Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 83 Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie Lut 12, 2012 11:17
sash997 napisał/a:
a tak sobie teraz szperam... nie podpasowałby piec od bmw E46??? niby są na nich inne numery ale w R75 też są 2 rodzaje, próbował ktoś zamontować z bmw??
witam wszystkich może mój przypadek przyda się komuś.
z dwa lata tamu też naprawiałem piecyk i wiem że do tego urządzenia potrzebny jest tester , dobry fachowiec i niestety nieco gotówki.
Co do mojego pieca to miałem uwaloną płytkę sterującą ( mam analogową) pojechałem do fachowca podpiął pod kompa i diagnoza przepalona dmuchawa pieca i płytka do regeneracji.
Niestety po wymianie dmuchawy i ( rzekomej regeneracji płytki) piecyk dalej nie odpalał.
Poszukałem drugiego fachowca i tam diagnoza uwalona płytka sterująca i słowa drugiego kto regenerował mi tą płytkę chyba rzeźnik.
Poczym podpiął płytkę z BMW i piecyk ożył
Idąc za ciosem postanowiłem rozbudować piecyk i dołożyli mi zegar .
Odpukać do dzisiaj piecyk z płytką od BMW pracuje bez zarzutu
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lut 13, 2012 22:35
Ja się zastanawiam czy nie pokombinować z jakimiś podgrzewaczmi elektrycznymi z innych aut. Dotąd u mnie Webasto działało bez zarzutu, ale tej zimy coś się z nim zaczęło dziać i nie zawsze działa, jak działa, to się robi ciepło szybko, ale jak nie, to nie jest miło. Podgrzewacz z E46 odpada, ponieważ jest równie awaryjny i problematyczny jak nasze Webasto. Zastanawiam się jakby się nadał podgrzewacz z W210. Oczywiście robiąc własne sterowanie, nawet ręczne, bez czujnika temperatury. Ewentualnie Renault o nr 8200047861, tyle, że tam jest z gołymi świecami, trzeba by wtedy już pomyśleć jak rozwiązać sterowanie nim, aczkolwiek pewnie nadal byłoby najprościer ręcznie. Jest zimno, odpalam, włączam, dogrzeje się, wyłączam i tyle. Chyba najprostsze rozwiązanie. Ten z Renault ma 3 bardzo mocne świece żarowe.
Tylko czy dogrzewa efektywnie ten od Renault - jakoś nie mam pewności… Webasto ma 5kW mocy, więć 5000 W / 12 V= 416 A(amperów) - tyle musiałbyś pobrać ze swojego alternatora i akumulatora żeby mieć tyle samo ciepła.
Rowan, uwierz mi, że do webasto to nawet przy 3 włączonych świecach mu daleeeeeeko ... świece z renault mają 3x300W mocy ... a webasto 5000 W .... jak nie masz nic, to i dogrzewacz "coś" da ... ale jak masz wybór webasto albo dogrzewacz elektryczny to nawet się nie zastanawiaj ... ponadto, każda świeca bierze 25A prądu ... więc przy 3 świecach masz obciażenie 75A ... do tego dodaj kompa silnika, światła, ogrzewanie szyby i resztę i kres alternatora jest bliski. Przerabiałem to w R. Alternator powinien przy włączonych świecach robić za grzałkę, bo gorący stawał się błyskawicznie . Wiec moja rada ... napraw webasto Tym bardziej, że jak widzę już masz je zamontowane
Do belli to już go montował nie będę, ale do następnego auta, jeśli to będzie diesel to na 99% wstawię webasto
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Lut 14, 2012 15:05
VMatas, Brt, Wasze obliczenia są oczywiście prawidłowe, ale... przy założeniu, że Rowan chciałby montować elektryczny zamiennik webasto w tym samym układzie jak fabryczny. A układ fabryczny ogrzewa kabinę za pośrednictwem układu chłodzenia. Żeby zagrzać to wszystko stosunkowo szybko potrzebna jest duża moc - te 5kW. Po zagrzaniu wystarczy już "tylko" 1/3 tej mocy. Ale jest to rozwiązanie systemowe, którego celem nie jest wyłącznie dogrzanie kabiny. Jeżeli jedynym celem jest szybkie podgrzenie temperatury w kabinie to rozwiązanie elektryczne jest możliwe przy obciążeniu ~500W. Pod warunkiem, że grzałkę - spiralkę - zamontuje się w układzie nawiewu powietrza, a sądząc z postu Rowana, to ma na myśli. Możliwe, że w renault elektryczne dogrzewanie również dotyczy wyłącznie kabiny a nie układu chłodzenia. Szybkim testem byłoby wrzucenie do kabiny na 5 minut suszarki do włosów - myślę, że dałaby radę. Z tego powodu klimatyzacja ma swój wymiennik i agregat podłączone do nawiewu kabiny, co umożliwia szybkie schłodzenie wnętrza kabiny. Energetycznie jest możliwe wykonanie układu chłodzenia wnętrza kabiny w oparciu o energię cieplną uzyskaną z układu chłodzenia silnika, tyle, że na efekty trzeba by czekać wieczność.
Opisywane działanie dogrzewania w renault może działać efektywnie.
Ten numer co podał Rowan jest właśnie podgrzewaczem montowanym w układzie chłodzenia i do niego się odnosiłem Wersja z podgrzewaczem tylko kabiny to inna bajka i napewno mniejsza moc by wystarczyła, chociaż nie jestem przekonany czy 500W by nie było za mało ... ale test z suszarką to dobra opcja w razie czego
Może i tak - jednak wydaje się mi, że bardziej warto zainwestować w naprawę webasto niż takie kombinowanie. Nawet jeżeli moc jest ok. 500 W, to prąd potrzebny wynosi ok. 40A, co nie jest malo.. Pytanie - za ile czasu 500w może podnieść temperaturę kabiny od -20C do powiedzmy +18C?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum