Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] pompa vacum/aternator-zaciera się?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: walkie
Pią Lis 19, 2010 23:11
[R25] pompa vacum/aternator-zaciera się?
Autor Wiadomość
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 20:50   [R25] pompa vacum/aternator-zaciera się?
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Od zeszłego tygodnia po włączeniu zimnego silnika słychać pisk przez 2-3s, potem ustaje, zostaje jedynie szum. Po zdjęciu paska tego nie ma. Podejrzewałem,że to wspomaganie, ale jednak nie. Kręcąc ręką alternatorem czuć wyraźne przeskoki. Widziałem,ze do pompy vacum dochodzi rurka w nią wkręcana, chyba z olejem, oraz rurka z tworzywa prowadząca do miski. Czy w pompie jest coś smarowane ciśnieniowo? Nie wiem,czy mi się coś zaciera, mam problem z zaworem nadmiarowym pompy oleju, jest już zamówiony, czasem przez 1-2s kontrolka od ciśnienia nie zgaśnie po uruchomieniu. Nie wiem, czy przez to coś się z pompa nie stało, czy ona normalnie obraca sie z oporem i przeskokami?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez walkie Pią Lis 19, 2010 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 10, 2009 20:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 21:03   

hmmmm kurcze o ile pamietam, to obraca sie lekko :/ ale głowy nei dam .... ostatnio jak wymieniałem pasek, to nie sprawdzałem :|
może po prostu pasek Ci sie ślizga ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 21:58   

maras83, zapewne lozysko do wymiany tylko ciekawe czy w pompie wspomagania czy w alternatorze... Mozesz takze sprawdzic odrazu stan napinacza...
 
 
 
rybakowy 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 272
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 22:44   

Mam ten sam objaw i mi powiedziano ze to od wspomagania,dzieje sie to tylko przy zimniejszych porankach wiec ponoc nie grozne :lol:
_________________
Kocham Kaśke
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 23:22   

zapowietrza sie wam uklad lub konczy sie lozysko
 
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 23:27   

Co do zapowietrzania, miałem kiedyś z tym problem, ciągle ciekło mi z wyjścia pompy(przewód ciśnieniowy). ostatnio znowu leci, ale zdobył o-ringi o wymiarach praktycznie, jak oryginalne, jutro będę wymieniał. Fakt, dzieje się to głównie, jak jest zimno, ale zaczeło od zeszego tygodnia, a ja nienawidzę, jak coś jest nie tak, jak trzeba z moim samochodem :twisted: Dlatego pytam, jak ten alternator chodzi, czy u Was wszystkich czuć takie przeskoki?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 00:00   

mi też coś piszczy tak jak u Ciebie czyli tylko w bardzo zimne dni i tylko wtedy jak odpalam go na zimnym silniku.ale na razie za bardzo tym się nie przejmuje.
NEOSSS napisał/a:
zapowietrza sie wam uklad lub konczy sie lozysko

jaki układ się zapowietrza i jak go odpowietrzyć?
 
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 00:23   

Układ wspomagania kierownicy, odpowietrza się sam, pod warunkiem,ze jest szczelny i sprawny, poszukaj,czy nie masz wycieków.
Sprawdziłem po ostygnięciu, alternator obraca się bez zacięć i z mniejszym oporem niż na ciepłym silniku, ciekawe dlaczego to właśnie na zimnym hałasuje(o ile to to, może uszczelnienie wspomy pomoże)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 08:54   

maras83 napisał/a:
Układ wspomagania kierownicy, odpowietrza się sam, pod warunkiem,ze jest szczelny i sprawny, poszukaj,czy nie masz wycieków

i wszystko jasne, uklad jest nieszczelny, węże przy zbiorniczu z płynem są wilgotne.
zobaczęco da się z tym zrobić jak zrobi się cieplej.
dzięki za podpowiedź
 
 
 
hwafel 



Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Góra



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 10:02   

maras83 miałem dokładnie takie same objawy i jestem już "po wszystkim".

U mnie ten kilkusekundowy pisk na zimnym to były ostatnie dni rolki napinacza. W niedzielę zatarła się na amen i poszedł pasek. Wydawało mi się również, że mam słabsze hamulce, pewnie pasek mógł już się ślizgać.

Nie jestem mechanikiem i pewnie to może być mnóstwo innych usterek, ale moja "przygoda" była właśnie tata.
 
 
tujaro13 



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 16
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 11:17   

Jezeli słychać pisk to pasek się slizga /w momencie kiedy się rozpędza/.
Przyczyny: 1. pasek 2. napinacz paska 3. łożysko alternatora 4. lożysko pompy wspomagania.
U mnie to był pasek /najczęstsza przyczyna/ - już był popękany i dożywał swych dni. Jeżeli pasek jest ok, to proponuję szybko sprawdzić resztę - nie można z tym jeździć bo zwiększone opory np. łożyska alternatora lub pompy wspmagania czy rolki napinacza predziej czy poźniej wykończą pasek. Albo jak się zatrą to go zerwą :roll:
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 18:36   

Tak, te wszytskie mozliwości to ja znam, pasek raczej odpada, bo jest nowy. Wyraźnie coś blokuje, bo tak jak pisałem, zdarzało się,że po uruchomieniu silnik nie osiągał prawidłowych obrotów9jkby miał za duży opór), albo właśne pisk, czyli jakby następował poślizg. Problem w tym, że wszystko niby się kręci, jak się poruszy ręką :roll: Sam już nie wiem. Pasek wymieniałem,bo prawdopodobnie był jeszcze oryginał i zaczął piszczeć, początkowo gdy mokry, później cały czas, wszystko od zalewania atf-em
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
DPosk 



Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 40
Skąd: Toruń / Młyniec



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 23:10   

maras83 napisał/a:
ostatnio znowu leci, ale zdobył o-ringi o wymiarach praktycznie, jak oryginalne, jutro będę wymieniał

Gdzie kolega zdobył takie oringi? Chciałbym też takie kupic
 
 
 
Leoon 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Świdwin



Wysłany: Sob Paź 29, 2011 11:18   

tujaro13 napisał/a:
ezeli słychać pisk to pasek się slizga /w momencie kiedy się rozpędza/.
Przyczyny: 1. pasek 2. napinacz paska 3. łożysko alternatora 4. lożysko pompy wspomagania.


Przepraszam, że odkopuje stary temat ale czy można dostać same łożysko do alternatora i do pompy czy trzeba kupować w całości pompę i alternator?

Pozdrawiam
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 31, 2011 08:24   

Bez problemu dostaniesz te łożyska. Najlepiej wyjmij je i pojedź do sklepu z łożyskami, dobiorą Ci takie same.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Leoon 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Świdwin



Wysłany: Pon Paź 31, 2011 17:36   

dzięki za radę :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 220 SDI] Pompa Vacum- naprawa
DPosk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Wrz 10, 2015 09:50
GULI123
Brak nowych postów [R200] problem z hamulcem/pompą vacum
Bart18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Gru 30, 2015 23:01
Aful89
Brak nowych postów [R 25 sdi] czy to pompa??
piotrek_86 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Paź 22, 2007 17:46
PHJOWI
Brak nowych postów [220 SD] Pompa wspomagania
savio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Paź 19, 2009 17:23
marek78
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 iDT] Pompa wtryskowa
MG_ZR Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lip 07, 2011 16:35
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink