Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Turbina + Stożkowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Turbina + Stożkowy
Autor Wiadomość
TOREK513 



Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 21



Wysłany: Sob Lis 03, 2012 16:51   [R25] Turbina + Stożkowy

Witam.
Jestem tu nowy oraz amatorem jeśli chodzi o przeróbki silników. Chciałem się zapytać czy kupując stożkowy filtr powietrza powinienem czy raczej nie potrzebuje obudowy czy po prostu najlepsza jest sportowa wersja filtra?
Czy jeśli zdecydowałbym się na założenie stożkowego bez obudowy to jak często musiał bym go wymieniać z powodu zbierającego się na nim dziadostwa?

A jeśli chodzi o turbo, to jakie polecacie do Slinika 1.4 / 103 Konie / 4 cylindry / benzyna / z przeznaczeniem bardziej do szybszego startowania? (tak bardziej chodzi o producentów czy za jakich modeli)
I czy dobrze by było dokupić odrazu jakiś sportowy wydech, czy fabryczny wystarczy?

Z góry dziękuje za odpowiedź.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 03, 2012 16:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 03, 2012 17:28   

może to brzydko zabrzmi, ale ile masz do wydania na mody i w jaką moc celujesz?
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Lis 03, 2012 17:49   

uturbiać 1.4 ?? zejdzmy na ziemie troche :) jak juz to swap silnika na coś mocniejszego a nie pchanie się w coś co nie ma sensu od samego początku ;/ ;]
jesli chodzi o stożek i wydech to nie ugrasz za wiele na tym ale to twoje decyzja :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Sob Lis 03, 2012 17:51   

Turbo do 1.4 Kseria?? nie pobangla to za długo. Sensu takowej przeróbki też za bardzo nie widze. Rób SWAPa na 2.0Turbo
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lis 03, 2012 19:14   

weź na uwagę, że ten sam silnik o pojemności 1.8 z seryjnym turbo ma 150km, warto ładwoać kasę w 1.4 turbić je i uzyskać dużo mniejszy wynik za pieniądze przewyższające wartość samochodu?

Na forum pojawiło się kilka projektów swapów, ale nie wiem czy któryś
został zakończony pełnym sukcesem.

W tym aucie chyba najlepiej pokusić się o SWAP na 1.8VVC z ZR160.
Najmniej przeróbek w aucie i całkiem zadowalająca moc 160km.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 03, 2012 19:34   

Pewna osoba pisała mi ostatnio, że 1,4 własnie pod turbo jest bardzo dobry - krótka mocna korba, mocne półki w tłokach... fajnie jakby ktoś to sprawdził ;)

piotrekcrash napisał/a:
Na forum pojawiło się kilka projektów swapów, ale nie wiem czy któryś
został zakończony pełnym sukcesem.

Poza Ciufowym ZR raczej te swapy z ostatniego roku/dwóch lat sobie jakoś radzą.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 03, 2012 19:57   

1.4 8V Turbo :D :D :D

Jakby z tego tak ze 120 kucy wyciągnąć to fajnie by latało :D
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 02:48   

powiem tak LOL :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

  Wysłany: Sro Lis 14, 2012 23:10   

Sporo w tym racji ze nie ma sensu ale zarówno fajnie zrobić coś czego nie ma nikt inny

U siebie zrobiłem kapitalny remont silnika opowiem większość co pamiętam więc po kolej:
Grubsza uszczelka pod głowicą
Szlifowane kanaliki wylotu spalin
Kolektor wydechowy ocieplony włóknem szklanym
Wydech 4-2-1 wycięty katalizator - strumienica bosal - ostatni pusty tłumik
Pasek alternatora i pompy wspomagania
Czyszczona misa olejowa nowa uszczelka ,olej ,i płyny
Większa przepustnica
Stożek K&N obudowany i doprowadzone zimne powietrze z zaślepek halogenów
Nowe popychacze hydrauliczne
Toczone koło zamachowe- lżejsze
Wałki piper cams
Pasek rozrządu - wzmocniony GATES
Rolka napinająca automatyczna - Ina
Pompa wody - Hart
Regulowane koło rozrządu AEM

Różnicę jakąś czuć może ma to 110-115KM - nie wiem trzeba zdiagnozować sam kolega z pracy mówi że to nie to samo auto a zgarniam go codziennie do roboty.Moim zdaniem najwięcej życia temu autku dały te kółeczka rozrządu.
Zamierzam jechać to sprawdzić i tak jak kolega wyżej pisał mam te same czyli turbo myślę max 0,3 bar plany lecz zobaczymy jak to wyjdzie. Wiem że to może i śmieszne ale realne do zrobienia dlatego robię wszystko po kolei starając się to jakoś wzmocnić żeby wytrzymało nie tak jak w poprzednim moim wykonaniu poszła uszczelka w Ładzie 2107 zaraz jak tylko ujrzała turbo ...:)
Pozdrawiam

A tu macie foto:
http://www.fotosik.pl/pok...ed7d3d6f77.html
http://www.fotosik.pl/pok...2fc52a2397.html
http://www.fotosik.pl/pok...8423963d33.html
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 14, 2012 23:57   

sobon, powiem Ci że część przemyślana a część nie.
1. Strumienica -> mam mieszane uczucia, to powinno się obliczać pod konkretny projekt a nie kupować gotowce, ale może Ci jakimś cudem trafi się spasowana
2. "zimne" powietrze z halogenów -> tutaj pudło całkowite z 2 powodów:
- w zimę i deszcz cały syf leci do środka, nie daj boże wjedziesz w głębsza kałużę...
- i tutaj to "zimne" powietrze, mam proste pytanie: w lato gdzie jest cieplej, blizej asfaltu czy dalej? Bo z tego co wiem (i co mówią prawa fizyki):

Czarny jest czarny ponieważ absorbuje prawie całe widmo promieniowania widzialnego (i pewnie nie tylko) więc ta energia się w nim gromadzi w efekcie czego się rozgrzewa (dlatego kaloryfery są białe a kolektory słoneczne czarne).
W efekcie czego wszystko co się znajduje w jego otoczeniu także się rozgrzewa tak więc i powietrze. W efekcie im dalej od asfaltu tym chłodniej (dlatego też powstaje złudzenie "mokrej nawierzchni" w upały, różna gęstość powietrza).

Dlatego też producenci aut montują już takie rzeczy w masce ale nie w dolnej części zderzaka :razz:

Z soft turbo dobry pomysł, widzę że wiesz że ta jednostka więcej nie wytrzyma.

Ogółem życzę powodzenia i będę śledził projekt.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 06:08   

ADI-mistrzu napisał/a:
Z soft turbo dobry pomysł, widzę że wiesz że ta jednostka więcej nie wytrzyma.

popatrzcie na polonezy kseries turbo... one daja rade...czemu R mialby nie dac?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lis 15, 2012 12:53   

Markzo napisał/a:
Poza Ciufowym ZR raczej te swapy z ostatniego roku/dwóch lat sobie jakoś radzą.
no był jeszcze swap w R25 z 1.4 na 1.8 który nie wyszedł
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 13:09   

Markzo, Pokaz jakieś linka na te polonezy z Turbo :wink: Ale to tez tylko 1.4 jest w tedy ?

W sumie jak na wiele mocy nie zależy a chce się mieć żwawe auto na dolnym zakresie to Turbo w 1.4 jest dobra opcja. Wiem jedynie ze z 1.8 Turbo w R25 daje elegancko dynamikę w dolnym zakresie na miasto :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 14:33   

bociannielot napisał/a:
Markzo napisał/a:
Poza Ciufowym ZR raczej te swapy z ostatniego roku/dwóch lat sobie jakoś radzą.
no był jeszcze swap w R25 z 1.4 na 1.8 który nie wyszedł

Dlaczego nie wyszedł ?? Z tego co wiem to autko jest na chodzie, tylko wymaga lekkich poprawek. :wink:

sobon napisał/a:
z pracy mówi że to nie to samo auto

Dużo w takim przypadki robi docieranie zaworów. Sam Kozik wspominał, że po HGF autko jest dużo zrywniejsze, więc sobon, ja czekam na wyniki z hamowni. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lis 15, 2012 16:21   

leszczu, nie wiem czy taki udany znowu był ten swap, właściciel nie był zadowolony xD
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 16:28   

bociannielot napisał/a:
leszczu, nie wiem czy taki udany znowu był ten swap, właściciel nie był zadowolony xD

Spokojnie. Właściciel jeszcze będzie miał banana na twarzy w czasie jazdy :mrgreen:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lis 15, 2012 16:49   

leszczu, jesli to w koncu uzdatni xD
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 18:19   

sobon, skoro masz już tyle gratów i chcesz ładować turbo to radziłbym pójść również w jakieś strojenie. Wiadomo koszt wzrośnie lecz może wtedy wykorzystasz w pełni regulowane kółka, wałki...
Tak to widzę że wsadzasz i liczysz na coś co samo przyjdzie a niestety może tak być że zyskałeś raptem 2km.

sobon napisał/a:
Różnicę jakąś czuć może ma to 110-115KM - nie wiem trzeba zdiagnozować

No właśnie. To co czuć a to co jest to dwie różne rzeczy. Dlatego jak już chcesz się legitymować jakąś mocą to z kreskami z jakiejś hamowni.
Póki co czekam aż polecisz na hamownię i zmierzysz to co jest no i na realizację Twoich planów.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
TOREK513 



Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 21



Wysłany: Czw Lis 15, 2012 19:18   

Dziękuje za pomoc.

Jednak z tego co mówił mi mechanik to musiałbym włozyć dużo w przerobienie silnika :/

Jednak chciałbym wycisnąć z niego fajną moc ( tak między 130 - 140) mówił też że mogło by mi pomóc coś w stylu wgrania nowego oprogramowania które jednak też nie jest najtańszym rozwiązaniem. Wspominał coś o chip boxach ale z tego co czytałem i słyszałem to strata kasy ( niby jest przyśpieszenie ale dopiero na wysokich obrotach ).

A jeśli chodzi o stożkowy to czy da się dorobić obudowę ? Jeśli tak to może znacie jakieś dobre firmy/ludzi którzy to potrafią?

A jeśli chodzi o to ile bym chciał w to włożyć, to odpowie że jestem uczniem, jako takko pracy nie mam.

I czy jest coś co mógłbym zrobić sam dla polepszenia silnika? Do dyspozycji mam trochę narzędzi.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 19:49   

TOREK513 napisał/a:
...
I czy jest coś co mógłbym zrobić sam dla polepszenia silnika? Do dyspozycji mam trochę narzędzi.

Raczej niema co poprawiać, jedynie poprawa powierzchni kanałów ssących i wydechowych, docieranie zaworów i zmiana kolektora ssącego na z wersji z VVC.
Dolot bym zostawił tam gdzie był czyli za ze reflektorem, lepszego miejsca łatwo nie zrobić a biorąc powietrze z dołu tylko pogarszasz parametry.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Filtr stozkowy.
Tacowski Tuning mechaniczny 150 Pią Maj 23, 2008 11:29
dobryziom
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Filtr Stozkowy
Kamill1176 Tuning mechaniczny 1 Sro Sie 24, 2016 08:13
bociannielot
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ Rover 620 SDI] Filtr stożkowy
Artur20-2012 Tuning mechaniczny 5 Sro Wrz 12, 2012 11:23
Pływak
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R623 si] Filtr stożkowy.
bert623si Tuning mechaniczny 1 Wto Lut 14, 2012 15:46
davidlive
Brak nowych postów Filtr stożkowy Rover 416
krk Tuning mechaniczny 3 Pią Wrz 17, 2010 14:11
Pływak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink