Typ: GTi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam Wszystkich Forumowiczów.
Jestem tu nowy, ale poczytałem trochę forum i nie znalazłem nic co by było podobne do mojego przypadku. Zacznę od początku. Jestem w posiadaniu Poloneza Caro, w którym to zrobiłem SWAP z 1.6 GLI na 1.4 GTI. Tak więc obecnie jestem posiadaczem 14K4F w Polonezie. Od samego początku po swapie były problemy z mocą, dusił się, strzelał w dolot... Wymieniono świece na nowe Boscha, palec i kopułkę na nowe EPS, przewody WN nowe NGK. Lekko się poprawiła kultura pracy, jednakże nadal mocy nie było. Kolejna diagnoza - pompa paliwa. Wymieniona na używaną, ale 100% sprawną, wymontowaną z Poldka, w którym jeździła do końca. Nastąpiła znaczna poprawa mocy, samochód bez większego problemu zebrał się do 160km/h, jednakże nadal są lekkie kłopoty z mocą... Auto nie przyspiesza płynnie... Przy starcie na jedynce dokręca sie do 5000 i robi się muł, tak jakby wogóle nie dostawał paliwa, niestety gaśnie i trzeba chwilę odczekać, aż 'odbije' przekaźnik pompy paliwa by ponownie odpalić. Jeśli na jedynce wystartuje spokojnie, zmienię bieg powiedzmy przy 4000 to na dwójce mogę bez żadnego problemu dokręcić silnik do odcięcia, a od 5000 czuje wyraźny przypływ mocy. Na postoju również bez problemu dokręca się do odcięcia. Powyższe sytuacje przy poziomie paliwa w zbiorniku pomiędzy 1/2 a 1/4.
Teraz 2 pytania.
1. Co może odpowiadać za brak płynności przy przyspieszaniu?
2. Z jakiego powodu tylko na pierwszym biegu nie mogę dokręcić silnika do odcinki?
Z góry dziękuję i liczę na Waszą pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 22, 2011 19:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W takim razie co... Silnik na pierwszym biegu potrzebuje więcej paliwa by dokręcić się do odcinki niż na kolejnych biegach ? I dlaczego ma być 4 bary jak pompa do PoldoRovera ma w specyfikacji 3.5 bara...
zeby auto sprawnie jezdzilo wystarcza teoretycznie 3
w roverkach pompy maja specyfikacje na 3,5 pompuja 4
teoretycznie zawor upuszcza wszystko powyzej 3 barow
mimo wszystko sprawdz cisnienie paliwa
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
To jeszcze jedna sytuacja z dzisiaj. Spokojny start na jedynce, na dwojce do 6000 (bez żadnego problemu), zapięcie i trójki i łuuuu... Nie jedzie. Puściłem gaz, po czym dałem spowrotem spód i już normalnie pojechał.
To jeszcze jedna sytuacja z dzisiaj. Spokojny start na jedynce, na dwojce do 6000 (bez żadnego problemu), zapięcie i trójki i łuuuu... Nie jedzie. Puściłem gaz, po czym dałem spowrotem spód i już normalnie pojechał.
na moje oko to filtr paliwa do wymiany to nr 1 podejrzany
To jeszcze jedna sytuacja z dzisiaj. Spokojny start na jedynce, na dwojce do 6000 (bez żadnego problemu), zapięcie i trójki i łuuuu... Nie jedzie. Puściłem gaz, po czym dałem spowrotem spód i już normalnie pojechał.
na moje oko to filtr paliwa do wymiany to nr 1 podejrzany
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum