Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45/MG ZS] Wysprzęglik , pompa , sprzęgło ?Jak zdiagnozowac
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45/MG ZS] Wysprzęglik , pompa , sprzęgło ?Jak zdiagnozowac
Autor Wiadomość
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 00:43   

Przewód zastąpić, złoto sprzedać , bo dobrze stoi na giełdzie :ok:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 00:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Browario 



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 14:15   

Jugol napisał/a:
Przewód zastąpić, złoto sprzedać , bo dobrze stoi na giełdzie :ok:


Dzieki, to rozwiąze sporo moich problemow :mrgreen:
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 16:15   

Odebrałam dzisiaj auto. Pan powiedział, że tak na 100 % nie wiedzą co było przyczyną. Skrzynię jak już wcześniej wspomniałam zdjęli niepotrzebnie. Stwierdzili najpierw, że przyczyną jest wspornik od wysprzęglika. Po czym został stary, bo nowy wg nich jest tak miękki, że natychmiast zaczął się wyginać. Zamówili wysprzęglik od freelandera i spotkała ich niespodzianka w postaci różniącego się przewodu. I to chyba właśnie koniec końców o ten przewód chodziło, bo jego wymienili. Założyli też klip na wysprzęglik, który zamówiłam, a którego nie było. Sprzęgło mam wrażenie, że trochę inaczej mi bierze, ale wydaje mi się, że wcześniej było zapowietrzone, więc może to poprawa ;) .
Cała akcja trwała 3 tygodnie.
Pan wybrał się ze mną na przejażdżkę, bo chyba bał się, że mu wiochy w biurze narobię :D i zaproponował, że płacę 0 PLN.
Plus umyli mi auto :D .

Zobaczymy jak to będzie jeździć. Biegi wchodzą i wychodzą gładko, a to w tej chwili najważniejsze. Później się obejrzy co za druciarstwo tam uskutecznili.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 18:06   

kasjopea napisał/a:
zaproponował, że płacę 0 PLN.

Takiego mechanika to jeszcze nie spotkałem.

Dobrze że wszystko śmiga :)

Ps. Mam dwa wysprzęgliki (kompletne, sprawne) i właśnie w jednym przez przewód da się wypchnąć płyn jak wciśniemy ten dzyndzel a w drugim nie. Co ciekawe po wpięciu w obieg efekt jest taki sam, wszystko chodzi.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Lopik 




Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 24
Skąd: Tomaszów Mazowiecki



Wysłany: Wto Cze 18, 2013 16:36   

Odkopę temat:

Jugol napisał/a:
Chyba gdzieś dzwonili, ale nie w tym kościele. Jeżeli miałbyś gdzieś wyciek np. w układzie wysprzeglik- pompa, sprawdzasz stan płynu i jeżeli jest go mało, dolewasz i wysprzęglikiem działasz jak strzykawką- powoli zaciągasz nim płyn i powoli wypychasz- odpowietrzając tym samym układ. Jeżeli przestaną pokazywać się w zbiorniczku nad pompką drobiny powietrza, to układ masz odpowietrzony.


Proszę o pomoc:
Wymieniałem ostatnio płyn w sprzęgle (po dłuższej jeździe lub w korkach lub w gorące dni pedał zapadał się w podłogę, nie było wycieków a pompka i wysprzęglik sprawne więc możliwe, że płyn stracił swoje właściowości).
Po wymianie płynu nie mogę doprowadzić układu do działania z przed wymiany. Jakoś te biegi wchodzą ale układ jest stanowczo zapowietrzony (pedał do połowy miękki)

Czy opis kolegi Jugol sprawdza się w 100%? Stosowałem go u siebie ale nie pomogło. Wydaje mi się, że poruszając wysprzęglikiem pchamy do przodu płyn z powietrzem ale cofając go, cofamy także ten sam płyn i powietrze, które nie dotarło do pojemniczka przy pompie. Chyba, że źle zrozumiałem opis.

Może mi to ktoś łopatologicznie rozpisać ? Już 2 razy wszystko rozbierałem i nie mogę w pełni tego odpowietrzyć.
Ew. jak by ktoś mógł podrzucić likna do tematu na forum ? Mi wyszukuje same tematy "było+szukaj" oraz od innych Roverów w których jest zastosowany odpowietrznik.

Do tej pory odpowietrzyłem takim sposobem:
1. Wlałem płyn do wysprzęglika.
2. kolega pompował pedałem aż z przewodu leciał sam płyn (ja dolewałem w tym czasie płyn do pojemniczka)
3. w momencie kiedy z przewodu nie leciało już powietrze - kolega docisnął pedał ostatni raz a ja założyłem przewód na wysprzęglik.
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Wto Cze 18, 2013 17:32   

Cześć.
Lopik, Zapoznaj się z tym wątkiem:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=87530

Markzo, opisuje tam jak należy prawidłowo odpowietrzyć układ, a ja swoje metody na poprawę jego działania. Po wszystkim sprzęgło pracuje mi jak nigdy dotąd.
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pon Lut 10, 2014 11:09   

Odgrzeję nieco kotleta... gdyż jestem na etapie naprawy/wymiany układu hydraulicznego sprzęgła...

Jak poprawnie zdemontować wysprzęglik i rozpiąć przewód hydrauliczny? Przy wysprzęgliku jest taki plastik od strony tłoka. Czy ściąga się go "na siłę"? Można też pewnie próbować odkręcić podstawę wysprzęglika, tylko rurki klimatyzacji mocno utrudniają podejście z kluczem.

Na przewodzie jest szybkozłączka. Część plastikowa od strony pompki jest przecięta po skosie. Próbowałem ją wcisnąć w tą część od strony wysprzęglika ale ani drgnie...

Nie chcę nic urwać czy połamać stąd to (może dla niektórych banalne) pytanie... Bardzo proszę o jakieś wskazówki.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 10, 2014 20:54   

Wciskasz ten biały, plastikowy, przecięty element maksymalnie jak się da. Wchodzi on cały w tą szybkozłączkę i wtedy da się rozłączyć układ.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Dahrek1 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 29



Wysłany: Czw Mar 13, 2014 19:03   

Koledzy mam podobny problem.
Otóż sprzęgło bierze nisko, przy samej podłodze, pedał stoi wysoko, ma jakieś 2-3 cm luźnego skoku, biegi wchodzą z oporem, wycieków nie ma, łapa na skrzyni pracuje luźno.

Dziś wyjałem pompę sprzęgła, wylałem z niej płyn, przeczyściłem i zalałem świeżym płynem.
I jeszcze się pogorszyło... tzn. teraz muszę juz niemal palcami wciskać sprzęgło a wszystkie biegi haczą jeszcze bardziej - trzeba użyć siły aby zapiąć którykolwiek z nich.
Na wyłączonym silniku biegi pracują znacznie lepeiej bez sprzęgła!
Idę odpowietrzyć układ wg instrukcji z forum. Jeślii nie pomoże to co? Czy zestaw z freelandera pasuje bez rzeźby?
 
 
dawid257 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 141



Wysłany: Czw Mar 13, 2014 21:51   

ten zestaw z freelandera pasuje chyba tylko przewód trzeba zostawic nasz i tam przełożyć do pompki ten popychacz co idzie do pedalu
 
 
 
Dahrek1 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 29



Wysłany: Sob Mar 15, 2014 14:47   

Tak więc poprawiłem.
Wytargałem komplet z auta, wyczyściłem, zalałem świeżym dot4 poskładałem i odpowietrzyłem. Nieco podgiąłem mocowanie wysprzęglika i ... biegi jeszcze nigdy tak nie wchodziły!
Pedał nie bierze już w podłodze a gdzieś w 1/3 skoku od podłogi, biegi nie haczą - ale nie ma róży bez kolców - znalazłem niewielki wyciek, w zasadzie drobne pocenie się płynu do kabiny przez pompę sprzęgła.
Jak sądzę winne jest uszczelnienie tłoczyska w pompie. Ktoś kiedyś pisał, że można dokupić zestaw naprawczy pompy albo chociaż sam smering - pamętacie? Pomożecie?
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sob Mar 15, 2014 16:11   

Ja już zacząłem się zastanawiać nad przerobieniem sprzęgła na linkę. Kilka razy próbowałem zdemontować wysprzęglik od góry i bez powodzenia a jakoś nie mam weny aby włazić pod auto i ściągać osłonę... Samochód stoi już półtora miesiąca. Jeszcze z miesiąc postoi i trzeba go będzie sprzedać na części żeby zwolnić miejsce w garażu ;)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 25, 2014 12:19   

dawid257 napisał/a:
ten zestaw z freelandera pasuje chyba tylko przewód trzeba zostawic nasz i tam przełożyć do pompki ten popychacz co idzie do pedalu


Nie trzeba przekładać przewodu. Wkłada się cały zestaw z frela i wymienia tylko ten króciec który idzie do pedału. W stosunku do oryginału zestaw jest w całości (nie ma połączenia pomiędzy pompką a wysprzeglikiem). U mnie wszedł bez problemu i nawet nie trzeba było giąć przewodu na gorąco żeby go uformować ze względu na kształt.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
dawid257 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 141



Wysłany: Sro Mar 26, 2014 17:23   

Senn, to powiem ci ze mnie pocieszyles bo jak cos to kupie wlasnie caly taki zestaw skoro pasuje bez problemu z przewodem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] sprzęgło pompa wysprzęglik problem z biegami
irek42 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Gru 10, 2017 21:25
irek42
Brak nowych postów [rover 416]sprzęgło wysprzęglik?
adam26xx Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Mar 13, 2010 19:12
Gość
Brak nowych postów [R400 1.6si r99] Kłopot z biegami; sprzęgło, wysprzęglik?
AVF Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Sob Kwi 24, 2010 08:34
dzelo23
Brak nowych postów [R400] Pompa wysprzęglik
JohnnyB Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Cze 20, 2008 11:31
JohnnyB
Brak nowych postów [R45] Pompa i wysprzęglik od R600?
Bartek8508 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Maj 24, 2014 19:46
asztera26



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink