Cześć
Czy może mi ktos powiedzieć jak sprawdzić czy w moim aucie wystepuje taki czujnik?
na stronie tomateam znalazłem taki do modelu 200, więc pewnie były modele z tym. ciekawi mnie jak poznać czy to występuje w aucie czy nie?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 21, 2008 19:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Maj 2008 Posty: 165 Skąd: Chorzów
Wysłany: Pon Lip 21, 2008 19:36
hmm pierwsze słysze możesz dać link. według mnie w roverku 200 napewno nie ma czujnika poziomu płynu chłodniczego napewno w droższych i nowszych modelach mogą być ale w 200 może chodziło im o czyjnik temperatury? tak czy owak jakbyś miał jakiś czujnik to musiał by sie znajdować w zbiorniczku wyrównawczym i musiałby tam iść jakiś kabelek
_________________ Nie ma słabych aut... są tylko słabi kierowcy
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 387 Skąd: Wrocław / Lubrza
Wysłany: Pon Lip 21, 2008 19:40
dlatego też mnie to zaciekawiło
u siebie nic w zbiorniku nie widzę a taki czujnik by się mógł przydać w momencie gdy ubywa płynu przy HGF np
ja co tankowanie staram się pod maskę zaglądać ale zawsze to bezpieczniej na to patrzyć zza kierownicy
Odgrzeje dość starego kotleta, aby nie zaśmiecać forum.
Otóż mam zamiar zamontować sobie taki czujnik. No i mam jedno pytanie. Jak widać od czujnika odchodzą dwa kabelki, pewnie "plus" i "minus". Powiedzcie mi jak to zamontować, żeby żarówka świeciła się przy niskim poziomie Bo podłączenie samej żarówki do kabelków nic nie da, bo musi ten czujnik brać skądś zasilanie. Macie pomysł jak to podłączyć
Jak widać od czujnika odchodzą dwa kabelki, pewnie "plus" i "minus".
No niekoniecznie "+" i "-"
Dochodzi tylko jeden przewód. W jednym pinie masz wejście zasilania (np. "+"), a w drugim wyjście. Masę masz podłączoną bezpośrednio do kontrolki. Jak poziom płynu osiąga min. to wtedy robi się przejście miedzy pinami, obwód się zamyka i wtedy zapala się kontrolka.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Chyba niezbyt jasno się wyraziłem. Chodziło mi o to, że do czujnika nie podłącza się "+" i "-" tylko tak jak napisał bogdan75.
Do jednego pina idzie "+" z aku a z drugiego pina wychodzi przewód na kontrolkę (żarówkę). Masa jest bezpośrednio podłączona do kontrolki.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Przez noc tak pomyślałem, że bezpośrednio do aku nie bardzo podłączać żarówkę, bo np.: jak płyn będzie ubywał na postoju i spadnie poniżej minimum to kontrolka będzie mi się świecić cały dzień. Więc trzeba ją podłączyć, aby zasilenia szlo dopiero po przekręceniu stacyjki na zapłon. W tym celu zrobiłem mały schemacik, myślę że takie podłączenie będzie działać, jak nie to mnie poprawcie.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Pon Mar 05, 2012 18:44
Pomysł świetny Tylko ze względu na cenę skorzystał bym z tego: http://allegro.pl/czujnik...104353894.html. No i pojawia się parę pytań:
-robić żarówkę czy podłączyć pod jedną z tych nieaktywnych w zegarach
-zbiorniczek rozumiem nawiercić ?
- no i trzeba by było sprawdzić czy długość tego czujnika jest odpowiednia żeby faktycznie "minimum" było "minimum"
Mmmm....?
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Pon Mar 05, 2012 18:54
To trzeba sie gdzieś na szrotach rozglądać Akurat skorzystam bo i tak chciałem zbiorniczek wymienić
A tu funke nówkę znalazłem: http://www.eliseparts.com...nt-level-alarm/ Trochę drogo
O tu patrzę, że jest jakiś przekaźnik z płytka elektroniczną. Więc z mojego planu mogą być nicie. Ale nic, dzisiaj doszedł zbiorniczek i jutro będziemy kombinować, może coś się uda zrobić, a jak nie to trudno.
tylko ze mi się wydaje ze czujnik jak jest płyn to ma zwarty styk a jak brakuje płynu to dopiero rozrywa styk
Miałeś racje co do tego. Teraz mierzyłem i wychodzi, że jak płynu brakuje to rozrywa styk. W takim razie kontrolka będzie mi świecić przy prawidłowym stanie płynu. Więc teraz co trzeba zrobić aby odwrócić sygnał
Jeszcze jako ciekawostkę napisze, że połączenie zrywa nie przy "min" tylko trochę poniżej.
leszczu, Tranzystor lub jakieś takie mostki tranzystorowe się robiło Ale zapytaj sie Adriana
[ Dodano: Czw Mar 08, 2012 22:30 ]
Albo dać przekaźnik na dwie pozycje Ze jak bedzie zwarte będzie na pozycji B a jak rozerwie to sie wyłączy i spadnie na pozycje A i się lampka włączy
[ Dodano: Czw Mar 08, 2012 22:31 ]
o takim mowie:
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
leszczu, Tranzystor lub jakieś takie mostki tranzystorowe się robiło Ale zapytaj sie Adriana
Adi właśnie też pisał o tranzystorze.
Remigiusz napisał/a:
Albo dać przekaźnik na dwie pozycje Ze jak bedzie zwarte będzie na pozycji B a jak rozerwie to sie wyłączy i spadnie na pozycje A i się lampka włączy
No właśnie czytałem na necie, że można zastosować taki przekaźnik i się nawet pytałem Adiegio, potwierdził, że można, ale nie wie czy może on pracować/działać cały czas. Może
leszczu, Moze od klimy tez nic innego nie załączą wentylatora jak taki przekaźnik i w tedy chodzi non stop. Tranzystor jest o tyle elegancki ze jest mały
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
No to dzisiaj działamy. Tylko napisz mi jeszcze do czego podłączyć ten przekaźnik
[ Dodano: Pią Mar 09, 2012 15:31 ]
Panowie okazało się, że żaden przekaźnik czy tranzystor nie jest potrzebny. Dzisiaj robiłem test na akumulatorze i jest tak jak w oryginale, czyli kontrolka zapala się po opadnięciu płynu. Nie wiem czemu wczoraj miernik pokazywał mi na odwrót Ale mniejsza z tym. Jutro jak czas pozwoli będziemy montować zbiorniczek z czujnikiem poziomu.
[ Dodano: Pon Mar 12, 2012 14:14 ]
No i zbiorniczek zamontowany. Wszystko działa jak należy.
Do zrobienia czujnika poziomu płynu chłodzącego w naszych roverkach potrzebujemy:
-zbiorniczka wyrównawczego z czujnikiem
-3 metry kabelka dwużyłowego
-dioda
-konektory
-oprawkę diody
Wszystko łączymy zgodnie ze schematem. A jeśli chcemy, żeby zasilanie kontrolki szło dopiero po przekręceniu stacyjki, to plus podłączamy pod bezpiecznik np.: licznika i lepiej tak podłączcie, bo jak będzie jakieś zwarcie to tylko bezpiecznik wywali.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum