Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1999
Witam,
Jestem tutaj nowy, więc jeśli mimo wszystkich starań zrobiłem coś nie tak, to przepraszam.
Posiadam swojego Roverka od paru miesięcy.
Problem z ogrzewaniem tylnej szyby był już od samego początku, ale chciałbym w końcu naprawić tą usterkę. Wciskam przycisk od ogrzewania i nic. Z tyłu wygląda wszystko ok, ale muszę się lepiej temu przyjrzeć. Szukałem kiedyś bezpiecznika za to odpowiedzialnego, ale w sumie sam nie wiem w 100%, który z nich jest za to odpowiedzialny.
Pojawił się ostatnio zupełnie inny problem. Chodzi o wskaźnik temperatury oleju. Jadąc kiedyś z tatą, zauważył on, że wskazówka jest bardzo wysoko i zapytał mnie czy wcześniej też tak było. Nic takiego nie odnotowałem. Dlatego zwracałem na to uwagę za każdym razem prowadząc samochód. Nic takiego miejsca nie miało. Jedynie też jakaś jednorazowa sytuacja. Ale jadąc dzisiaj wskazówka była w maksymalnym odchyleniu. Z płynem chłodzącym i olejem wygląda, że jest wszystko w porządku...
Z góry dzięki za waszą pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 23:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rozumiem, że chodzi o wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej? Ten po lewej stronie zegarów?
Jeżeli silnik wydaje się przegrzewać to sprawdz czy:
- masz odpowiednią ilość płynu
- czujnik termperatury nie jest uszkodzony (są dwa - jeden na deske, drugi do ECU)
- wentylatory się włączają (przy takiej temperaturze powinny mocno wiać)
- wentylatory w ogóle są sprawne (odłaczenie czujnika do ECU powoduje że powinny wiać non stop)
- termostat jest sprawny
- pompa wody działa
Jeżeli zdarzy się to kolejny raz, to najlepiej włącz ogrzewanie na max, żeby wystudzić silnik.
Takie przegrzewanie silnika może się skończyć kosztowną awarią (HGF).
Hoho dzięki za odpowiedzi
Tak chodzi o ten zegar po lewej stronie. Poczytać wpierw muszę o tym co napisałeś, bo nie mam zielonego pojęcia o HGF, ECU itd
Silnik był wymieniany... Mam nadzieję, że to tylko jakaś awaria czujnika czy coś
To zdjęcie może Ci pomóc w lokalizacji niektórych elementów:
Ogółem u Ciebie może być ciut inaczej bo masz starszą wersję silnika (np. MAP sensor masz w komputerze a nie w kolektorze ssącym).
ECU -> Engine Control Unit czyli potocznie komputer
HGF -> Head Gasket Failure czyli uszkodzenie uszczelki pod głowicą (http://roverki.pl/porady-nt-eksploatacji/16-seria-k/34-seria-k-co-to-jest-hgf.html)
Na zdjęciu zaznaczony jest czujnik temperatury, on jest dla ECU (komputer na jego podstawie wie jaka jest temp. silnika i dobiera dawkę paliwa). Zaraz pod nim jest drugi czujnik który idzie bezpośrednio do wskaźników.
Niestety trzeba omomierzem. Na forum są wartości jakie przyjmują w zależności od temperatury.
Nie wszystko da się niestety łatwo sprawdzić samemu
No i wyciągniecie czujnika spowoduje wypływ płynu z układu.
Więc na początek to akurat sobie daruj, po prostu sprawdź czy wszystko prawidłowo reaguje.
- odłącz czujnik od ECU (wtyczkę) i zobacz czy wentylatory zaczną porządnie wiać
- sprawdz czy kiedy silnik sie przegrzewa to wentylatory też porządnie wieją
A dopiero jak coś będzie nie tak to zajmij sie czujnikami.
Bardzo możliwe, że po prostu wysiada Ci termostat, to dość częsty problem w aucie każdej marki - koszt ok 30zł + wymiana.
Tylko kup oryginał firmy Waxstat lub MG/Rover, bo z innymi bywają często problemy.
Z sprawdzeniem czujnika to jest tak:
Przekręcasz kluczyk na 2 pozycję (bez odpalania samochodu) i wyciągasz wtyczkę z czujnika temperatury zaznaczonego na zdjęciu.
Wtedy powinny włączyć się wentylatory chłodnicy.
Z sprawdzeniem czujnika to jest tak:
Przekręcasz kluczyk na 2 pozycję (bez odpalania samochodu) i wyciągasz wtyczkę z czujnika temperatury zaznaczonego na zdjęciu.
Wtedy powinny włączyć się wentylatory chłodnicy.
Tak sprawdzamy tylko czy obwód wentylatora jest sprawny, czy niema gdzieś przerwy. Czujnik jedynie sprawdzimy miernikiem.
http://www.roverki.pl/por...st-sprawny.html
A co do problemu Lui, to mamy trochę za mało informacji. Kiedy ta wskazówka poszła w górę Po ilu minutach pracy silnika Ja tu bym obstawiał 3 rzeczy. Korek zbiorniczka wyrównawczego, termostat który się nie otwiera lub już postępujący HGF.
Szczerze to jadąc w miejsce docelowe, dosłownie parę minut, zauważyłem, że jest na maxa podniesiona. No ale wracając pamiętałem o tym i obserwowałem i od razu poszła w górę.
Mam taką małą sugestię co do ogrzewania tylnej szyby. Czy w skrzynce z bezpiecznikami pod maską przekaźnik od podgrzewania szyby jest oryginalny? Jeśli był wymieniany to stawiam na to ze jest zły. Te od świateł nie zawsze pasują co można u nas kupić w motoryzacyjnym, Chodź styki też mają oznaczenia takie same 30, 85, 86, 87, 87a, ale są w innej kolejności rozmieszczone U mnie był tak pomylony przekaźnik.
Sprawa ma się tak. Nie byłem w stanie za wiele sprawdzić, bo jak wyszedłem to zaczęło padać dosyć mocno czego się nie spodziewałem xD Płyny ok, włączyłem na chwilę silnik, wskazówka poszła od razu w górę jak tylko przekręciłem kluczyk na pozycję drugą, odłączyłem czujnik od ECU i wentylator zaczął moooocno wiać.
Sprawa ma się tak. Nie byłem w stanie za wiele sprawdzić, bo jak wyszedłem to zaczęło padać dosyć mocno czego się nie spodziewałem xD Płyny ok, włączyłem na chwilę silnik, wskazówka poszła od razu w górę jak tylko przekręciłem kluczyk na pozycję drugą, odłączyłem czujnik od ECU i wentylator zaczął moooocno wiać.
Dalej trzymam się wersji że to termostat. Po ilu minutach poszła ta wskazówka do góry
I na razie radze ci tego silnika nie odpalać do puki nie zlokalizujesz usterki, bo takim bawieniem i przegrzewaniem możesz wypalić uszczelkę pod głowicą, jeśli już tego nie zrobiłeś.
wskazówka poszła od razu w górę jak tylko przekręciłem kluczyk na pozycję drugą
leszczu napisał/a:
I na razie radze ci tego silnika nie odpalać do puki nie zlokalizujesz usterki, bo takim bawieniem i przegrzewaniem możesz wypalić uszczelkę pod głowicą, jeśli już tego nie zrobiłeś.
A to kiedy waszym zdaniem bylaby to wina termostatu?
Co ja mam w koncu zrobic? sorbus pisal, ze wyjecie czujnika spowoduje wylania oleju, wiec zeby ich nie tykac. jak sprawdzic czy z termostatem jest wszystko ok? gdzie to jest w ogole?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum