Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Cze 28, 2012 23:17 [R75] Brak klimatyzacji na postoju.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam, mój problem polega na tym, że jeżeli auto stoi (np w korku) to nie działa klimatyzacja. W czasie jazdy wszystko jest dobrze i chłodzi tak jak należy. Natomiast na postoju klimatyzacja nie włącza wentylatora i tu tkwi chyba problem. Wiem, że wentylator jest sprawny bo czasami sam się włącza niezależnie od tego czy jest włączona klimatyzacja czy opcja ECON. Jeżeli wentylator się włączy na postoju (np w korku) to klimatyzacja działa. Powiedzcie proszę jak można wyeliminować ten problem bo jest to trochę męczące....
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 28, 2012 23:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
patrysgn, sprawdź pierw czy masz w ogóle 1 bieg najłatwiej to zrobić w ten sposób że uruchom klimatyzacje i wyjdź z samochodu i sprawdź czy działa ci wentylator, powinien ci chodzić na 1 biegu,
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Cze 29, 2012 14:46
Generalnie po włączeniu klimy i ustawieniu LO (najniższa możliwa temperatura) i po wyjściu z auta to nic się nie dzieje...tzn wentylator nie chodzi...chyba faktycznie macie racje twierdząc, że to kwestia pierwszego biegu, którego najwyraźniej u mnie nie ma....wystarczy wymienić szczotki i to załatwi sprawę??
Ja powiem tak, że klim ana początku słabo trochę chłodzi ale może tak jest. Natomiast jak jechałem wczoraj w trasie gdzie na zewnątrz było 24-25 stopni a w środku ustawione na 22 to musiałem co jakiś czas wyłączać klimę bo za zimno mi było. Klima na dobrą sprawę zaczyna porządnie chłodzić gdzieś po 10-20 minutach.
patrysgn, czyli reasumując w ogóle nie masz 1 biegu i 2 biegu? co do szczotek to już nie wiem trzeba kolegów pytać na forum a najlepiej poczytać odpowiednie tematy dużo jest napisane na temat wentylatora
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2006 Posty: 261 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Cze 30, 2012 23:22
haszczyc napisał/a:
patrysgn, czyli reasumując w ogóle nie masz 1 biegu i 2 biegu? co do szczotek to już nie wiem trzeba kolegów pytać na forum a najlepiej poczytać odpowiednie tematy dużo jest napisane na temat wentylatora
Generalnie 1 biegu nie mam napewno...podejrzewam, że z 2 biegiem są problemy...bo jak już się włączy łaskawie wentylator to strasznie mocno się kręci....więc podejrzewam,że to już jest 3 bieg:/
ja mam taki problem ze jak wlacze klime owszem wlaczy sie pierwszy bieg a za moment wlacza sie 2 i juz na tym pracuje ciagle co powoduje duzy halas i spadek napiecia do 13v;/ przy jakiej temp. zew. chodzi wam na 1 biegu?
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
patrysgn, koszt rezystora to 46,5 zł już z przesyłką
PD, włącza ci się drugi bieg w czasie jazdy?? u mnie jest tak że w czasie jazdy non stop chodzi 1 bieg, dopiero jak zatrzymam się to po jakimś czasie załącza się drugi bieg
haszczyc nawet jak jezdze to caly czas 2 bieg z tym ze po miescie nie wiem jak w trasie...
no i jeszcze zostaje kwestia ze wlaczam klime tylko w takich warunkach jak dzis a bylo ponad 30 stopni wiec moze to tez wplywa na to ze caly czas ten 2 bieg.
a jak masz drugi bieg to jakie masz napiecie na biegu jalowym? (9 rozdzial na wyswietraczu)
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
haszczyc nawet jak jezdze to caly czas 2 bieg z tym ze po miescie nie wiem jak w trasie...
no i jeszcze zostaje kwestia ze wlaczam klime tylko w takich warunkach jak dzis a bylo ponad 30 stopni wiec moze to tez wplywa na to ze caly czas ten 2 bieg.
a jak masz drugi bieg to jakie masz napiecie na biegu jalowym? (9 rozdzial na wyswietraczu)
U mnie przez 2 lata chodził tylko 2 bieg. Jak włączyłem klimę to wiatrak nie działał, dopiero za jakieś 15 sekund się uruchamiał i to jak śmigło odrzutowca. Po tych dwóch latach zaczął się włączać i zaraz wyłączać i dlatego mnie to zainteresowało. Okazało się że rezystor spalony. W trasie czy na postoju cały czas chodził na tym 2 biegu. Podjedź do jakiegoś elektryka niech sprawdzi czy to rezystor.
dziala 1 bieg poniewaz na zaplonie jak wlacze klime to wlacza sie bieg wolny czyli pierwszy...
tylko zastanawia mnie czy u was tez tak jest iz praktyczne klima chodzi tylko na szybszym biegu, bo 2 bieg mocno obciaza mi instalacje elekryczna i napiecie na biegu jalowy potrafi spasc nawet do 12,5 V...
a dzisiaj to odwalilem numer, wydawalo mi sie ze slabo mi klima chlodzi i pojechalem nabic i wyszlo ze mialem 490g hehe a na pasie przednim pisze 450 +- 50g, ale juz wymienil calosc itp. na szczescie skasowal tylko 100;]
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum