Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprzęgło
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprzęgło
Autor Wiadomość
spajk 



Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Paź 03, 2011 21:50   

Witam padło mi sprzęgło w moim R-75 a raczej pompka, mam pytanie po wymontowaniu pompki spróbowałem zalać płynem i pompować a płyn zamiast tłoczyć się w stronę wężyka to wywala zbiorniczkiem :!: znaczy to że pompka się już skończyła czy da radę ją jakoś naprawić :?:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 03, 2011 21:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kosiacki 



Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 91
Skąd: łowicz



Wysłany: Wto Paź 04, 2011 15:44   

Naprawą pompek zajmuje się Boncky znajdziesz go na forum lub na allegro w ogłoszeniu o sprzedaży pompek sprzęgła ale tak na logikę to ta pompka pompuje jeśli wywala ci płyn na zewnątrz może masz żle zakręconą nakrętkę tam gdzie dolewa płynu lub masz uszkodzoną uszczelkę na łączeniu pompki z wężykiem naszybkozłączce pozdrawiam
_________________
Gogo
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 04, 2011 16:43   

spajk napisał/a:
Witam padło mi sprzęgło w moim R-75 a raczej pompka, mam pytanie po wymontowaniu pompki spróbowałem zalać płynem i pompować a płyn zamiast tłoczyć się w stronę wężyka to wywala zbiorniczkiem :!: znaczy to że pompka się już skończyła czy da radę ją jakoś naprawić :?:


zasadnicze pytanie - czy wyjąłeś pompkę z wężem czy nie ? jeżeli z wężem to nie dziwne, bo on jest zamknięty do momentu połączenia ( szybkozłączka na wcisk) jeżeli zaś bez węża i wybija to po pierwsze może być zasyfiona i zatyka zawór ( znaczna większość przypadków) lub też już zawór się odkształcił i po ptokach...
_________________
Pamparampam
 
 
 
spajk 



Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Paź 05, 2011 21:23   

Dzięki za wszystkie porady, dzisiaj rozebrałem i wymyłem pompkę (było tam trochę syfu) no i zamontowałem odpowietrzyłem i myślałem że już jest sukces bo sprzęgło pracuje prawidłowo zero wycieku ale po przejechaniu się okazuje że jak długo trzymam pedał wciśnięty to zostaje w podłodze i sprzęgła niema pedał podnoszę i jest :!: co to może być wysprzęglik się skończył i czeka mnie kosztowna naprawa :?: Może ktoś zna i poleca dobrego mechanika z Poznania lub okolic co umie dobrze zdiagnozować i naprawić mojego
Rowerka..................
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Sro Paź 05, 2011 21:41   

spajk napisał/a:
co to może być wysprzęglik
raczej tak... pewno z niego leje i dlatego ci wpada pedał w podłogę, jak tak dłużej pojeżdzisz to juz wogól nie podniesiesz pedału bo nie będzie ciśnienia...
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 21:49   

Każdy kto kupił rovera 75 będzie musiał w nim wymienić komplet sprzęgła, po prostu ten typ tak ma, można tylko trafić na auto świeżo po wymianie i wtedy nas to ominie. Ale kto sprzedaje po wymianie...

Pompka za 99.9% nie trzyma ci ciśnienia, również wysprzeglik może już domagać, tak czy siak czeka Cię wymiana kompletu. Tego się nie da uniknąć, to jak rzut kamieniem w górę i nadzieja że nie spadnie:)
_________________
Pamparampam
 
 
 
spajk 



Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Paź 05, 2011 22:25   

Noto mnie pocieszyliście koledzy :cry: może ktoś zna pana MECHANIKA POJAZDOWA
W. MATYSIAK & Z. NOWAK z Puszczykowa mogę zostawić u niego moje autko i je uzdrowi bo wiecie że niektórzy tylko naciągają na kasę :!:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Paź 06, 2011 08:45   

spajk napisał/a:
Noto mnie pocieszyliście koledzy może ktoś zna pana MECHANIKA POJAZDOWA
W. MATYSIAK & Z. NOWAK z Puszczykowa mogę zostawić u niego moje autko i je uzdrowi bo wiecie że niektórzy tylko naciągają na kasę

Ja znam mi robili wysprzęglik i sprzęgło mega zadowolony jestem i uważam ich za jedna z najpożądniejszych firm na jakie trafiłem przez cały czas posiadania aut przeze mnie.
Co do twojego problemu to kończy ci się pompka sprzęgła. Mam tak samo, a ja swoje auto kupiłem z nowym zestawem pompa-wysprzęglik 3 lata temu. Wysprzeglik skończył się ubiegłej zimy i go wymieniłem a pompka umiera do dziś ale jeszcze daje radę. Puszcza ci zawór i cofa płyn, rozbierałem swoja pompkę 3 razy i stąd znam temat

[ Dodano: Czw Paź 06, 2011 08:45 ]
Już rozmawiałem z Wojtkiem z Puszczykowa żeby założyć pompkę z BMW i chyba tak właśnie zrobie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Czw Paź 06, 2011 09:37   

sknerko napisał/a:
pompkę z BMW i chyba tak właśnie zrobie

nie ma nic lepszego... nie cieknie i dl konca żywota auta nie będe o niej pamiętac .. :)
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 06, 2011 10:24   

spajk napisał/a:
W. MATYSIAK & Z. NOWAK z Puszczykowa


Byłem, obsługa bardzo miła... to tyle jak auto naprawiają nie wiem, z moim była grubsza sprawa.

ale ogólnie na plus dogodne godziny, dobry kontakt. JA umawiałem sie z autem już po godzinach pracy
_________________
75 Red Edition
 
 
xeone 



Dołączyła: 10 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Paź 10, 2011 12:39   

Witajcie,

przeczytałam chyba każdy wątek dotyczący sprzęgła, pompy i wysprzęglika na tym forum. Jestem kobietą i niestety nie znam się na naprawie samochodów więc czasami rzeczy, o których piszecie są dla mnie czarna magią. Stąd będą moje pytania i prośba o łagodne potraktowanie ;)
Rovera 75 i zarazem problem ze sprzęgłem mam od 2007 roku, tydzień po zakupie sprzęgło padło kompletnie - wymieniono cały komplet (pompa, tarcza, docisk, wysprzęglik). Pod koniec 2008r nawaliła pompa - zamontowano od BMW (zgodnie z zamieszczoną przez Dam-Kam instrukcją). Później, średnio co rok, wymieniałam pompę. W grudniu 2010 padła po raz kolejny, następnie w kwietniu br., na początku września, tydzień temu i ... wczoraj. Za każdym razem były identyczne objawy - pedał zostawał w podłodze, a pompka była złamana. Trochę inaczej wygląda to od tygodnia: najpierw sprzęgło bierze coraz niżej, po jakiś 1-2 dniach, po zrzucaniu biegu, autem przez chwile zaczyna rzucać (tak jakby nadal był na biegu) a po kolejnych 1-2 dniach sprzęgło łapie przy samej podłodze i nie da się wrzucić biegu. Tak było tydzień temu, mam wymieniona pompkę i po kilku dniach mam powtórke z rozrywki.
I teraz moje pytanie - czy to wina zepsutego sprzęgła i/lub wysprzęglika? Czy też może mechanika, który nieumiejętnie montuje pompkę (było ich dwóch czy trzech)? Czy wymiana kompletu załatwi sprawę raz na zawsze (tzn. chociaż na rok-dwa)? Czy montować pompkę od BMW czy lepiej zainwestować w oryginalną?
Uwielbiałam ten samochód ale ostatnimi czasy zaczęłam się bać nim jeździć. W 99% jeżdżę z dwójka małych dzieci i nie jestem w stanie sama przepchać prawie 2 tonowej krowy na chodnik (nie mówiąc już o komentarzach w stylu "ku**a, usuń ten samochód bo tarasujesz pas" itp) . Doszło do tego, że wybierając ubezpieczenie zaczęłam się kierować nie ofertą AC i OC tylko najlepszym Assistance ;)
Proszę, pomóżcie!!!
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Pon Paź 10, 2011 14:51   

xeone,
jak ja dałem mechanikowi zeby przerobił pompkę na ta z bmw dostarczajac mu jednocześnie wszystkie infoermacje z forum, to dość ze mnie skasował na 200zł to po miesiącu jeszcze zostałem w centrum miasta z pedałem w podłodze i zalaną całą podłoga przez DOT4..... sam postanowiłem to zrobić i od tamtej pory nie pamietam co to pomka sprzegla... myśle ze może jest koło ciebie jakiś klubowicz który przerabiał ten temat i pomoże w skutecznym usunięciu tej usterki...chciażby nawet odpłatnie ale skutecznie.....

[ Dodano: Pon Paź 10, 2011 14:51 ]
xeone napisał/a:
a pompka była złamana.
jak złamana??
mam rozumieć że cięgno ktore jest podłączone do pedala sprzegła sie łamie??
jezeli tak to moim zdaniem jest zle założona pompka
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Paź 10, 2011 15:33   

Debile... Pewnie plastikowe ucho pęka... Czy ten imbecyl nie potrafi dorobić metalowego ucha? Bo tam tylko to może się złamać. Nic innego. A co do objawu jaki masz teraz, to gdzieś wygląda, że płyn ucieka. Nie chciałbym być złym prorokiem, ale wygląda na wysprzęglik. Trzeba to sprawdzić.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
xeone 



Dołączyła: 10 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Paź 10, 2011 18:03   

dokładnie, łamało się to cięgno (czy trzpień, jak na to mówi mój mechanik). Na początku września zabrał się za to "przyjaciel" rodziny i dorobił całą część metalową, poprawił mocowanie pompki - pedał chodził ciężko (nie pamiętam, żeby kiedykolwiek chodził lekko) ale nie było ani milimetra luzu, biegi ładnie wchodziły. I tak było tydzień, później zaczęło się wymieniane łapanie coraz niżej, wrażenie, że bieg się nie wysprzęglił, a na końcu nie odbijanie pedała do końca i niemożliwość wrzucenia biegu.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Paź 10, 2011 22:48   

xeone, no to wygląda na wysprzęglik ;/ Ja proponuje sprawdzić czy nie leje się ze skrzyni, a jesli tak, to przy wymianie wysprzęglika, wrzucić też sprzegło Nationala, albo Nexusa, wtedy gwarantuje, że zacznie chodzić lekko.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
xeone 



Dołączyła: 10 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 10:50   

Rowan, 21matys wielkie dzięki za odpowiedź :) Już jestem umówiona na wymianę wszystkiego.
Jeszcze tylko jedna prośba - poradźcie jakie części kupić:
- sprzęgło National i wysprzęglik LUK z TomaTeam czy
- sprzęgło Borg&Beck i wysprzęglik AP od Freelandera TD4?
Cenowo wychodzą bardzo podobnie z tym, że te od TD4 mam na miejscu i nie muszę czekać na przesyłkę.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 11:08   

Co do wyprzęgnika to jednak bym wziął ten LUK.
U Taty we Freelku po przekładce zastosowałem pompke AT i bardzo nisko brało sprzęgło i za :evil: nie szło tego odpowietrzyć.
Po wymianie na LUK sprzęgło bierze idealnie na środku skoku pedału.
Tarcza sprzęgła to zależy od stylu jazdy.
Jak lubisz depnąć i wozisz kilka osób w aucie to ja bym brał QUINTON HAZELL
Na Allegro masz zestawy razem z dociskiem.
Znajomy mechanik do MG wkłada tylko takie i są sprawdzone.
Kiedyś kładł LUK albo Valeo ale ostatnio z jakością nie bardzo a sama okładzina cierna nie za dobrej jakości.
http://allegro.pl/sprzegl...1835259139.html

Sprzęgła National tez są bardzo dobre, ale musisz je dotrzeć.
Pierwsze 500km delikatnie.
Jak Tomi ma na stanie z pompka LUK to bierz ten zestaw i się nie oglądaj.

Sprzęgło Berga mamy w Audi A4 Quattro i w Chorwacji w górach z campingiem zaczynało się ślizgać na podjazdach.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Paź 11, 2011 11:37   

Z tego co sie orientuję to wysprzęglik jakby sie nie nazywał to zawsze jest AP

[ Dodano: Wto Paź 11, 2011 11:37 ]
mam założony z freelandera był Britparta a na nim pisało AP i działa idealnie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 11, 2011 12:32   

sknerko napisał/a:
Z tego co sie orientuję to wysprzęglik jakby sie nie nazywał to zawsze jest AP

[ Dodano: Wto Paź 11, 2011 11:37 ]
mam założony z freelandera był Britparta a na nim pisało AP i działa idealnie


dokładnie... wszystko to jedna rodzina :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
Bujo_Footbag 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 14
Skąd: DGR/DW



Wysłany: Wto Lis 01, 2011 18:05   

Witam,

Przeglądam forum, z mechanikom w moim życiu miałem niewiele wspólnego i zastanawiam się czy problem jaki pojawił się w moim Roverku na pewno dotyczy zapowietrzenia.

Zrobiłem przez weekend ponad 1000 km i już na trasie czułem, że coś piątka nie zawsze wskakuje tak jak powinna, zbagatelizowałem problem.

Wczoraj cisnąłem A4 dość szybko i przy zjeździe czułem, że sprzęgło przy redukcji biegów coś bardzo nisko łapie. Ze zmianą biegów zaczęło się robić coraz gorzej, bardzo ciężko wchodziły.

Jakoś dotarłem do domu. Kładłem się spać z nadzieją że wstanę rano i wszystko będzie w porządku... Niestety dziś w ogóle nie chciały mi wskakiwać. Na początku próbowałem wrzucić je siłowo, ale szybko zrezygnowałem - więcej szkód by to spowodowało niż pożytku.

Płynu nie brakuje, sprzęgło się nie blokuje na dole, odbija ale jakby nie czuć w ogóle "mocy".

Poprzedni właściciel auta przed sprzedażą wymieniał całe sprzęgło, bynajmniej tak twierdzi.
Zaraz po zakupie mechanik zamontował mi nowy wysprzęglik.

Autko mam trochę ponad miesiąc. Żona się irytuje, że kupiliśmy auto, które cały czas trzeba naprawiać, ciśnie mnie żeby je zmienić, a ja... ja jestem ciężko zakochany w mojej torpedzie.

Co to może być???

Proszę o szybką pomoc, rano mogę dać auto do mechanika. Wolałbym znowu nie bólić za coś co ewentualnie mógłbym sam zrobić.

Z góry serdeczne dzięki!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] 2.0 V6 Sprzęgło
Ozi546 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Mar 28, 2018 13:56
karol77787
Brak nowych postów [MG ZT] Sprzęgło lub cos ?
MaReK Rover serii 75, MG ZT 73 Pią Lut 27, 2009 17:12
Rowan
Brak nowych postów [r75] sprzęgło z 1.8t do v6
aimp12 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Sty 21, 2017 17:09
dzelo23
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło
kgorzalka Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Lip 23, 2013 11:07
koci_flak
Brak nowych postów [75] Sprzęgło
dario1282 Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Paź 23, 2015 21:36
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink