raczej ta sprawna pompa nie jest sprawna

sprawdz cisnienie paliwa - powinno byc 4ry bary za filtrem
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Pon Sie 22, 2011 20:24   

W takim razie co... Silnik na pierwszym biegu potrzebuje więcej paliwa by dokręcić się do odcinki niż na kolejnych biegach ? I dlaczego ma być 4 bary jak pompa do PoldoRovera ma w specyfikacji 3.5 bara...
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Sie 22, 2011 20:29   

zeby auto sprawnie jezdzilo wystarcza teoretycznie 3
w roverkach pompy maja specyfikacje na 3,5 pompuja 4
teoretycznie zawor upuszcza wszystko powyzej 3 barow

mimo wszystko sprawdz cisnienie paliwa
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Pon Sie 22, 2011 20:36   

To jeszcze jedna sytuacja z dzisiaj. Spokojny start na jedynce, na dwojce do 6000 (bez żadnego problemu), zapięcie i trójki i łuuuu... Nie jedzie. Puściłem gaz, po czym dałem spowrotem spód i już normalnie pojechał.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 22, 2011 21:51   

rafalrz1989 napisał/a:
To jeszcze jedna sytuacja z dzisiaj. Spokojny start na jedynce, na dwojce do 6000 (bez żadnego problemu), zapięcie i trójki i łuuuu... Nie jedzie. Puściłem gaz, po czym dałem spowrotem spód i już normalnie pojechał.

na moje oko to filtr paliwa do wymiany to nr 1 podejrzany
 
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Pon Sie 22, 2011 22:08   

polofix napisał/a:
rafalrz1989 napisał/a:
To jeszcze jedna sytuacja z dzisiaj. Spokojny start na jedynce, na dwojce do 6000 (bez żadnego problemu), zapięcie i trójki i łuuuu... Nie jedzie. Puściłem gaz, po czym dałem spowrotem spód i już normalnie pojechał.

na moje oko to filtr paliwa do wymiany to nr 1 podejrzany

Jest nowy. Firmy Champion.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 1.4] dławienie, brak mocy
Biala_Strzala Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 7 Sro Gru 10, 2014 18:15
Biala_Strzala
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez 1.6 16V] raz odpala a raz nie
szerszen17194 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 20 Pon Wrz 25, 2017 21:33
piotrek789
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 09:47
szczur50a
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Manual do
sebastian79 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Nie Paź 13, 2019 11:56
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink