Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Wskaźnik temperatury oleju, ogrzewanie tylnej szyby
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Wskaźnik temperatury oleju, ogrzewanie tylnej szyby
Autor Wiadomość
Lui 



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 19



Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 23:43   [R400] Wskaźnik temperatury oleju, ogrzewanie tylnej szyby
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1999

Witam,
Jestem tutaj nowy, więc jeśli mimo wszystkich starań zrobiłem coś nie tak, to przepraszam.
Posiadam swojego Roverka od paru miesięcy.

Problem z ogrzewaniem tylnej szyby był już od samego początku, ale chciałbym w końcu naprawić tą usterkę. Wciskam przycisk od ogrzewania i nic. Z tyłu wygląda wszystko ok, ale muszę się lepiej temu przyjrzeć. Szukałem kiedyś bezpiecznika za to odpowiedzialnego, ale w sumie sam nie wiem w 100%, który z nich jest za to odpowiedzialny.

Pojawił się ostatnio zupełnie inny problem. Chodzi o wskaźnik temperatury oleju. Jadąc kiedyś z tatą, zauważył on, że wskazówka jest bardzo wysoko i zapytał mnie czy wcześniej też tak było. Nic takiego nie odnotowałem. Dlatego zwracałem na to uwagę za każdym razem prowadząc samochód. Nic takiego miejsca nie miało. Jedynie też jakaś jednorazowa sytuacja. Ale jadąc dzisiaj wskazówka była w maksymalnym odchyleniu. Z płynem chłodzącym i olejem wygląda, że jest wszystko w porządku...

Z góry dzięki za waszą pomoc :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 23:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 07:04   

Rozumiem, że chodzi o wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej? Ten po lewej stronie zegarów?

Jeżeli silnik wydaje się przegrzewać to sprawdz czy:
- masz odpowiednią ilość płynu
- czujnik termperatury nie jest uszkodzony (są dwa - jeden na deske, drugi do ECU)
- wentylatory się włączają (przy takiej temperaturze powinny mocno wiać)
- wentylatory w ogóle są sprawne (odłaczenie czujnika do ECU powoduje że powinny wiać non stop)
- termostat jest sprawny
- pompa wody działa

Jeżeli zdarzy się to kolejny raz, to najlepiej włącz ogrzewanie na max, żeby wystudzić silnik.
Takie przegrzewanie silnika może się skończyć kosztowną awarią (HGF).
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 07:18   

Za ogrzewanie tylnej szyby odpowiada bezpiecznik w skrzynce w komorze silnika. 30 A (zielony) z prawej strony skrzynki patrząc od przodu.
 
 
Lui 



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 19



Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 10:38   

Hoho dzięki za odpowiedzi :P
Tak chodzi o ten zegar po lewej stronie. Poczytać wpierw muszę o tym co napisałeś, bo nie mam zielonego pojęcia o HGF, ECU itd :mrgreen:

Silnik był wymieniany... Mam nadzieję, że to tylko jakaś awaria czujnika czy coś :/

gregor13 dzięki sprawdzę to :)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 10:59   

To zdjęcie może Ci pomóc w lokalizacji niektórych elementów:


Ogółem u Ciebie może być ciut inaczej bo masz starszą wersję silnika (np. MAP sensor masz w komputerze a nie w kolektorze ssącym).

ECU -> Engine Control Unit czyli potocznie komputer
HGF -> Head Gasket Failure czyli uszkodzenie uszczelki pod głowicą (http://roverki.pl/porady-nt-eksploatacji/16-seria-k/34-seria-k-co-to-jest-hgf.html)

Na zdjęciu zaznaczony jest czujnik temperatury, on jest dla ECU (komputer na jego podstawie wie jaka jest temp. silnika i dobiera dawkę paliwa). Zaraz pod nim jest drugi czujnik który idzie bezpośrednio do wskaźników.
 
 
 
Lui 



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 19



Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 11:03   

Ooo dzięki wielkie za fotkę. A jak sprawdzić czy te czujniki są sprawne?;>
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 11:08   

Niestety trzeba omomierzem. Na forum są wartości jakie przyjmują w zależności od temperatury.
Nie wszystko da się niestety łatwo sprawdzić samemu :(
No i wyciągniecie czujnika spowoduje wypływ płynu z układu.

Więc na początek to akurat sobie daruj, po prostu sprawdź czy wszystko prawidłowo reaguje.

- odłącz czujnik od ECU (wtyczkę) i zobacz czy wentylatory zaczną porządnie wiać
- sprawdz czy kiedy silnik sie przegrzewa to wentylatory też porządnie wieją

A dopiero jak coś będzie nie tak to zajmij sie czujnikami.

Bardzo możliwe, że po prostu wysiada Ci termostat, to dość częsty problem w aucie każdej marki - koszt ok 30zł + wymiana.
Tylko kup oryginał firmy Waxstat lub MG/Rover, bo z innymi bywają często problemy.

Np tu jest dość tanio:
http://allegro.pl/termost...2627503146.html
Oczywiście głupio jest wymienić pół samochodu bez dobrej diagnozy, więc najpierw zbadaj sprawę.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 11:23   

Z sprawdzeniem czujnika to jest tak:
Przekręcasz kluczyk na 2 pozycję (bez odpalania samochodu) i wyciągasz wtyczkę z czujnika temperatury zaznaczonego na zdjęciu.
Wtedy powinny włączyć się wentylatory chłodnicy.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 11:25   

ADI-mistrzu napisał/a:
Z sprawdzeniem czujnika to jest tak:
Przekręcasz kluczyk na 2 pozycję (bez odpalania samochodu) i wyciągasz wtyczkę z czujnika temperatury zaznaczonego na zdjęciu.
Wtedy powinny włączyć się wentylatory chłodnicy.

Tak sprawdzamy tylko czy obwód wentylatora jest sprawny, czy niema gdzieś przerwy. Czujnik jedynie sprawdzimy miernikiem.
http://www.roverki.pl/por...st-sprawny.html
A co do problemu Lui, to mamy trochę za mało informacji. Kiedy ta wskazówka poszła w górę ?? Po ilu minutach pracy silnika ?? Ja tu bym obstawiał 3 rzeczy. Korek zbiorniczka wyrównawczego, termostat który się nie otwiera lub już postępujący HGF.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Lui 



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 19



Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 13:10   

Szczerze to jadąc w miejsce docelowe, dosłownie parę minut, zauważyłem, że jest na maxa podniesiona. No ale wracając pamiętałem o tym i obserwowałem i od razu poszła w górę.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 13:17   

Cytat:
No ale wracając pamiętałem o tym i obserwowałem i od razu poszła w górę.

Termostat. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 15:53   

Mam taką małą sugestię co do ogrzewania tylnej szyby. Czy w skrzynce z bezpiecznikami pod maską przekaźnik od podgrzewania szyby jest oryginalny? Jeśli był wymieniany to stawiam na to ze jest zły. Te od świateł nie zawsze pasują co można u nas kupić w motoryzacyjnym, Chodź styki też mają oznaczenia takie same 30, 85, 86, 87, 87a, ale są w innej kolejności rozmieszczone U mnie był tak pomylony przekaźnik.
 
 
Lui 



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 19



Wysłany: Czw Wrz 27, 2012 19:02   

Sprawa ma się tak. Nie byłem w stanie za wiele sprawdzić, bo jak wyszedłem to zaczęło padać dosyć mocno czego się nie spodziewałem xD Płyny ok, włączyłem na chwilę silnik, wskazówka poszła od razu w górę jak tylko przekręciłem kluczyk na pozycję drugą, odłączyłem czujnik od ECU i wentylator zaczął moooocno wiać.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 13:50   

Lui napisał/a:
Sprawa ma się tak. Nie byłem w stanie za wiele sprawdzić, bo jak wyszedłem to zaczęło padać dosyć mocno czego się nie spodziewałem xD Płyny ok, włączyłem na chwilę silnik, wskazówka poszła od razu w górę jak tylko przekręciłem kluczyk na pozycję drugą, odłączyłem czujnik od ECU i wentylator zaczął moooocno wiać.

Dalej trzymam się wersji że to termostat. Po ilu minutach poszła ta wskazówka do góry ??
I na razie radze ci tego silnika nie odpalać do puki nie zlokalizujesz usterki, bo takim bawieniem i przegrzewaniem możesz wypalić uszczelkę pod głowicą, jeśli już tego nie zrobiłeś.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Lui 



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 19



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 16:07   

Lui napisał/a:
wskazówka poszła od razu w górę jak tylko przekręciłem kluczyk na pozycję drugą

;)

leszczu napisał/a:
I na razie radze ci tego silnika nie odpalać do puki nie zlokalizujesz usterki, bo takim bawieniem i przegrzewaniem możesz wypalić uszczelkę pod głowicą, jeśli już tego nie zrobiłeś.

Spoko na razie go nie odpalam :P
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 16:09   

Jeśli wskazówka idzie od razu na maksa, to do sprawdzenia czujnik od wskazań na deskę i jego kabelkologia. :wink: Termostat zostawcie w spokoju.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pią Wrz 28, 2012 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 16:09   

Lui napisał/a:
Lui napisał/a:
wskazówka poszła od razu w górę jak tylko przekręciłem kluczyk na pozycję drugą


No to chyba czujnik temp ci szwankuje.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Lui 



Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 19



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 17:13   

A to kiedy waszym zdaniem bylaby to wina termostatu?
Co ja mam w koncu zrobic? :D sorbus pisal, ze wyjecie czujnika spowoduje wylania oleju, wiec zeby ich nie tykac. jak sprawdzic czy z termostatem jest wszystko ok? gdzie to jest w ogole?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 17:19   

Wszystko jest na Forum. Wystarczy poszukać. :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Ogrzewanie tylnej szyby ?
Czy da się naprawić oderwany od ścieżek "język" przewodu?
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sro Wrz 14, 2011 23:39
FatMatic
Brak nowych postów [R400] Ogrzewanie tylnej szyby.
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Wto Kwi 22, 2008 10:16
sTERYD
Brak nowych postów [R400] Nie działa dmuchawa i ogrzewanie tylnej szyby
nie działa dmuchawa i ogrzewanie tylnej szyby
makupl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Sty 02, 2009 10:47
makupl
Brak nowych postów [R45] ogrzewanie tylnej szyby
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Lis 29, 2012 13:10
mirwin
Brak nowych postów [R416] Ogrzewanie tylnej szyby
misi3k Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Wrz 23, 2007 15:33
misi3k



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink