Wysłany: Sro Sty 25, 2012 21:57 [ 620 Si ] pytanie i porady ! tuning Rover
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam , mam pytanko dotyczace silnika , mianowicie u mnie pod maska gosci dwu litrowy silnik o mocy 131 km , tak bynajmniej opisany jest samochod , co do silnika czy jest to vtec ?
nie jestem zbyt dobry z tej dziedziny
czy da sie wprowadzic jakies modyfikacje by zyskac pare kucykow wiecej ?
wiem ze istnieje wersja ti tego samego silnika
i pytanie
czy daloby rade dolazyc do mojego turbo ?
lecz bez przesady planuje odstawic mojego rovera by hulal jak ta lala i byl perelka na niejednym zlocie ,
za niedlugo wjezdzam do garazu , zostala mi tylko kwestia silnika , [/size]
planuje kapitalny remont , co warto zrobic by kultura pracy silnika byla jak w szwajcarskim zegarku , na co warto zwrocic najwieksza uwage , jest to moj pierwszy rover i jak narazie nie narzekam dlatego bedzie perelka w moich oczach bo jest rewelacyjny czekam na odpowiedzi z propozycjami
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Sty 26, 2012 07:46, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 25, 2012 21:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Masz silnik Hondy F20Z1, ten silnik nie posiada zmiennych faz rozrządu czyt. vtec, wersja Ti o której piszesz to zupełnie inna konstrukcja, Silnik 2.0 TI to silnik Rovera. Twój silnik możesz uturbić, jak najbardziej, tylko to będą duże kosztu w 10 tyś się nie zmieścisz... Już łatwiej swap na H22. Ja proponował bym wpierw doprowadzić ten silnik do zdrowej serii, potem kolektor wydechowy od H23, do tego dobry dolot i wydech, parę kucy tak uzyskasz, jeśli chcesz więcej to już się koszta zrobią bardzo duże
Wysłany: Sro Sty 25, 2012 22:18 Re: [ 620 Si ] pytanie i porady ! tuning Rover
grubywp napisał/a:
Witam , mam pytanko dotyczace silnika , mianowicie u mnie pod maska gosci dwu litrowy silnik o mocy 131 km , tak bynajmniej opisany jest samochod , co do silnika czy jest to vtec ?
nie jestem zbyt dobry z tej dziedziny
czy da sie wprowadzic jakies modyfikacje by zyskac pare kucykow wiecej ?
wiem ze istnieje wersja ti tego samego silnika
i pytanie
czy daloby rade dolazyc do mojego turbo ?
lecz bez przesady planuje odstawic mojego rovera by hulal jak ta lala i byl perelka na niejednym zlocie ,
za niedlugo wjezdzam do garazu , zostala mi tylko kwestia silnika ,
planuje kapitalny remont , co warto zrobic by kultura pracy silnika byla jak w szwajcarskim zegarku , na co warto zwrocic najwieksza uwage , jest to moj pierwszy rover i jak narazie nie narzekam dlatego bedzie perelka w moich oczach bo jest rewelacyjny czekam na odpowiedzi z propozycjami
Niestety, ale nie istnieje wersja Ti tego silnika, są to zupełnie inne silniki. A na podniesienie mocy to trzeba było od razu kupić wersje Ti,mocy by Ci nie zabrakło przynajmniej na początku.
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Sty 26, 2012 07:50, w całości zmieniany 1 raz
nom mianowicie wszytsko oke , teraz juz wiem co i jak z tym silnikiem , szkoda ze to nie vtec
moj silniczek pracuje naprawe dobrze lecz wiem by nim pewnie latac po europie wole zrobic silniczek na cudo , na oryginalnych felgach do tej pory osiaga swoja predkosc maksymalna bez zadnych oporow ,
doradzono mi montaz stozka , co o tym mysliscie ?
koszta sa kosztami nie oszczedzam na swoim bezpieczenstwie ,
pojawia sie u mnie jeszcze jeden dziwny " problem " ?
mianowicie jak wciskam gaz w deche to auto wyrywa do przodu bardzo ladnie , tylko cos obrotomierz czasami tak jak by nie nadazal , patrzac sie na niego , robi przeskok z 3-4 tys na 6 , ale tak bardzo dziwnie jak by sie cos zacieloi nagle odcielo , jest poprostu skok ,
aaaa mialem jeszcze zapytac o hamulce , co polecacie do rovera ? jaka firme jakie klocki ?
ze stożkami bądź ostrożny, skoro jest to silnik hondy to na forum hondy powinien być dokładny opis jaki konkretnie dolot,
ze swoich doświadczeń wiem, że jeśli stożek to tylko jakaś górna półka i od razu rolki, żeby sprawdzić czy czasami nie ubyło kucy, stożek zrobi Ci tylko ryk, w większości silników 100procentowym sposobem na niewielki skok mocy w górę jest sportowa wkładka filtra, ja jeżdżę na wkładce bo na stożku miałem 5KM mniej niż na wkładce
Jeśli nie masz worka wypchanego kasą lub wiedzy + mniejszego worka to z tuningu polecam kupić zawieszkę o zapachu kokosa bo silnik niestety mało rozwojowy i szału tam nie będzie…
możesz założyć samą głowice z vtec, żaden problem, tylko nie wiem ile to da... Poszukaj na forach hondy, to są maniacy nie takie rzeczy robią. Poczytaj jeszcze tu jest parę przydatnych informacji http://www.honda.cba.pl/
dzieki za odpowiedzi , worka moze nie mam ale na projekt zapewne poswiece duzo wlasnej pracy by doprowadzic vizualke i komfort jazdy na 6 z plusem , z silnikiem nie bede przesadzal bo on ma jezdzic a nie startowac w wyscigach , chodzilo mi o pare dodatkowych kucy a nie odrazu robic z niego samolot wkoncu to tylko rover
moj projekt wstawie do garazu na forum
planowane :
- wymiana felg na 17
- wymiana centrali - alarm , klucz w pilocie , opcja komfort , odmykanie bahaznika z pilota jak i wlewu paliwa
- wygluszenie pojazdu od srodka
- xenon
- lekkie przyciemnienie szyb .
- konserwacja ogolna
- sub w bagazniku zabudowany w wnetrze
- brak pomyslu na tablice bardzo ciemno jest patrzac na zegary
przy robocie zapewne jeszcze kilka innych rozwiazan
skompletuje wsyztsko co mi potrzebne i za niedlugo bede zaczynal
moze jeszcze jakies pomysl by bylo o jeszcze jedno niebo lepiej ?
jeśli pasuje i niewielkim nakładem kosztów to pewnie że tak, ja mam wsadzony cały oryginalny wydech z MG ZR 160 na hamowni wyszło 2-3KM różnicy na plus a miałem jakiś modyfikowany do R200 Vi z przelotowym końcowym
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Sty 27, 2012 21:46
grubywp napisał/a:
- xenon
- ta i dowód rejestracyjny będzie notorycznie docierał do wydziału komunikacji. Szkoda niszczyć oryginalne reflektory - jest to towar deficytowy i kosztuje słono. W dodatku wielu nieuczciwych sprzedawców na allegro wpycha te importowane z wysp...
Nie wiem czemu ale wg mnie słowo tuning tu nie pasuje
Zmiany jakie planujesz to standardowa kosmetyka, którą przeprowadza większość ludzi,
modding lub styling tak bym to nazwał
No i pokaż jakieś fotki furki może ktoś coś podpowie
No i o xenonie w standardowej lampie zapomnij, jedynie po przeróbce na soczewkę i po wypolerowaniu klosza na gładko można spróbować Ale i wtedy policja może sie przyczepić i po dowodzie
Equinox szczerze mowiac rozmowa byla o tuningu bo tam zmieni sie najwiecej ,
to co opisalem jest poboczna sprawa bo to sa tylko ulatwienia jakie obmyslalem .
specjalnie dla Ciebie
tuning :
obniżenia dla poprawienia trakcji (28mm) w dol
tarcze nacinane Brembo plus klocki Ferodo przod i tyl
sportowy stozek
kolektor 4-2-1 od H23 na koncu jakis remek zapewne znajdzie swoje miejsce
zastanawialem sie nad ta glowica od vtec lecz czy to wogole by cos dalo ?
W mniejszych silnikach hondy robią zabieg z tą głowicą, nazywa się to mini-me <-- tak przeczytałem
Na forum prelude widziałem jak wrzucali do 2.3 vteca.
A do 2.0 tylko taki filmik udało mi się znaleść:
czyli coraz mniejszy problem z tym vtec
musze poszukac odpowiedniej glowicy
jestem ciekawy ile wyniosa koszta zmiany wraz z planowaniem
kolega z niemieckiego warsztatu pomoze przy roznosciach zwiazanych z moja zabawa a w tyg pojezdze po szrotach w okolicach bremen moze akurat wychacze ta glowice i elektryke pod to ,
[ Dodano: Nie Sty 29, 2012 23:40 ]
ECU i ZTCP musze tez wyciagnac z tego vtec ?
moze ktos pomoze z jakiego najlepiej silnika to sciagnac ? by podeszlo do mnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum