Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czyszczenie silnika krokowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czyszczenie silnika krokowego
Autor Wiadomość
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Wto Maj 15, 2012 22:56   [R75] Czyszczenie silnika krokowego
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Postanowiłem w końcu pozbyć się wysokich obrotów i zacząłem przesiewać forum.
I pytam jak wyczyścić krokowca. Znalazłem mnóstwo informacji ale o silniku 1.8
Bo ja rozumiem, że są dwa. Jeden ten co jest na trzpieniu tej łopatki przepustnicy. I z nim nic nie można zrobić oprócz tego, że wrzucić do benzynki na nockę.

A drugi to ten co jest nad przepustnicą co ma wysuwający bolec. Przeczytałem to:
http://www.roverki.pl/zro...-krokowego.html
i to jest do 1.8 i nie bardzo rozumiem jak to wykręcić z plastikowym elementem, przecież on siedzi w metalowym dekielku i jeszcze nie rozumiem tego że ciągnąc za trzpień równocześnie przełączając jakąś wtyczkę, przecież to się kupy nie trzyma. Chyba że u mnie jest inaczej bo ja mam 2.0
Dla mnie na chłopski rozum normalnie odpiąć wtyczkę, odkręcić dwie śrubki i mam go.

Ale dobra. Jak go wyjmę i będę chciał go rozebrać jak w tym linku to jak będę ciągnął za ten trzpień to potem bez problemu go wsadzę z powrotem? Jego się przekręca jeszcze jakoś czy ciągnąć z całych sił..?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 15, 2012 22:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Maj 16, 2012 08:12   

Żadnego ciągnięcia z całych sił!!! silniczek po wykręceniu i podłączeniu napięcia sam wypchnie z siebie trzpień jedynie trzeba trzymać palcem żeby nie wyskoczył zupełnie przy wyjeżdżaniu
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Maj 16, 2012 08:22   

sknerko napisał/a:
Żadnego ciągnięcia z całych sił!!! silniczek po wykręceniu i podłączeniu napięcia sam wypchnie z siebie trzpień jedynie trzeba trzymać palcem żeby nie wyskoczył zupełnie przy wyjeżdżaniu


Próbowałem i nie udało się.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Maj 16, 2012 08:42   

Spróbujcie tak wykręcasz silniczek podłączasz do niego kable i prosisz kogoś aby kluczyk przekręcił tak by się zapaliły kontrolki a ty trzymasz trzpień żeby nie wyskoczył. Zrób tak kilka razy aż trzpień wyjdzie, wkłada się spowrotem podobnie. Wprawdzie robiłem to we Freelu ale zasada działania w wszystkich autach jest jednakowa.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Sro Maj 16, 2012 14:26   

A mi się udało wyjąć.
Z tym, że po przekręceniu kluczyka do kontrolek bolec nic nie robił. A w czasie cofnięcia kluczyka, bolec baaardzo mocno wychodził i wchodził z powrotem. I gdy wychodził ja mu ciutkę pomogłem i ładnie wyszło. Teraz się moczy wszystko.

I jeszcze wykręciłem ten krokowy co jest w załączniku na zdjęciu i też się moczy. Od niego też coś może pomóc na wysokie obroty?
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Maj 16, 2012 16:14   

to jest czujnik położenia przepustnicy :)
sprawdzasz go omomierzem albo woltomierzem.
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 16, 2012 19:39   Re: [R75] Czyszczenie silnika krokowego

Alex_Tom napisał/a:


A drugi to ten co jest nad przepustnicą co ma wysuwający bolec. Przeczytałem to:
http://www.roverki.pl/zro...-krokowego.html
i to jest do 1.8 i nie bardzo rozumiem jak to wykręcić z plastikowym elementem, przecież on siedzi w metalowym dekielku i jeszcze nie rozumiem tego że ciągnąc za trzpień równocześnie przełączając jakąś wtyczkę, przecież to się kupy nie trzyma.


Pierwszy raz widze taki silniczek krokowy co w linku ja mam zupełnie inny napewno nierozbieralny
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Maj 16, 2012 19:55   

jupik, bo w 1.8 jest inny trochę ale na pewno rozbieralny
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Czw Maj 17, 2012 16:39   

sknerko napisał/a:
jupik, ale na pewno rozbieralny



Raczej nie da się go rozebrać
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Maj 17, 2012 18:26   

jupik napisał/a:
Raczej nie da się go rozebrać
nie rozbieralny , zanurzyć w benzynie częścią roboczą.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Maj 19, 2012 17:15   

SeniorA napisał/a:
nie rozbieralny

Zapewne tak jak kolektor ssący, xRonx udowodnił, że kolektor jednak jest rozbieralny i tu będzie podobnie, przecież tego wnętrza nikt tam nie teleportował :wink: pewnie należy trochę podgrzać i się da rozdzielić. Faktem jest, że nie ma po co dłubać jak można cały wykąpać w benzynie i będzie chodził.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] filmik działanie silnika krokowego
pavello200 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Lut 21, 2016 22:25
christopher7
Brak nowych postów [R75] Po wyczyszczeniu krokowego obroty nie spadają
czort Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Maj 10, 2019 09:20
tomgdax
Brak nowych postów [R75] Czyszczenie wtryskiwaczy
AHIGIENIX Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Maj 16, 2016 15:12
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Czyszczenie odmy
czy wystarczy przeczyścić tylko zewnętrzne przewody
Aragorn Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Lut 27, 2010 22:00
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Czyszczenie odpływów
tmk752 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Sty 03, 2017 12:14
sebol11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink