Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover 200 1.4 8v] Brak iskry,nie podają wtyski kręci!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[rover 200 1.4 8v] Brak iskry,nie podają wtyski kręci!!
Autor Wiadomość
pirdola 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 24
Skąd: łask



  Wysłany: Wto Paź 25, 2011 14:05   [rover 200 1.4 8v] Brak iskry,nie podają wtyski kręci!!
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Witam..Zakupiłem wczoraj Roverka 200 rok 97 z silnikiem 1.4 8v,mianowicie problem z odpaleniem a dokładnie brak iskry,oczywiście autko kręci gaśnie kontrolka od alarmu pilot działa jak powinien,słychać pompkę paliwa..Wymieniłem cewke(prąd dochodzi do cewki),palec kopułka,przewody oki,bezpieczniki sprawdzone,czujnik położenia wału wymieniony..i jak iskry nie było tak nie ma:/ Może ktoś wie czego szukać i gdzie??
Ostatnio zmieniony przez pirdola Wto Paź 25, 2011 18:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 25, 2011 14:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2078
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 14:34   

A kable ?

Masz tak że zapala na chwile i odrazu gaśnie ? Może aku ? Może coś z masą ?
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 14:49   

Możliwe że padł czujnik położenia wału, możesz albo wykręcić listwę wtryskową i zobaczyć czy sika paliwem lub podłączyć diodę z rezystorem i zobaczyć czy będzie migać w czasie kręcenia.
 
 
 
pirdola 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 24
Skąd: łask



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 14:51   

KzrrNie zapala..nawet na chwilkę,kręce rozrusznkiem i nie ma iskry sprawdzane na świecy..Aku i masa oki
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 14:57   

pirdola, sprawdź to co napisałem, pewnie w tym jest problem.
 
 
 
pirdola 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 24
Skąd: łask



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 14:58   

Pisałem wcześniej czujnik położenia wału wymieniłem,a jeśli chodzi o paliwo pompka pracuje czyli podaje paliwo na wtryski,zresztą nie ma chyba nic wspólnego z iskrą w aucie..Z tego powodu nie mogę go odpalić:/
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 15:04   

Sprawdź czy wtryski sikają mimo wszystko, sporo się wyjaśni.
 
 
 
pirdola 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 24
Skąd: łask



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 15:22   

ADI-mistrzu Sprawdziłem wtrsyki nie podają:/,do listwy paliwo pompka podaje..
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 15:28   

Czyli ECU pewnie nie wie co się dzieje z silnikiem. Albo czujnik dalej jest walnięty, albo coś z wiązką kabli, albo ECU uszkodzony (ale to akurat wątpię).

Może też gdzieś jest coś zatkane, możesz jeden wtryskiwacz wyjąć z listwy i zobaczyć czy paliwo poleci jak pompa zadziała. Tylko wsadź tam jakaś rurkę i do słoika, bo Ci wszystko obleje :razz:
 
 
 
pirdola 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 24
Skąd: łask



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 15:39   

Co do czujnika położenia wału,wsadziłem na 100% dobry czujnik z roverka na chodzie wiec to dopada..Zatkane nie jest leci paliwo pompka daje ciśnienie na listwe..Ecu czyli komputer sterujący?? to taraz tak,,jeśli kupił bym Ecu o tych samych numerach MKC 104014 czy nie będzie problemu z immo?? Poszukam jeszcze może któryś z kabli w wiązce jest przetarty..
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 15:43   

Tak ECU to główny komputer sterujący pracą silnika.

Będzie problem, musiał byś wtedy go na komputer T4 zaciągnąć aby ECU przeprogramować. Często da się naprawić takie sprzęty, już kilka ożywiłem.
Ostatnio zmieniony przez ADI-mistrzu Wto Paź 25, 2011 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pirdola 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 24
Skąd: łask



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 19:57   

I dalej ten sam problem..Miał ktoś taki przypadek??
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 20:04   

Czyli nie znalazłeś problemu z przewodem? Najlepiej jest wziąć oscyloskop i zmierzyć na pinie czujnika wału bezpośrednio przy wtyczce ECU, wtedy będzie wiadomo czy sygnał w ogóle dochodzi.

Przypuszczam że mógł uszkodzić się w ECU układ formowania impulsów z czujnika położenia wału.
 
 
 
pirdola 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 24
Skąd: łask



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 14:10   

Witam ponownie:)..Ciąg dalszy problemu,,Udało mi się chwilowo wyłączyć immo miałem to sczęście że miałem kod (http://www.roverki.pl/zrob-to-sam/423-immobiliser-w-roverku-serii-200-i-400.html) chciałem mieć pewność że nie zablokował,i nie odpalił :/czyli już prawie pewne że całe zamieszanie jest przez ECU MKC 104014 dam znać jak kupie drugi czy coś pomogło..Jeszcze jedno pytanie ..Czy po wymianie ECU i wyłączeniu immo tym kodem właśnie roverek powinien odpalić??przerabiał to ktoś?
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 14:20   

pirdola napisał/a:
Czy po wymianie ECU i wyłączeniu immo tym kodem właśnie roverek powinien odpalić??przerabiał to ktoś?


a kod czasami nie jest przypisany do ECU?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 14:49   

pirdola nie odpali, ECU i IMMO są ze sobą sprzężone.
Po wymianie ECU będziesz musiał jechać na komputer T4 aby je ze sobą zestroić.

P.S.
Czasem ludzi nie mogę zrozumieć, podaje się najłatwiejsze i najtańsze rozwiązania a i tak każdy robi po swojemu...
Pisałem aby sprawdzić przewód czy się nie uszkodził, koszt góra 20zł (za miernik) lecz czytam że ktoś kupuje ECU za powiedzmy 150zł + 100zł zestrojenie ich na T4 :/
No ale...
 
 
 
pirdola 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 24
Skąd: łask



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 15:16   

ADI-mistrzu O który przewód Ci chodziło?? Ten od czujnika położenia wału?
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 15:19   

Tak dokładnie ten, aby sprawdzić jego ciągłość od wtyczki czujnika położenia wału aż do wtyczki do ECU. Miernik ustawiacz na pomiar diod lub oporności i sprawdzasz między końcami.
 
 
 
pirdola 



Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 24
Skąd: łask



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 17:43   

ADI-mistrzu Przewód od czujnika położenia wału do ECU sprawdzony,jest oki!Sprawdziłem jeszcze raz czujnik oraz koło zamachowe czy przypadkiem nie jest czymś zabrudzone,,wszystko wygląda tak jak powinno,czyli chyba stawiam jednak na ECU ale...Roverek stał dość długo na totalnie rozładowanej baterii i zastanawiam się czy to jakoś też nie wpłyneło na usterkę..I jeszcze jedno masa ta która idzie na pas przedni była oberwana trzymała się na włosku to może mieć wpływ na ECU?
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 17:52   

ECU nie zapisuje prawie nic do pamięci ulotnej więc nic nie powinno się stać.
Po poprawieniu masy też nic nie pomogło?

Spróbuj zrobić jeszcze jeden test, przekręć kluczyk na 2 pozycję i odepnij wtyczkę od czujnika temperatury, powinien się włączyć wentylator.
Drugi test to w czasie gdy kluczyk jest na 2 pozycji posłuchania czy alternator cichutko piszczy.

Jeśli obydwa testy przeszły ok, to oznacza że ECU coś ma problem z sygnałem od czujnika położenia wału (może to być w nim problem).
Jeśli ani wentylator się nie włączył ani alternator nie piszczy, to ECU po prostu nie działa, może to być wina np braku zasilania.
I tutaj bym wiedział chyba jaka jest przyczyna problemu... auto kupiłeś już z tym problemem?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R200]Samochód kręci, ale nie odpala. prawd. brak iskry
sernix12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Sty 05, 2015 14:43
sernix12
Brak nowych postów [ Rover 214si brak iskry i brak zasilania wtryskow ]
abbas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Sie 02, 2023 18:19
abbas
Brak nowych postów [Rover 214 SI, rok 98] Brak iskry
Mam problem z moim roverkiem, brakuje iskry.
olejniczak Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Cze 21, 2008 15:27
piter34
Brak nowych postów [Rover 25] nie odpala,rozrusznik kręci , brak błędów
benzio24 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sob Maj 19, 2012 14:47
Jugol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink