Wysłany: Sro Paź 19, 2011 09:26 [r400] Jak Odpowietrzyc nagrzewnice
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam kolegów czy ktoś może mi powiedzieć czemu leci mi cieple powietrze a nie gorące dodam tez ze mechanik mi powiedział ze może mam zapowietrzona nagrzewnice
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 19, 2011 09:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To raczej nie zapowietrzenie tylko zasyfienie/zakamienienie nagrzewnicy.
Walczę z tym od tygodnia na razie z marnym skutkiem. Do tej pory płukałem kilka razy wodą pod ciśnieniem. Efekt mizerny - teraz mam zamiar użyć chemii do przepłukania całego układu. Raczej rewelacji się nie spodziewam, a pewnie i tak zakończy się wymianą nagrzewnicy - mam nadzieje tylko że nie nagle z powodu wycieku
To raczej nie zapowietrzenie tylko zasyfienie/zakamienienie nagrzewnicy.
Walczę z tym od tygodnia na razie z marnym skutkiem. Do tej pory płukałem kilka razy wodą pod ciśnieniem. Efekt mizerny - teraz mam zamiar użyć chemii do przepłukania całego układu. Raczej rewelacji się nie spodziewam, a pewnie i tak zakończy się wymianą nagrzewnicy - mam nadzieje tylko że nie nagle z powodu wycieku
A dlaczego miała sie zasyfić? Jak lejesz płyn a nie wodę to nie powinien kamień sie odkładać.
Na pewno ktorys element regulacji sie "zastal" nie uzywany w koncu od ponad pol roku. Z jakiegos powodu jest taki wysyp takich tematow o tej porze roku. A po zimie nikomu wentylatory nie beda dzialac i beda tematu ze sie grzeja.
W sumie nie powinna.
Wczoraj przepłukałem cały układ wodą, potem jakimś specyfikiem do odkamieniania układu chłodzenia. Następnie 2 płukanki wodą i nowy płyn. Podczas płukania jakiegoś szczególnego syfu nie zauważyłem - woda trochę mętna i rdzawa.
Efekt jest taki że grzeje troche lepiej, silnik łapie szybciej optymalną temperature - przynajmniej wg wskazań na 'budziku'.
Odpuszczam temat - nie mam ochoty juz koło tego grzebać. Najlepsze co udało się uzyskać to przestawienie linki sterującej nawiewem na konsoli środkowej - przynajmniej nie dmucha już zimnym powietrzem. Może nie zamarznę w zimie.
Dzięki wszystkim za sugestie i pomoc.
Ja w tym temacie chcialbym jeszcze tylko wspomniec o zaobserowowanym problemie, nie wiem czy jest to seryjne czy u mnie bylo cos grzebane. Tyle ze jest to problem bardziej na lato. U mnie linka byla jakby za krotka i nawet na ustawieniu na najzimniejsze zaworek nie domykal sie do konca i nagrzewnica dostawala troche goracej wody, nie bylo to bardzo odczuwalne ale jednak. Nie chcialo mi sie grzebac w konsoli srodkowej i przedluzylem sobie linke prz grodzi kawalkiem metalu z dwoma dziurami . Koszt naprawy 0,80 zl
nie smialbym skorzanej tapicerki szpecic czyms co wyglada jak z telezakupow mango
[ Dodano: Czw Paź 20, 2011 12:41 ]
jackson420 napisał/a:
jakieś ambitne sterowanie
olalem tylko potencjometr, na poczatku planowalem go zalozyc ale mata ma wbudowany termostat (nie wiem na jaka temp) ale na taka co mi odpowiada, nie przypala pupy
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Paź 20, 2011 11:46, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum