Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45]Sensor MAP Jakie wartości odczytu na postoju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: szoso
Czw Paź 20, 2011 11:07
[R45]Sensor MAP Jakie wartości odczytu na postoju
Autor Wiadomość
slaw39 



Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 2
Skąd: Chełmno



Wysłany: Czw Paź 20, 2011 10:30   [R45]Sensor MAP Jakie wartości odczytu na postoju
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Jakie wskazania powinien mieć MAP sensor zwany przez niektórych czujnikiem doładowania, a przez innych czujnikiem podciśnienia. Chodzi o odczyty na postoju jak i podczas zwiększania obrotów np.
Po podłączeniu auta pod ScanTool.net czujnik ten wskazywał pierwotnie 92kPa, Uznałem ze to może być przyczyną palenia się lampki check. Przeglądam fora i widzę jedynie opinie,że wskazanie powinno wynosić zero. Jak i na wyjściu napięciowym z czujnika jak i na tym co odczytuje ECU silnika. Ale zagłębiając się dalej doszedłem do wniosku że może to być ciśnienie atmosferyczne które uwzględnia już czujnik.
Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia i dane to byłbym wdzięczny bo nie wiem na ile wiarygodny jest odczyt za pośrednictwem ELM-a 327 z czujników. Chciałbym nabrać pewności iż wskazania np. MAF są poprawne.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez slaw39 Czw Paź 20, 2011 10:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 20, 2011 10:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piskacz1 



Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 14
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 16:58   

U mnie w 1,8 benzyna nierówno pracuje silnik na luzie i MAP sensor ma odczyt 32 kPa. Szukam przyczyny tej nierównej pracy (kod P0304) a wymieniłem juz swiece, kable, cewki.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 21:04   

slaw39, Map pokazuje ciśnienie absolutne :wink: I ma pod ScanToolami pokazywać 92-100kPa = 0,92 -1,0 bara ciśnienia w atmosferze w czasie jazdy podskakuje to do 240kPa jak masz Turba na 1,4bara ustawione :razz:

z Lampka check jedz na T4 bo ELM 327 nie odczytasz błędów chyba ze masz 45 z 2004 roku :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
piskacz1 



Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 14
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 16:52   

Remigiusz - czyli pewne że MAP u mnie do wymiany gdy pokazuje 32kPa ? Jak dokładnie sprawdzić żeby mieć pewność że nie wymienię dobrego czujnika.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 20, 2012 17:48   

piskacz1 ty masz silnik benzynowy a temat jest o dieslu.
Z racji że diesel jest doładowany, jego ciśnienie w kolektorze ssącym jest wyższe.
Po za tym czym odczytałeś tą wartość?

[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 18:46 ]
A i jeszcze jedno, czujnik podciśnienia a doładowania to są 2 różne rzeczy (chodź w sumie to samo), a różnicę wskazuje sama nazwa.
Jeden bada podciśnienie a drugi nadciśnienie, ten pierwszy występuje w silnikach wolnossących, drugi w doładowanych.

[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 18:48 ]
Uszkodzenie MAP sensora (podciśnienia) objawia się np. szarpaniem, słabym zbieraniem się auta itd.
Jeśli tylko na obrotach jałowych silnik np. faluje to powinno się wyczyścić silnik krokowy bo może się zacinać.
Jeśli nie pomaga a silnik faktycznie osłabł, to może być to jeszcze przestawiony rozrząd.
 
 
 
piskacz1 



Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 14
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Cze 21, 2012 15:57   

Racja - temat o dieslu - sorry. Ale dzieki za podpowiedź.

Odczytałem to programem do OBD PCMCSCAN, ale ponoć 32kPa to dobry odczyt.

A mam własnie takie objawy: Uszkodzenie MAP sensora (podciśnienia) objawia się np. szarpaniem, słabym zbieraniem się auta itd.

Czasem "pyka" w IAC valve który jest na bypasie od przepustnicy. Moze to trzeba przeczyścić. Cytałem ze to sie robi sprayem do czyszczenia gaźników.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 21, 2012 16:00   

Tego IAC valve (czyli silnik krokowy) trzeba wykręcić i całkiem wyczyścić, ale on odpowiada tylko za obroty jałowe.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 400] Jakie wartości ECM
Bogdan7014 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Cze 18, 2019 16:02
Bogdan7014
Brak nowych postów [R416] Jakiej wartości
bolec0000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Lis 03, 2008 21:20
sTERYD
Brak nowych postów [rover 45 iDT]Odczyt wartości kąta wtrysku
money Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Wrz 01, 2016 08:35
money
Brak nowych postów [R45] Sensor Airbag
zybii25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Sie 17, 2011 09:24
zybii25
Brak nowych postów [r420si '97] Jak sprawdzić czujnik podciśnienia (map sensor)
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Lut 05, 2010 10:49
GG



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink