Wysłany: Pią Gru 28, 2012 02:40 [R75] kilka problemów
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam Państwa,
Zebrało się kilka usterek w moim aucie i chciał bym porady co zrobić..
1. Niebieski dym z rury (przy odpalaniu spora ilość potem kolor wraca do normy wraz z ilością dymu)
2. Spalanie oleju. (czym może być to spowodowane? Co robić?)
3. Dziś pojawił się kolejny problem: zaczęły świecić mi się 3 kontrolki: abs-u, układu kontroli trakcji, oraz układu hamulcowego (co robić? )
4. Co myślicie na temat "Modyfikatora Plus"
_____________________________________________
Nowe problemy:
Czy uszkodzony zamek drzwiowy i niedziałający alarm ma wpływ na brak działalności na prędkościomierz abs i kontrole trakcji ?
Sprawdziłem prawe koło od kierowcy kabel był trochę przetarty zabezpieczyłem, ale nic to nie dało.
2) Chodzi tu o kabel masowy gdzie powinien iść dalej?
Cytat:
Liczę na waszą pomocz góry dziękuję i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez konkretny Nie Sty 06, 2013 16:12, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 28, 2012 02:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ad3. sprawdź przewody do czujników ABS i sprawdź wtyczke do siłownika kontroli trakcji na podszybiu u mnie najpierw przetarty kabel był a potem wtyczka nie kontaktowała.
ad4. Zapomnij o wynalazkach bo nic nie dają a potrafią szkód narobić.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
konkretny, co do pytania czwartego nie zgodzę się zesknerko, stosowałem ten preparat w kancioku (fiat 125p) i uratował mnie w czasie wyjazdu do Chorwacji. Straciłem ciśnienie oleju(uszkodzona uszczelka między pompą a pierwszą panewką), przejechałem 20km bez ciśnienia zanim silnik stanął, zablokował się. Nie można było obrócić wałem, po wystygnięciu odpalił, wjechał na zamówiona przez ubezpieczyciela lawetę i na warsztacie zdjąlem miskę i wymieniłem uszczelkę. Sprawdziłem panewki, żadnych śladów zatarcia.
Ponadto silnik chodził po aplikacji zdecydowanie ciszej, zużywał znacznie mniej oleju (pamiętajmy, że to Fiat 125p nie ma nawet uszczelniaczy trzonków zaworowych)
automechanik, stosowałem to coś w 3 polonezach z polskimi silnikami i w żadnym z nich nie było żadnych ale to żadnych objawów które opisujesz, chodziły tak samo i paliły tyle samo paliwa przed i po zalaniu modyfikatora, w jednym jak mi zaczął brać trochę olej to po zalaniu specyfiku żadnych zmian a po zmianie oleju już bez specyfiku zaczął żłopać olej i wylądował u mechanika
[ Dodano: Pią Gru 28, 2012 12:50 ]
aha, lałem sobie to bo dostawałem w gratisie przy kupnie olejów i filtrów u kuzyna w hurtowni
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Spaliny maja niebieski kolor bo właśnie spala się olej i stąd ubytek. Należałoby sprawdzić uszczelnienia - na pierwszy strzał jest uszczelka pod pokrywą zaworów. Jakaś uszczelka pękła albo stwardniała.
Co do błędu, RAVE w przypadku tych błędów nazywa problem "ABS and EBD failure". Mogła pójść pompa ABS. Przy padniętym czujniku ABS pali się tylko lampka kontroli trakcji i ABSu.
Po dolaniu płynu hamulcowego wskaźnik hamulca ręcznego na dolnym ekranie już nie świeci.
Zaobserwowałem również, że prędkościomierz przestał działać.
Zapomniałem dodać iż gdy samochód odpalam za pierwszym razem lub odczekam kilka minut po jeździe i wyłączeniu silnika obie kontrolki się nie świecą.
Co więcej kontrola trakcji działa i jest odczuwalna.
Po nie określonym czasie jazdy raz po 5min innym razem po 2min kontrolki znowu się zapalają i wtedy kontrola trakcji już nie działa.
do tego sprawdzić czy kable od czujników abs się nie przetarły, ściągasz koło i lecisz po kabelku, a później pod maskę i sprawdzasz dalej, z tyłu pod kanapą masz kable od czujników, ale najpierw na zewnątrz sprawdzić
[ Dodano: Sob Gru 29, 2012 00:43 ]
konkretny napisał/a:
oraz układu hamulcowego
miałem to samo, klocki wymienione i przy okazji czujnik, ponieważ uszkodziłem przy wymianie (czujnik zużycia klocków jest w prawym kole, z tyłu i z przodu)
jak to nie pomoże to w tedy możesz się martwić
franki01 napisał/a:
Co do błędu, RAVE w przypadku tych błędów nazywa problem "ABS and EBD failure". Mogła pójść pompa ABS. Przy padniętym czujniku ABS pali się tylko lampka kontroli trakcji i ABSu.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
sknerko, nie wiem czy używałeś akurat modyfikatora plus, a jeśli tak to może te silniki były już w stanie agonalnym, a takim nie pomoże już nic prócz obróbki skrawaniem.
sknerko, nie wiem czy używałeś akurat modyfikatora plus, a jeśli tak to może te silniki były już w stanie agonalnym, a takim nie pomoże już nic prócz obróbki skrawaniem.
Czyli używałeś już tego modyfikatora i polecasz? //
Dziękuję za odpowiedzi.
Dziś lub jutro sprawdzę to co opisujecie.
Chciał bym dodać, że dzień wcześniej wszystko działało jak należy.
Dopiero następnego dnia w trasie zapaliły się kontrolki wyżej wymieniane.
Mam nadzieję, że to nie będzie pompa.
automechanik zauważyłem ciekawa prawidłowość jak tylko z kimś się nie zgadzam w jakimś temacie to dostaje w odpowiedzi że jeździłem trupem. Szkoda, że mi się jakoś nigdy silnik nie zatarł w starym aucie jak tobie a z poważniejszych rzeczy było uszczelnienie silnika razem z uszczelnieniem głowicy. Nie wiem czemu zakładasz, że uratował cię specyfik a nie zwykły zbieg okoliczności i to, że silnik był w dobrym (dość dobrym) stanie. Ty piszesz że miałeś w jednym starym fiacie a ja w trzech polonezach jeden 1979, drugi 1983, trzeci 1989 i u mnie ten najmłodszy nie dał rady i się rozszczelnił jak przestałem to lać, czyli dawało coś ale chyba rzecz nie polega na tym by raz dolany środek lać już do śmierci auta.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Mam taki jak ty i leję Full syntetyk wcześniej Castrol teraz mam mobil 1 5W40. Zawsze był w tym aucie taki olej więc taki leję. świece kup oryginały albo NGK (oryginały tańsze a tak samo dobre) http://landstore.pl/swiec...ander-platinium
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Gru 29, 2012 14:44
sknerko napisał/a:
mam mobil 1 5W40. Zawsze był w tym aucie taki olej więc taki leję.
sknerko, to na jakim w końcu oleju jeździsz ? , bo pisałeś ,że na 5W30 i ja się dziwiłem bo to olej nie do tego silnika w naszym klimacie. Pisałeś :
" cały czas Castrol Edge 5W/30 miałem od czasu jak nim jeżdżę czyli 2 lata i teraz rok na Mobilu "
" a teraz mam taki wlany http://www.mobil.com/Pola...mula_5W-30.aspx"
Tak na marginesie to nie ma Mobil 1 5W40 , jest Mobil Super 5W40.
Przy padniętym czujniku ABS pali się tylko lampka kontroli trakcji i ABSu.
Nie do końca prawda.
Opiszę mój przypadek na przyszłość dla innych.
W trakcie jazdy zaliczyłem niewielką dziurę- zapaliła się kontrolka TC po chwili ABS.
Po kilkuset metrach zapaliła się kontrolka h. ręcznego.
Dojechałem na miejsce. Po ponownym odpaleniu nic się nie świeci. Jadę z powrotem, znów zapala się TC i ABS na dodatek silnik zaczyna poszarpywać. Już myślę o holowaniu . Gaszę silnik, odpalam na nowo i wszystko ok. Jadę dalej. Po chwili znów kontrolka TC, ABS, STOP. Najdziwniejsze że nawet przy lekkim dotknięciu pedału hamulca wyczuwam jak załącza się pompa ABS (mimo palącej się kontrolki).
Tak dojechałem do domu.
Sprawdzam po kolei- bezpieczniki ok, multimetrem czujniki ok, przewody ok, kostka na pompie wygląda ok. Poskładałem wszystko z nadzieją że może coś się ruszyło. A tu nic. Kawałek drogi i znów jaja. Ale zauważyłem, że najwięcej dzieje się na dziurach. Więc jeszcze raz sprawdzam przewody czujników, i jest . Przednie lewe kolo maleńkie przetarcie stykało z metalowym elementem karoseri. Trochę izolacji i wszystko wróciło do normy.
Wniosek: przy zwarciu w tym samochodzie wszystko szaleje, wszystko jest ze sobą połączone.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Gru 30, 2012 13:54
mirekbuk120 napisał/a:
franki01 napisał/a:
Przy padniętym czujniku ABS pali się tylko lampka kontroli trakcji i ABSu.
Nie do końca prawda.
bo franki01 wyciągnął błędne wnioski . Należy zapytać co jest przyczyną że świeci kontrolka ABC i TC , a wtedy odpowiedź że usterka w obwodzie ABS , może to być nie tylko czujnik ale też np. przewód , pompa lub pierścień łożyska.Jeśli przy tej usterce zajdzie potrzeba zadziałania ( a nie musi ) układu EBD , to dodatkowo zaświeci się kontrolka hamulca.Tak właśnie było u kolegi mirekbuk120, nie wszystko jest ze sobą połączone , a szaleje to co ma szaleć.
[ Dodano: Nie Gru 30, 2012 13:54 ]
mirekbuk120 napisał/a:
znów zapala się TC i ABS na dodatek silnik zaczyna poszarpywać.
bo ECM nie otrzymał info o prędkości auta
mirekbuk120 napisał/a:
Najdziwniejsze że nawet przy lekkim dotknięciu pedału hamulca wyczuwam jak załącza się pompa ABS (mimo palącej się kontrolki).
lampka paliła się bo usterka była w pomięci sterownika mimo że ABS był sprawny (przestaje świecić po 20 cyklach jazdy bez wystąpienia usterki ).
Dzięki SeniorA za fachowe wytłumaczenie zasady działania podzespołów tego samochodu. Ja napraw dokonuje na podstawie wiedzy własnej plus nieocenione podpowiedzi własnie takich życzliwych fachowców jak Ty .
Interesuje mnie jeszcze jedno:
SeniorA napisał/a:
znów zapala się TC i ABS na dodatek silnik zaczyna poszarpywać.
bo ECM nie otrzymał info o prędkości auta
- ale to był czujnik lewego koła, a z tego co wiem ECM otrzymuje info o prędkości z prawego. Tak czy się mylę?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum