Ponadto po przejechaniu ok. 20 km chłodnica i węże są gorące, w środku wieje ciepłe (nie gorące) powietrze, a wskazówka od temp. wody jest minimalnie nad kreską lub na niej. Czy to normalne ?
Też tak mam praktycznie od dwóch lat jak go kupiłem i tez podejrzewam termostat ale jakoś nie mogę się zmobilizować do wymiany, szczególnie w taką pogodę jaką mamy teraz
Szoso a jak odepnie się ten czujnik temperatury płynu to jakie wskazanie dostanie ECU? Że jest zimno? Bo w innym temacie napisałeś kiedyś, że wtedy świece dłużej grzeją.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 20, 2013 12:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bo w innym temacie napisałeś kiedyś, że wtedy świece dłużej grzeją.
trzeba by to miernikiem sprawdzić, albo poczekać po jakim czasie przekaźnik puści na odłączonym czujniku bo według samej kontrolki świece grzeją dłużej
A czy pokazanie zbyt niskiej temperatury na wskaźniku przekłada się na większe spalanie ? (diesel niedogrzany jest faktycznie czy to tylko zły odczyt) ?
A czy pokazanie zbyt niskiej temperatury na wskaźniku przekłada się na większe spalanie ? (diesel niedogrzany jest faktycznie czy to tylko zły odczyt) ?
Za wskazania na desce rozdzielczej odpowiedzialny jest czujnik jednopinowy a do ECU podaje wskazania temperatury inny czujnik, dwupinowy. Jeżeli ten pierwszy będzie zepsuty to nie wydaje mi się, żeby miało to wpływ na spalanie. Co innego ten drugi...
[ Dodano: Nie Sty 20, 2013 16:03 ]
Przed chwilą wypiąłem czujnik temperatury płynu (ten dwupinowy) i faktycznie kontrolka świec świeci się o wiele, wiele dłużej. Same świece też dłużej grzeją gdyż pyknięcie przekaźnika następuje także po o wiele dłuższym czasie.
VACAND - Gdzie dokladnie znajduje sie ta wtyczka, żeby ją wypiąć ? Można tak normalnie cały czas jeździć ?
W tym temacie znajdziesz miejsce w którym jest zamontowany http://forum.roverki.eu/v...temperatury+sdi
Nie wiem czy tak można jeździć. Wydaje mi się, że po jej wyciągnięciu silnik chodził trochę nierówno.
[ Dodano: Nie Sty 20, 2013 17:51 ]
Wie ktoś może jakie oznaczenie ma ten czujnik temperatury płynu? Nie mogę go znaleźć w katalogu inter carsu.
Byłem przed chwilą w aucie przejrzeć te czujniki i sprawa wygląda kiepsko. Jednopinowy ma pękniętą plastokową osłone i trzyma sie dosłownie na jednym druciku, a dwupinowy cały dookoła zasyfiały zielonym nalotem. Dodam, że w aucie pokazuje mi bardzo niską temp. i na odpalonym silniku często sama spada jeszcze niżej i mimo czekania po zgaśnięciu kontrolki od grzania świec zimne auto bardzo długo kręci. Uważacie że oba są do wymiany ?
Tutaj masz opisany sposób, jakim można sprawdzić ten dwupinowy czujnik: http://forum.roverki.eu/v...p=624022#624022
Wydaje mi się, że jego oznaczenie to 0 280 130 026 (oryginał Boscha) Będę wdzięczny jeżeli ktoś potwierdzi czy to na pewno ten czujnik siedzi w naszych SDI. Jeżeli tak, to w katalogi intercarsu jest jakiś tani zamiennik za 20 parę złotych. Jeżeli będą go mieli na miejscu to jutro go kupie bo wychodzi na to, że mam go walniętego skoro u mnie świece grzeją zawsze tak samo długo bez różnicy na temperaturę.
Natomiast tego jednopinowego za cholerę nie mogę znaleźć w żadnym sklepie. Może ktoś zna jego oznaczenie?
[ Dodano: Nie Sty 20, 2013 19:34 ]
Poprawka! Ten niby tani zamiennik o którym pisałem to chyba właśnie jest ten czujnik jednopinowy.
Czyli:
-czujnik dwupinowy, który daje sygnał na ECU to: ERR 2081 (oryginał Rover), 0 280 130 026 (oryginał bosch)
-czujnik jednopinowy, który daje sygnał na deskę: PEL 100230 (oryginał wg intercars), ERR6397 (oryginał wg TomaTeam), FAE32350 (zamiennik ze strony intercarsu).
Dorze by było gdyby ktoś mógł to potwierdzić.
coś chyba pokręciłeś. Według mnie jednopinowy jest z kabelkiem http://sklep.intercars.co...rupyS¬itle=1
tylko poszukaj sobie tańszego
(wejdź sobie w układ chłodzenia, czujniki, FACET 1 830 250
Faktycznie, masz rację. Ale wydaje mi się, że ten co podałem to to samo tylko, że bez kabelka. Pewnie jest rozłączany ale pewności nie mam, więc lepiej kierować się Twoim oznaczeniem.
Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Lut 13, 2013 12:21
19bizon08 napisał/a:
A czy pokazanie zbyt niskiej temperatury na wskaźniku przekłada się na większe spalanie ? (diesel niedogrzany jest faktycznie czy to tylko zły odczyt) ?
podaje charakterystykę oporności tego czujnika dwupinowego , na pewno się przyda
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum