Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 126 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Mar 26, 2012 18:28 [r 400] instalacja gazowa!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Witam,
Na wstępie mówię, że wiem o forum lpg-foum.. akurat na nim tak mi poradzili, że nic konkretnego nie wiem - o co mam się pytać w warsztatach i dlaczego... Na to forum zawsze wiem, że mogę liczyć . Pozwoliłem sobie stworzyć już własną, gotową listę komponentów, które są potrzebne przy instalacji lpg. Nie znam się w ogóle na tym, części wybierałem opierając się na wiedzy z internetu... Oto lista wybranych przeze mnie części:
Czy owe części są dobre?(nie mówię o najwyższej klasy instalacji..) Coś byście zmienili do tego samochodu, czegoś nie dodałem? Chciałbym orientacyjnie wiedzieć jaki będzie koszt części, żeby zobaczyć gdzie, ile będzie mnie kosztowała robocizna. Za wszelką pomoc z góry dziękuje
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 26, 2012 18:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
centralka do samochodu ZUK/FIAT 125p, wogóle nie pasuje do tej instalacji. kupując butlę musisz dodać kasę jeszcze na wielozawór. najważniejsze co w instalacji jest to wtryski. reszta obejdzie i można tańsze graty wstawić.
tak wogóle to bym sie rozejrzał za butlą toroidalną a nie taką beczką.
jak pojedziesz do gazownika takiego co przerabiał na gaz roverka to znaczy że jest kumaty i wszystko powinno być dobrze. w 2000-2200 się spokojnie zmieścisz już z butlą w koło i lepszymi wtryskami.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 126 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Mar 26, 2012 19:50
Właśnie problem w tym, że mieszkam na Opolszczyźnie. Ciężko o rzetelnych fachowców... Staram się sam znaleźć jakąś dobrą propozycję dla gazowników, żeby mi zrobili jakieś wyceny. A dobrze, że z tą centralką powiedziałeś, bo nawet nie wiem czego dokładnie szukać. Znalazłem coś takiego:
Wysłany: Pon Mar 26, 2012 23:02 http://forum.roverki.eu/viewforum.php?f=42
r0wl3n napisał/a:
Ogólnie wcześniej podane przeze mnie części nadają się do mojego autka ?
Wydaje mi się, że powinieneś skupić swoją uwagę na doborze odpowiednich wtryskiwaczy, reduktora i sterownika. Jeżdżę od ponad roku na zestawie STAG300-4 PLUS/H2000 czerwone/ZAVOLI ZETA N. Wystarczyłby pewnie STAG-4 PLUS gdybyś chciał zaoszczędzić na sterowniku, reduktor ZAVOLI na pewne oszczędności też pozwoli - bez straty na jakości w obu przypadkach. Jeśli chodzi o dobór pozostałych elementów to ja bym się zdał na gazownika, nie powinno to być dla niego jakimś poważnym wyzwaniem.
_________________ GRY DO KONSOL - ZAPRASZAM
www.phurand.pl
Zeta N to dobry reduktor, niestety troche hałaśliwy.
Też sie z tego śmiałem dopóki sobie nie zamonotowałem
Poprzednio miałem Alaskę i była niesłyszalna.
Samochód jeździ znacznie lepiej niż na Alasce, ale mógłby ten reduktor ciszej pracować
W dodatku dzwięk nie jest stały ale "pulsujący" więc czasem denerwuje.
Z tańszych wtrysków nie najgorsze są MagicJet, niestety są wrażliwe na brudny gaz. Ale jak ma być tanio - będą OK. U mnie sie sprawdzają, poza tym że jak zatankowałem w zimie syfiasty gaz to je zamuliło (objawy przeszły po zatankowaniu lepszego)
Ale to nie tylko ich problem, nie słyszałem o wtryskach które lubią syf.
Zeta N to dobry reduktor, niestety troche hałaśliwy.
Też sie z tego śmiałem dopóki sobie nie zamonotowałem
Poprzednio miałem Alaskę i była niesłyszalna.
Może miałeś jakoś nieszczęśliwie zamocowany ten reduktor przez co drgania przenosiły się na karoserię i stąd ten hałas? W każdym razie zaciekawiony Twoim doświadczeniem postanowiłem to sprawdzić - oparzyłem ucho o reduktor ale nic z niego nie usłyszałem
_________________ GRY DO KONSOL - ZAPRASZAM
www.phurand.pl
No właśnie wydaje mi sie że to kwestia montażu, bo jak podniose maskę - to też go nie słyszę.
Ale w środku wyraźnie pulsująco buczy. Czasem mniej czasem bardziej.
Ustaje po przełączeniu na Pb.
To musi być reduktor, bo (pomijając że na Pb cisza) przed montażem Zety tego dzwięku nie było. Zauważyłem go już jadąc od gazownika do domu.
Jest solidnie przykręcony do karoserii więc spokojnie może przenosić drgania. Problem w tym że nie mam jak tego reklamować, zamontowany jest naprawde porządnie i działa jak należy.
Da sie z tym żyć, przynajmniej auto wreszcie jeździ jak trzeba!
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 126 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Mar 28, 2012 11:38
Ja już części do swojej R-ki wybrałem[Stag 4 Plus, Hana 2000, Zavoli Zeta N]. Teraz stroje przed dylematem, w Opolu instalacja tego rodzaju gazu wyniesie mnie 2300 w warsztacie Autogaz Serwis F1 Opole (http://autogazf1.pl/). Byłoby lepiej bo na miejscu i taniej, lecz nie wiem jak z opiniami tego warsztatu. Dowiedziałem się o nim poprzez polecenie ze strony lpg-forum (ale polecenie było tylko przez jedną osobę). Natomiast do Wrocławia mam dalej i w almie na Grabiszyńskiej wyniesie mnie 2800, więc o te 500zł więcej... Słyszałem jeszcze o dobrym montażu w V-GAZ Paweł Rząca koło Wrocławia, lecz tam jeszcze mi na moje zapytanie nie odpowiedzieli. Nie wiem za bardzo co zrobić, bo mogę mieć dobrze i taniej (ale nie jest to na 100% pewne, bo nie wiem jak z większą ilością opinii, nie wiem skąd je zaczerpnąć na temat tego serwisu w Opolu), a mogę mieć dobrze i drożej
Trudno sugerować, któryś z warsztatów ale na Twoim miejscu wziąłbym pod uwagę dodatkowe koszty związane z dojazdami na usuwanie jakichś usterek, które mogą się pojawiać w trakcie używania instalacji. Nawet jeśli będą usuwane bezpłatnie na gwarancji to koszty dojazdu ok. 100 km w jedną stronę plus stracony czas (a co jeśli auta nie zrobią tego samego dnia?) byłyby argumentami przeciw wybieraniu instalatora daleko od miejsca zamieszkania. Początkowo też brałem pod uwagę taki wariant (znajomy znajomego mógł założyć instalację gazową do mojego auta ale miałem do niego ok. 80 km) ale sam gazownik szczerze mnie uprzedził, że w razie jakiejś awarii będę miał utrudniony do niego dostęp. Na Twoim miejscu poszukałbym opinii na temat warsztatu, który masz blisko tym bardziej, że cenowo są konkurencyjni (płaciłem podobnie) - możesz nawet się przejść na miejsce, pogadać z kimś tam zatrudnionym to wyrobisz sobie jakieś zdanie na ich temat (czy są konkretni czy lubią wciskać kit, czy mają bałagan, jak się obchodzą z autami klientów), a może z jakimś ich klientem uda się zamienić słowo na temat jakości obsługi? Warto spróbować
_________________ GRY DO KONSOL - ZAPRASZAM
www.phurand.pl
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 126 Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Mar 29, 2012 19:59
demerzel, dzięki za poradę! W sumie masz rację Auto gaz serwis F1 mam pod nosem bo w Opolu (mieszkam aktualnie w tym mieście) i jest o 500zł tańsze, a z tego co na razie wiem, to nie ma negatywnych opinii o tym warsztaciku, ale wiadomo, chciałbym wiedzieć więcej... Dzięki jeszcze raz, spróbuję zrobić tak jak radzisz
[ Dodano: Czw Mar 29, 2012 20:48 ]
W Opolskim OSG napisali, że moja konfiguracja(Stag 4 plus, Hana h2000, Zavoli Zeta N) się nie opłaca(montaż wycenili na 2550), natomiast zaproponowali coś takiego:
Cytat:
BRC SEQUENT 24.11 JEST LEPSZY I KOSZTUJE 2600ZŁ.
Człowiek się nie zna i nie wiem w ogóle co to jest...
Człowiek się nie zna i nie wiem w ogóle co to jest...
Czy BRC jest lepsze? Może być co najwyżej równie dobre jak to co sam wybrałeś o ile będzie dobrze wyregulowana instalacja, chociaż ma też swoje zalety w postaci ogólnopolskiej sieci serwisów ale ile z tego jest pożytku to trudno mi powiedzieć, bo poziom obsługi w różnych warsztatach też jest nierówny. BRC daje kompletne zestawy do montażu i dlatego, niektórym gazownikom to pasuje - nie muszą się uczyć sposobu montażu komponentów pochodzących z różnych firm i idą na swego rodzaju łatwiznę. Moim zdaniem cena BRC jest trochę wygórowana jeśli chodzi o wersję Sequent 24 a druga jaką kiedyś mieli (chyba Light) niezbyt dobrze procowała z silnikami Rovera.
Ja bym jeszcze poszukał jakiegoś innego miejsca gdzie nie boją się zrobić coś innego niż to co robią na co dzień - jeśli będą porządnymi fachowcami to nie powinno to być dla nich wielkim problemem, żeby dobrze zgrać ze sobą to co wybrałeś, bo nie jest to przecież jakiś kosmiczny wynalazek. Mnie też z początku przekonywali do swojej koncepcji kiedy szukałem instalatora (BRC, Valteki + Alaska) ale potem zrobili tak jak chciałem i jak dotąd przez rok jeżdżę bez żadnych poprawek, a zapłaciłem za wszystko ok. 2100 (części i montaż).
_________________ GRY DO KONSOL - ZAPRASZAM
www.phurand.pl
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 163 Skąd: chorzow
Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 11:09
r0wl3n napisał/a:
Ja już części do swojej R-ki wybrałem[Stag 4 Plus, Hana 2000, Zavoli Zeta N]. Teraz stroje przed dylematem, w Opolu instalacja tego rodzaju gazu wyniesie mnie 2300 w warsztacie Autogaz Serwis F1 Opole (http://autogazf1.pl/). Byłoby lepiej bo na miejscu i taniej, lecz nie wiem jak z opiniami tego warsztatu. Dowiedziałem się o nim poprzez polecenie ze strony lpg-forum (ale polecenie było tylko przez jedną osobę). Natomiast do Wrocławia mam dalej i w almie na Grabiszyńskiej wyniesie mnie 2800, więc o te 500zł więcej... Słyszałem jeszcze o dobrym montażu w V-GAZ Paweł Rząca koło Wrocławia, lecz tam jeszcze mi na moje zapytanie nie odpowiedzieli. Nie wiem za bardzo co zrobić, bo mogę mieć dobrze i taniej (ale nie jest to na 100% pewne, bo nie wiem jak z większą ilością opinii, nie wiem skąd je zaczerpnąć na temat tego serwisu w Opolu), a mogę mieć dobrze i drożej
Jakieś sugestie ?
hi
stag ok , wtryski ale reduktor polecil bym bezmembranowy NIKO - mam na nim 100kkm i tak jak by go nie bylo.., przy 5500 rpm trzyma zadane cisnienie itp - polecam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum