Wysłany: Sob Lis 03, 2012 16:51 [R25] Turbina + Stożkowy
Witam.
Jestem tu nowy oraz amatorem jeśli chodzi o przeróbki silników. Chciałem się zapytać czy kupując stożkowy filtr powietrza powinienem czy raczej nie potrzebuje obudowy czy po prostu najlepsza jest sportowa wersja filtra?
Czy jeśli zdecydowałbym się na założenie stożkowego bez obudowy to jak często musiał bym go wymieniać z powodu zbierającego się na nim dziadostwa?
A jeśli chodzi o turbo, to jakie polecacie do Slinika 1.4 / 103 Konie / 4 cylindry / benzyna / z przeznaczeniem bardziej do szybszego startowania? (tak bardziej chodzi o producentów czy za jakich modeli)
I czy dobrze by było dokupić odrazu jakiś sportowy wydech, czy fabryczny wystarczy?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 03, 2012 16:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
uturbiać 1.4 zejdzmy na ziemie troche jak juz to swap silnika na coś mocniejszego a nie pchanie się w coś co nie ma sensu od samego początku
jesli chodzi o stożek i wydech to nie ugrasz za wiele na tym ale to twoje decyzja
weź na uwagę, że ten sam silnik o pojemności 1.8 z seryjnym turbo ma 150km, warto ładwoać kasę w 1.4 turbić je i uzyskać dużo mniejszy wynik za pieniądze przewyższające wartość samochodu?
Na forum pojawiło się kilka projektów swapów, ale nie wiem czy któryś
został zakończony pełnym sukcesem.
W tym aucie chyba najlepiej pokusić się o SWAP na 1.8VVC z ZR160.
Najmniej przeróbek w aucie i całkiem zadowalająca moc 160km.
Pewna osoba pisała mi ostatnio, że 1,4 własnie pod turbo jest bardzo dobry - krótka mocna korba, mocne półki w tłokach... fajnie jakby ktoś to sprawdził
piotrekcrash napisał/a:
Na forum pojawiło się kilka projektów swapów, ale nie wiem czy któryś
został zakończony pełnym sukcesem.
Poza Ciufowym ZR raczej te swapy z ostatniego roku/dwóch lat sobie jakoś radzą.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Sporo w tym racji ze nie ma sensu ale zarówno fajnie zrobić coś czego nie ma nikt inny
U siebie zrobiłem kapitalny remont silnika opowiem większość co pamiętam więc po kolej:
Grubsza uszczelka pod głowicą
Szlifowane kanaliki wylotu spalin
Kolektor wydechowy ocieplony włóknem szklanym
Wydech 4-2-1 wycięty katalizator - strumienica bosal - ostatni pusty tłumik
Pasek alternatora i pompy wspomagania
Czyszczona misa olejowa nowa uszczelka ,olej ,i płyny
Większa przepustnica
Stożek K&N obudowany i doprowadzone zimne powietrze z zaślepek halogenów
Nowe popychacze hydrauliczne
Toczone koło zamachowe- lżejsze
Wałki piper cams
Pasek rozrządu - wzmocniony GATES
Rolka napinająca automatyczna - Ina
Pompa wody - Hart
Regulowane koło rozrządu AEM
Różnicę jakąś czuć może ma to 110-115KM - nie wiem trzeba zdiagnozować sam kolega z pracy mówi że to nie to samo auto a zgarniam go codziennie do roboty.Moim zdaniem najwięcej życia temu autku dały te kółeczka rozrządu.
Zamierzam jechać to sprawdzić i tak jak kolega wyżej pisał mam te same czyli turbo myślę max 0,3 bar plany lecz zobaczymy jak to wyjdzie. Wiem że to może i śmieszne ale realne do zrobienia dlatego robię wszystko po kolei starając się to jakoś wzmocnić żeby wytrzymało nie tak jak w poprzednim moim wykonaniu poszła uszczelka w Ładzie 2107 zaraz jak tylko ujrzała turbo ...:)
Pozdrawiam
sobon, powiem Ci że część przemyślana a część nie.
1. Strumienica -> mam mieszane uczucia, to powinno się obliczać pod konkretny projekt a nie kupować gotowce, ale może Ci jakimś cudem trafi się spasowana
2. "zimne" powietrze z halogenów -> tutaj pudło całkowite z 2 powodów:
- w zimę i deszcz cały syf leci do środka, nie daj boże wjedziesz w głębsza kałużę...
- i tutaj to "zimne" powietrze, mam proste pytanie: w lato gdzie jest cieplej, blizej asfaltu czy dalej? Bo z tego co wiem (i co mówią prawa fizyki):
Czarny jest czarny ponieważ absorbuje prawie całe widmo promieniowania widzialnego (i pewnie nie tylko) więc ta energia się w nim gromadzi w efekcie czego się rozgrzewa (dlatego kaloryfery są białe a kolektory słoneczne czarne).
W efekcie czego wszystko co się znajduje w jego otoczeniu także się rozgrzewa tak więc i powietrze. W efekcie im dalej od asfaltu tym chłodniej (dlatego też powstaje złudzenie "mokrej nawierzchni" w upały, różna gęstość powietrza).
Dlatego też producenci aut montują już takie rzeczy w masce ale nie w dolnej części zderzaka
Z soft turbo dobry pomysł, widzę że wiesz że ta jednostka więcej nie wytrzyma.
Markzo, Pokaz jakieś linka na te polonezy z Turbo Ale to tez tylko 1.4 jest w tedy ?
W sumie jak na wiele mocy nie zależy a chce się mieć żwawe auto na dolnym zakresie to Turbo w 1.4 jest dobra opcja. Wiem jedynie ze z 1.8 Turbo w R25 daje elegancko dynamikę w dolnym zakresie na miasto
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Markzo napisał/a:
Poza Ciufowym ZR raczej te swapy z ostatniego roku/dwóch lat sobie jakoś radzą.
no był jeszcze swap w R25 z 1.4 na 1.8 który nie wyszedł
Dlaczego nie wyszedł Z tego co wiem to autko jest na chodzie, tylko wymaga lekkich poprawek.
sobon napisał/a:
z pracy mówi że to nie to samo auto
Dużo w takim przypadki robi docieranie zaworów. Sam Kozik wspominał, że po HGF autko jest dużo zrywniejsze, więc sobon, ja czekam na wyniki z hamowni.
sobon, skoro masz już tyle gratów i chcesz ładować turbo to radziłbym pójść również w jakieś strojenie. Wiadomo koszt wzrośnie lecz może wtedy wykorzystasz w pełni regulowane kółka, wałki...
Tak to widzę że wsadzasz i liczysz na coś co samo przyjdzie a niestety może tak być że zyskałeś raptem 2km.
sobon napisał/a:
Różnicę jakąś czuć może ma to 110-115KM - nie wiem trzeba zdiagnozować
No właśnie. To co czuć a to co jest to dwie różne rzeczy. Dlatego jak już chcesz się legitymować jakąś mocą to z kreskami z jakiejś hamowni.
Póki co czekam aż polecisz na hamownię i zmierzysz to co jest no i na realizację Twoich planów.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Jednak z tego co mówił mi mechanik to musiałbym włozyć dużo w przerobienie silnika
Jednak chciałbym wycisnąć z niego fajną moc ( tak między 130 - 140) mówił też że mogło by mi pomóc coś w stylu wgrania nowego oprogramowania które jednak też nie jest najtańszym rozwiązaniem. Wspominał coś o chip boxach ale z tego co czytałem i słyszałem to strata kasy ( niby jest przyśpieszenie ale dopiero na wysokich obrotach ).
A jeśli chodzi o stożkowy to czy da się dorobić obudowę ? Jeśli tak to może znacie jakieś dobre firmy/ludzi którzy to potrafią?
A jeśli chodzi o to ile bym chciał w to włożyć, to odpowie że jestem uczniem, jako takko pracy nie mam.
I czy jest coś co mógłbym zrobić sam dla polepszenia silnika? Do dyspozycji mam trochę narzędzi.
...
I czy jest coś co mógłbym zrobić sam dla polepszenia silnika? Do dyspozycji mam trochę narzędzi.
Raczej niema co poprawiać, jedynie poprawa powierzchni kanałów ssących i wydechowych, docieranie zaworów i zmiana kolektora ssącego na z wersji z VVC.
Dolot bym zostawił tam gdzie był czyli za ze reflektorem, lepszego miejsca łatwo nie zrobić a biorąc powietrze z dołu tylko pogarszasz parametry.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum