Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprawdzenie webasto "na krótko"
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprawdzenie webasto "na krótko"
Autor Wiadomość
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 11, 2012 19:15   

Sterownik jest pod prawą pokrywką pieca.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 11, 2012 19:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Lut 12, 2012 11:17   

sash997 napisał/a:
a tak sobie teraz szperam... nie podpasowałby piec od bmw E46??? niby są na nich inne numery ale w R75 też są 2 rodzaje, próbował ktoś zamontować z bmw??


witam wszystkich może mój przypadek przyda się komuś. :roll:
z dwa lata tamu też naprawiałem piecyk i wiem że do tego urządzenia potrzebny jest tester , dobry fachowiec i niestety nieco gotówki.

Co do mojego pieca to miałem uwaloną płytkę sterującą ( mam analogową) pojechałem do fachowca podpiął pod kompa i diagnoza przepalona dmuchawa pieca i płytka do regeneracji.
Niestety po wymianie dmuchawy i ( rzekomej regeneracji płytki) piecyk dalej nie odpalał.
Poszukałem drugiego fachowca i tam diagnoza uwalona płytka sterująca i słowa drugiego kto regenerował mi tą płytkę chyba rzeźnik.
Poczym podpiął płytkę z BMW i piecyk ożył :smile:

Idąc za ciosem postanowiłem rozbudować piecyk i dołożyli mi zegar .

Odpukać do dzisiaj piecyk z płytką od BMW pracuje bez zarzutu :mrgreen:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 22:35   

Ja się zastanawiam czy nie pokombinować z jakimiś podgrzewaczmi elektrycznymi z innych aut. Dotąd u mnie Webasto działało bez zarzutu, ale tej zimy coś się z nim zaczęło dziać i nie zawsze działa, jak działa, to się robi ciepło szybko, ale jak nie, to nie jest miło. Podgrzewacz z E46 odpada, ponieważ jest równie awaryjny i problematyczny jak nasze Webasto. Zastanawiam się jakby się nadał podgrzewacz z W210. Oczywiście robiąc własne sterowanie, nawet ręczne, bez czujnika temperatury. Ewentualnie Renault o nr 8200047861, tyle, że tam jest z gołymi świecami, trzeba by wtedy już pomyśleć jak rozwiązać sterowanie nim, aczkolwiek pewnie nadal byłoby najprościer ręcznie. Jest zimno, odpalam, włączam, dogrzeje się, wyłączam i tyle. Chyba najprostsze rozwiązanie. Ten z Renault ma 3 bardzo mocne świece żarowe.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 22:49   

Tylko czy dogrzewa efektywnie ten od Renault - jakoś nie mam pewności… Webasto ma 5kW mocy, więć 5000 W / 12 V= 416 A(amperów) - tyle musiałbyś pobrać ze swojego alternatora i akumulatora żeby mieć tyle samo ciepła.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 22:52   

Rowan, uwierz mi, że do webasto to nawet przy 3 włączonych świecach mu daleeeeeeko ... świece z renault mają 3x300W mocy ... a webasto 5000 W .... jak nie masz nic, to i dogrzewacz "coś" da ... ale jak masz wybór webasto albo dogrzewacz elektryczny to nawet się nie zastanawiaj ... ponadto, każda świeca bierze 25A prądu ... więc przy 3 świecach masz obciażenie 75A ... do tego dodaj kompa silnika, światła, ogrzewanie szyby i resztę i kres alternatora jest bliski. Przerabiałem to w R. Alternator powinien przy włączonych świecach robić za grzałkę, bo gorący stawał się błyskawicznie ;) . Wiec moja rada ... napraw webasto ;) Tym bardziej, że jak widzę już masz je zamontowane :)

Do belli to już go montował nie będę, ale do następnego auta, jeśli to będzie diesel to na 99% wstawię webasto :ok: :)

PS. widzę, ze Witek mnie wyprzedził ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 15:05   

VMatas, Brt, Wasze obliczenia są oczywiście prawidłowe, ale... przy założeniu, że Rowan chciałby montować elektryczny zamiennik webasto w tym samym układzie jak fabryczny. A układ fabryczny ogrzewa kabinę za pośrednictwem układu chłodzenia. Żeby zagrzać to wszystko stosunkowo szybko potrzebna jest duża moc - te 5kW. Po zagrzaniu wystarczy już "tylko" 1/3 tej mocy. Ale jest to rozwiązanie systemowe, którego celem nie jest wyłącznie dogrzanie kabiny. Jeżeli jedynym celem jest szybkie podgrzenie temperatury w kabinie to rozwiązanie elektryczne jest możliwe przy obciążeniu ~500W. Pod warunkiem, że grzałkę - spiralkę - zamontuje się w układzie nawiewu powietrza, a sądząc z postu Rowana, to ma na myśli. Możliwe, że w renault elektryczne dogrzewanie również dotyczy wyłącznie kabiny a nie układu chłodzenia. Szybkim testem byłoby wrzucenie do kabiny na 5 minut suszarki do włosów - myślę, że dałaby radę. Z tego powodu klimatyzacja ma swój wymiennik i agregat podłączone do nawiewu kabiny, co umożliwia szybkie schłodzenie wnętrza kabiny. Energetycznie jest możliwe wykonanie układu chłodzenia wnętrza kabiny w oparciu o energię cieplną uzyskaną z układu chłodzenia silnika, tyle, że na efekty trzeba by czekać wieczność.
Opisywane działanie dogrzewania w renault może działać efektywnie.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 15:21   

Ten numer co podał Rowan jest właśnie podgrzewaczem montowanym w układzie chłodzenia i do niego się odnosiłem ;) Wersja z podgrzewaczem tylko kabiny to inna bajka i napewno mniejsza moc by wystarczyła, chociaż nie jestem przekonany czy 500W by nie było za mało ... ale test z suszarką to dobra opcja w razie czego :) :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 16:04   

Może i tak - jednak wydaje się mi, że bardziej warto zainwestować w naprawę webasto niż takie kombinowanie. Nawet jeżeli moc jest ok. 500 W, to prąd potrzebny wynosi ok. 40A, co nie jest malo.. Pytanie - za ile czasu 500w może podnieść temperaturę kabiny od -20C do powiedzmy +18C?
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75 1.8] POMOCY "NOWY" - znika płyn z chłodn
smut_89 Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Paź 04, 2013 20:57
apples
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 18:25
R75
Brak nowych postów [R75]"TOAF" zapisana kopia tablicy przyrządów 1.8
Syan Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Sie 01, 2016 19:39
Syan
Brak nowych postów [Rover 75] Auto "dławi się" przy przyspieszaniu
DeWolf Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Kwi 27, 2016 01:56
DeWolf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink