Wysłany: Czw Paź 20, 2011 10:30 [R45]Sensor MAP Jakie wartości odczytu na postoju
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Jakie wskazania powinien mieć MAP sensor zwany przez niektórych czujnikiem doładowania, a przez innych czujnikiem podciśnienia. Chodzi o odczyty na postoju jak i podczas zwiększania obrotów np.
Po podłączeniu auta pod ScanTool.net czujnik ten wskazywał pierwotnie 92kPa, Uznałem ze to może być przyczyną palenia się lampki check. Przeglądam fora i widzę jedynie opinie,że wskazanie powinno wynosić zero. Jak i na wyjściu napięciowym z czujnika jak i na tym co odczytuje ECU silnika. Ale zagłębiając się dalej doszedłem do wniosku że może to być ciśnienie atmosferyczne które uwzględnia już czujnik.
Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia i dane to byłbym wdzięczny bo nie wiem na ile wiarygodny jest odczyt za pośrednictwem ELM-a 327 z czujników. Chciałbym nabrać pewności iż wskazania np. MAF są poprawne.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez slaw39 Czw Paź 20, 2011 10:34, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 20, 2011 10:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
U mnie w 1,8 benzyna nierówno pracuje silnik na luzie i MAP sensor ma odczyt 32 kPa. Szukam przyczyny tej nierównej pracy (kod P0304) a wymieniłem juz swiece, kable, cewki.
slaw39, Map pokazuje ciśnienie absolutne I ma pod ScanToolami pokazywać 92-100kPa = 0,92 -1,0 bara ciśnienia w atmosferze w czasie jazdy podskakuje to do 240kPa jak masz Turba na 1,4bara ustawione
z Lampka check jedz na T4 bo ELM 327 nie odczytasz błędów chyba ze masz 45 z 2004 roku
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
piskacz1 ty masz silnik benzynowy a temat jest o dieslu.
Z racji że diesel jest doładowany, jego ciśnienie w kolektorze ssącym jest wyższe.
Po za tym czym odczytałeś tą wartość?
[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 18:46 ]
A i jeszcze jedno, czujnik podciśnienia a doładowania to są 2 różne rzeczy (chodź w sumie to samo), a różnicę wskazuje sama nazwa.
Jeden bada podciśnienie a drugi nadciśnienie, ten pierwszy występuje w silnikach wolnossących, drugi w doładowanych.
[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 18:48 ]
Uszkodzenie MAP sensora (podciśnienia) objawia się np. szarpaniem, słabym zbieraniem się auta itd.
Jeśli tylko na obrotach jałowych silnik np. faluje to powinno się wyczyścić silnik krokowy bo może się zacinać.
Jeśli nie pomaga a silnik faktycznie osłabł, to może być to jeszcze przestawiony rozrząd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum