Wysłany: Pią Sie 31, 2012 09:21 [Fiat 125p] 1.6 rover trzyma wysokie obroty...
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995
Zacznijmy od podzespołów.
Blok z 1.6, cały osprzęt wraz z wtryskami, kolektorami, komputerem z 1.4.
Po odpaleniu silnik utrzymuje ok. 2tyś obrotów, po śmiałym dodaniu gazu silnik się dławi i gaśnie. Po lekkim dodawaniu gazu obroty pięknie rosną. Przy mniej więcej 3-3,5tyś obrotów można śmiało dodawać gazu i się wkręca.
I pytanie. Czym jest spowodowane utrzymywanie się wyższych obrotów i dlaczego na początku po śmiałym dodaniu gazu silnik się dławi. Jakiś czujnik czy coś padło?
Dzięki z góry.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 31, 2012 09:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Podwyższone obroty spowodowane najpewniej są nieszczelnością, gdzieś lewe powietrze się dostaje.
Dławienie się silnika przy śmiałym dodawaniu gazu oznacza problem z dobraniem mieszanki względem czujnika podciśnienia.
Tzn jeśli czujnik jest niepodłączony, uszkodzony w specyficzny sposób lub niedrożny, wtedy ECU nie wykryje jego uszkodzenia i mieszankę będzie dobierał względem niego.
Po otwarciu przepustnicy, zmienia się ilość dostarczanego powietrza, ale ECU nie widzi nadzwyczajnej zmiany, przez co dobiera zbyt ubogą mieszankę, powstają utrudnienia w zapłonie i silnik przygasa.
Jeśli doszło do swapu kolega powinien założyć wtryski od 1,6! po drugie wałki rozrządu są inne w 1,4/a 1,6i1,8. skoro są od 1,4 w silniku 1,6 ,to nigdy nie będzie on poprawnie pracował. jeśli chodzi o wysokie obroty to sprawdź po pierwsze czy wszystkie podciśnienia są podłączone, no i to co kolega pisze powyżej.
małe niedomówienie blok razem z głowicą jest od 1.6.
Co do lewego powietrza i wyższych obrotów to teoretycznie przytkanie przepustnicy powinno zadziałać?
Podciśnienia te przy kolektorze ssącym? I co do tego czujnika w ecu jak go można sprawdzić? Podłączyłem komputer z poloneza 1.4 i na odłączonym podciśnieniu lepiej chodził niż na podłączonym, a teraz dostałem drugi komp i nie wiem od jakiej pojemności on jest bo lepiej na nim chodzi, a gdyby był od 1.6 to nie miał by prawa odpalić.
małe niedomówienie blok razem z głowicą jest od 1.6.
Co do lewego powietrza i wyższych obrotów to teoretycznie przytkanie przepustnicy powinno zadziałać?
Podciśnienia te przy kolektorze ssącym? I co do tego czujnika w ecu jak go można sprawdzić? Podłączyłem komputer z poloneza 1.4 i na odłączonym podciśnieniu lepiej chodził niż na podłączonym, a teraz dostałem drugi komp i nie wiem od jakiej pojemności on jest bo lepiej na nim chodzi, a gdyby był od 1.6 to nie miał by prawa odpalić.
kompy są różne. te co mamy w polonezach to takie jak w roverach 114GTI.
były ich dwa rodzaje. starsze poldki/kompy nie miały wyjścia na filtr par paliwa a nowsze tak. ale były one zamienne. gdzieś mi się o uszy obiło na tym forum że ludzie odłączali wtyczki od tego właśnie filtra bo coś tam szwankowało im z silnikiem; przerywał czy coś.
jeśli chodzi o komputery od innych roverów to nie będzie chodził, bo jest inne koło zamachowe, i immo.
u mnie też był podobny problem z obrotami, i winien był wężyk podciśnienia który spadł, i to chyba ten co biegnie od komputera do kolektora.
wężyk podciśnienia z kolektora do kompa podłączony i silnik ładnie pracuje tzn. nie rzuca go ani nic tylko chodzi na wysokich obrotach. Po odłączeniu go silnik kuleje trochę ale obroty ma mniejsze i trochę lepiej się wkręca.
Dziś się przejechałem i jest totalna tragedia... Wkręca się tylko do ok. 5tyś obrotów i to z wielkim truuudem i strzela w przepustnicę, oczywiście obroty min. 2tyś (to na podłączonym podciśnieniu do komputera). Po odłączeniu tego podciśnienia lepiej się wkręca ale nadal do 5tyś obrotów i strzela w przepustnicę. Nawet przegazówka na sprzęgle czy na wrzuconym luzie nie pomaga... Czujnik położenia wału jest raczej sprawny ponieważ na poprzednim silniku tzn. 1.4 działo się to samo. Co może być przyczyną? Silnik krokowy? Czujnik położenia wału? A może czujnik temperatury albo temperatury powietrza zasysanego?! nie wiem czy jego tak można nazwać, nieważne chodzi mi o ten w kolektorze ssącym od strony skrzyni biegów.
ciśnienia paliwa nie sprawdzałem bo nie mam czym, ale jak przytkam wężyk paliwa(ten z listwy) palcem to nie da rady utrzymać i wtryski sikają dość dobrze.
Co do rozrządu to na 99% jest dobrze ustawiony, silnik wyjęty z jeżdżącego samochodu i kiedyś go sprawdzałem i powtarzam, że sytuacja była taka sama na 1.4. Obstawiam któryś czujnik pomijając CPW bo jest z 1.6.
Czy po odłączeniu wtyczki od silniczka krokowego(chyba to on, ten na przepustnicy od góry) na pracującym silniku(ok. 2tyś obr) będą jakieś zmiany? Bo od położenia przepustnicy jak odepnę to gaśnie czyli teoretycznie coś tam działa. A co się może stać gdy odepnę czujnik z kolektora ssącego od strony skrzyni biegów(najprawdopodobniej od temp. powietrza)? Powinien jakoś zareagować czy coś?
Bym był wdzięczny gdyby ktoś mógł zrobić u siebie taki test, że na pracującym silniku po odłączeniu danego czujnika coś się dzieje i napisać. Z góry dzięki
Krokowy możesz wykluczyć, bo on jest tylko do wolnych obrotów. Trochę mnie martwi ten komp od 1.4 i tak sądzę, że to on może być przyczyną twoich problemów.
Krokowy możesz wykluczyć, bo on jest tylko do wolnych obrotów. Trochę mnie martwi ten komp od 1.4 i tak sądzę, że to on może być przyczyną twoich problemów.
komp musi zostać od 1,4 [poloneza/rovera 114gti] i wszystko musi grać! inny nie pasuje bo wyżłobienia na kole zamachowym nie będą z nim zgrywać [chodzi o iskrę], i immo jest.
silniczek krokowy jak odepniesz to będzie potem trochę wariować z obrotami ,po czasie mu przejdzie no ale tak się nie robi. może to być któryś z czujników tak jak pisaliście.
No właśnie silnik krokowy od wolnych obrotów to jeden z moich problemów
co do odpięcia krokowego to u mnie się nic nie dzieje...
mam w garażu koło od 1.6 ale jak pisałeś nie będzie to hulało u mnie nie było iskry na 2 i 3 cylindrze.
A wałki na bank odpadają bo kompletny silnik (blok i kompletna głowica) jest od 1.6
Niestety nie podpinałem, bo zbytnio nie mam gdzie muszę podjechać do znajomego mechanika on ma kompa i być możliwe będzie mieć program, ale to zobaczymy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum