Wysłany: Sro Lip 18, 2012 15:29 [MG ZT] wysokie spalanie?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
Zastanawia nie jakie spalanie ma MG zt 190. Kiedy jezdze po miescie wychodzi w okolicach 15 w trybiue miejskim, ok 10/11 na trasie mowa o benzynie. Kiedys komputer pokazal mi w korku spalanie 19.... nie wiem na ile to jest wiarygodne. czy jest to normalne spalanie dla 2.5? Filt mam nowy, swiece nowe, a oponki 18' 215 na 45.
Mam "zwykłego" Rover-ka z silnikiem 2.5 i mi pali w mieście średnio 11,1 - 11,4/100km, oczywiście latem bo zimą to jakieś 14 i więcej.
W trasie gdy jadę spokojnie tzn.110-120 km/h spalanie mam 7,2 - 7,4/100km.
Oczywiście gdy wciskam niżej pedał gazu i ciągnę na wysokich obrotach to strach patrzeć na komputer
Najprościej to jedź na komputer, niech dokładnie zdiagnozuję silniczek i będziesz wiedział co jest grane.
NO wlasnie mam OBD II i jedyny blad jaki pokazuje to otwartego obwodu pasów, bo cos tam odlaczylem jak wlaczylem z fotelem. Dziwi mnie to spore spalanie wlasnie.... ale no nie ukrywac lekkiej nogi tez nie mam. Gdzie szukac Visów? jak zlokalizowac czy sa sprawne czy nie? jeden Vis jest odczowalny gdy sie otwiera przy jakis 3 tys. wtedy czyc kopniecie do przodu, ale drugiego juz nie.
Kranik, kiedy masz wolny czas po wekendzie lub piatek pozniejsza porą?
Gdzie szukać? Pod maską
Tak poważnie, to taki kolektor czarny na środku silnika, coś co daje fajnego wyglądu dla silnika
Co tu gadać, poczytaj:
http://www.roverki.pl/zro...nikach-kv6.html
To sie domyslam ze sa gdzies w poblizu kolektora, ale jak to wyglada oto mi chodzi i jak sprawdzic czy dzialaja obydwa. Poprzednio mialem mazde i widac byo czy dziala bo wygladaly jak gdzybki i widoczne bylo czy sie otwieraja czy nie a tu nie wiem jak jest dlatego pytam.
Skoro błędów ci nie pokazuje, to mój też elm też raczej nic nie wskóra.
Przejedź się samochodem i kręć go do wysokich obrotów, jeśli nie ma problemów, żeby się wkręcić i wskazówka obrotomierza idzie bardzo szybko to vis power odpada.
Jak w mieście kręcisz go cały czas powyżej 3tyś obr to nie bądź zdziwiony że chleje jak smok.
Zrób próbę i jeździj na niższych obrotach tak do 3tyś, jeżeli spalanie zejdzie do około 11,5/100 to wszystko ok.
Czy rozmiar opon masz taki jak podaje fabryka? Bo jeżeli masz większe i szersze to też będzie więcej palił.
Dodaj do tego niskie ciśnienie w kołach, wożenie gratów w bagażniku, otwarte okna podczas jazdy i już masz wyższe spalanie niż powinno być.
Miałem na myśli kręcenie do 5tyś i więcej. co i mi czasami się zdarza i wtedy faktycznie spalanie idzie mocno do góry.
Nie zmienia to faktu że trzeba się podpiąć i sprawdzić na kompie.
Mając samochodzik usportowiony ciężko jeździć jak emeryt Skodą 105L
ja kupilem jakos 5 dni temu 75tke z 2.5 v6 i latam nim naprawde wolno i ali mi 14 okolo tak pokazuje w danej chwili bo cos nagrzebalem w diagnostyce i okazuje mi chyba teraz chwilowe ale nawet jak stoje pokazuje mi 14 l dlaczego tak?
przyczyn większego spalania może być bardzo wiele, wymieniałeś świece, przewody, filtry?
Ale najczęstsza przyczyna jest uszkodzony, któryś vis. Jedź na diagnostykę, ewentualnie kup tester vis (ktoś z forum sprzedaje ), naprawą w naprawdę dobrej cenie zajmuje się kolega dzieju :
A powiedz mi jak dziala na komputerze te chwilowe spalanie bo jak kiedys mialem w aucie takie cos tak jak np stalem to bylo tam 0.5 a ty pokazuje 14l to on tyl pali na postoju bo nierozumiem a jak jest jakis vis uszkodzony to po czym to jeszce moge poznan i jak to sie naprawia?[/quote]
na tym gornym kompie pokazuje mi np 14.1 czy tam 13.9 ja stoje i to mknie ciekawi nie traccie do mnioe cierpliwosci bo naprawde jestem z tym autem zielony i musze to jakos ogarnac dzieki wam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum