Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] LPG i kilka spraw...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] LPG i kilka spraw...
Autor Wiadomość
maxxideejay 



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 41
Skąd: Płońsk



  Wysłany: Czw Lut 21, 2013 16:03   [R75] LPG i kilka spraw...
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam.

Mam kilka problemów z moim Roverkiem. A zanim pójdę do mechanika i dam się oskubać, to chciałbym się z grubsza dowiedzieć co mnie czeka. Na tyle na ile da się opisac sprawę w postach.

Więc tak.
Jakiś czas temu spalanie w Roverze wskoczyło na prawie 20 litrów. Gazu, mam sekwencję. Pojechałem do gazownika, ujął gazu. Teraz w okolicach 3 tysięcy obrotów ma czkawkę, ogólnie słabo ciągnie do tych 3000 obrotów. Przy okazji zaświeciła się lampka CHECK ENGINE. Na początku zwalałem czkawkę na ujęcie gazu, ale jak trzymam go na tej czkawce i jadę przez chwilę równo, to kontrolka kilka razy miga i na jakiś czas silnik ciągnie jak na benzynie. Odpada chyba sprawa z wałem i innymi tego typu rzeczami które znalazłem tu:
http://forum.roverki.eu/v...p=522096#522096
i tu:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=61882
ponieważ na benzynie autko śmiga bez problemów. Dziwne akcje są jedynie na gazie. Po podpięciu pod kompa pokazało zbyt bogatą mieszankę. Czy może to być wina braku katalizatora? Chyba jest wycięty. Ale wydaje mi się, że wtedy i na benzynie byłyby problemy. Co ciekawe, jeszcze w czasie, gdy kontrolka świeciła się na stałe, to po przełączeniu na benzynę gasła. Pokazywała się znów po przełączeniu na gaz. Dziś skasowałem wszystkie błędy, zostały dwa PO 138 i PO 141. Będę zaraz szukał co to. Ale mimo skasowania błedów i faktu, że teraz CHECK się nie świeci w ogóle to silnik dalej ma muła do 3000 obrotów. Sytuacja jak wcześniej, przy równej jeździe na około 2800 - 3000 tyś. obr. Kontrolka mignie kilka razy i na chwilę znów jest pełna moc, po czym znów muł.

Problem drugi to skrzynia biegów. A dokładnie dźwignia. Na boki chodzi jak w smole. Też nie wiem od czego zacząć.

Ostatnia sprawa to ogrzewanie. Na początku był problem z grzaniem po stronie pasażera. Mam klimatronic. Z porad na forum odkamieniłem nagrzewnicę i jest ok. Ale nawiew na tylną kanapę, ten z tunelu dalej wieje chłodem. Też nie wiem w czym szukać przyczyny:/

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
Jestem raczej zielony z mechaniki i stąd moje pytania
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Mar 05, 2013 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 21, 2013 16:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 21, 2013 18:42   

maxxideejay napisał/a:
spalanie w Roverze wskoczyło na prawie 20 litrów

silniczki VIS na 90 % do regeneracji

maxxideejay napisał/a:
Pojechałem do gazownika, ujął gazu

jeżeli wina VIS-ów wysokie spalanie, to mądrze nie postąpił, CHECK może przez to wyskakiwać, tym bardziej, że na benzynie jest OK

maxxideejay napisał/a:
PO 141

z błędami coś źle napisałeś
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
maxxideejay 



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 41
Skąd: Płońsk



Wysłany: Czw Lut 21, 2013 19:04   

Takie kody wywaliło. Jak zdążę dziś to podepnę go jeszcze raz i przepisze całe komunikaty.
W weekend postaram się sprawdzić te silniki.
Tylko teraz kolejne pytanie. Skoro to wina VISów, to czy na benzynie spalanie też nie powinno wzrosnąć? I czy też by się mulił?
 
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 21, 2013 19:46   

maxxideejay napisał/a:
Ale nawiew na tylną kanapę, ten z tunelu dalej wieje chłodem. Też nie wiem w czym szukać przyczyny:/


te auta tak mają. na zimę zamykaj nawiew na tył
Ostatnio zmieniony przez domel101 Czw Lut 21, 2013 19:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
maxxideejay 



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 41
Skąd: Płońsk



Wysłany: Czw Lut 21, 2013 19:51   

Hehe, spoko. A może dałoby się jakoś ocieplić tunel którym leci ciepłe powietrze? Tak jak rurę od wody czy coś w tym rodzaju. W sumie zależałoby mi na tym ciepłym powietrzu z tyłu.
A z jeszcze innej strony. Czy byłaby opcja aby do mojego Rovera założyć webasto?
I czy to dużo pracy?
 
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 21, 2013 19:57   

z tym webasto to poczytaj
a co do przeróbek tunelu to się nie da. taki kaprys anglików

[ Dodano: Czw Lut 21, 2013 19:57 ]
a co do "muła" i kontrolki engine na gazie to sprawdź jeszcze raz te błędy bo może sonda padła a gaz ma inną mieszanke (tak to nazwijmy) i Ci wariuje.

albo gadam głupoty

dlatego nie mam gazu :smile:
 
 
 
maxxideejay 



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 41
Skąd: Płońsk



Wysłany: Czw Lut 21, 2013 20:47   

No ja planuję go zmienić na 75 w dieslu.

A wracając do tematu.
Po pierwszym kasowaniu błędów przejechałem jakieś 30 km.
Przed chwilą podłączyłem go do kompa znó i wyskoczyły takie cuda:

1. PO 138 - Obwód czujnika 02 Bank 1 Czujnik 2 - Wysokie napięcie

2. PO 141 - Obwód podgrzewacza czujnika 02 Bank 1 czujnik 2 - Usterka

3. PO 301 - Cylinder 1 Wykryto wypadanie zapłonów

4. PO 175 - Obwód czujnika 02 Bank 2 - Mieszanka zbyt bogata

5. PO 300 - Wykryto przypadkowe wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach

A tu przetłumaczone na angielski:

1. PO 138 - Sensor Circuit Bank 1 Sensor 2 - High Voltage

2. PO 141 - Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2 - Fault

3. PO 301 - Cylinder 1 Misfire Detected

4. PO 175 - Sensor Circuit Bank 2 - Mixture too rich

5. PO 300 - Detected multiple random misfire in cylinders

Co do tekstów błędów po polsku to nie mam pojęcia kto i jak to tłumaczył na tym komputerku. Ale to 'wypadanie zapłonów' mnie przeraża trochę...:/
 
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 21, 2013 21:43   

wypadanie zapłonów to nic innego jak świece, kable lub cewki się sypią
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 21, 2013 21:51   

A kiedy świece były wymieniane??

[ Dodano: Czw Lut 21, 2013 21:51 ]
Jakim interfejsem podpisz się do samochodu??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Lut 21, 2013 22:19   

maxxideejay, nadal żle wypisujesz kody
nie PO a P0 i potem dalsza sekwencja czyli np. P0301 czyli wypadanie zapłonów na pierwszym cylindrze.
_________________
rom
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Lut 22, 2013 00:04   

Tutaj masz opisane kody:
http://www.obd-codes.com/trouble_codes/
oraz
http://forum.roverki.eu/v...p=528005#528005
z tych kodów wynika, że Twoje auto ma problem z układem zapłonowym (przewody, świece lub cewki) oraz z sondą lambda - stąd min. duże spalanie. Nie wyskoczyły typowe błędy VISów P1470 -1477 (uszkodzone Visy mogą zwiększać zużycie paliwa).
 
 
maxxideejay 



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 41
Skąd: Płońsk



Wysłany: Pią Lut 22, 2013 10:20   

Już łapię. P0, myślałem, że to jest litera 'O'.

Interfejs to takie coś:
http://allegro.pl/u-600-r...2969435759.html

Kumpel kupił. W zasadzie działa:)
A jest jakaś opcja żeby sprawdzić która to sonda? Czy jest tylko jedna? Bo ktoś gdzieś wcześniej wspominał, że dwie są przed katalizatorem i jedna za.
Samochód mam od niedawna, okazyjnie kupiłem za 6000. I świece to pewnie od daaawna nie były zmieniane. Teraz na wiosnę wezmę się za doprowadzanie go do porządku. Na razie poza tym co pisałem tu na forum to będę musiał wymienić maglownicę, pompkę od sprzęgła i silniczek krokowy. No i wiadomo, ogólne pranie, czyszczenie, smarowanie zawiasów. Mam nadzieję, że w tych głównych naprawach w 4000 się zmieszczę. Robocizna mam w zasadzie gratis, kolega ma warsztat. Transakcja mieszana, ja mu robię wszystko związane z kompami i elektroniką a on mi mechanikę, hehe.

Dzięki za pomoc.

A polecacie jakieś konkretne świece do tego modelu Rovera?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lut 22, 2013 10:34   

maxxideejay napisał/a:
Co do tekstów błędów po polsku to nie mam pojęcia kto i jak to tłumaczył na tym komputerku.
A jest jakaś opcja żeby sprawdzić która to sonda?

w silniku kV6 należy korzystać z interpretacji kodów opisanych w systemie " cody Siemens 2000 EMS ." P0138 to usterka ( może zwarcie ) zasilania sondy nr 2 (w wydechu tylnego kolektora ) , a P0141 brak grzania tej sondy ( też brak zasilania grzałki ) , czyli sonda nr 2 do sprawdzenia . P0175 to odczyt bogatej mieszanki przez trzecią sondę (za drugim katalizatorem ) co jest efektem wypadania zapłonu i nie działania 2 sondy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
maxxideejay 



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 41
Skąd: Płońsk



Wysłany: Wto Mar 05, 2013 20:27   

Witam.

Mam już co potrzeba.

Teraz inne pytanie.
Która to jest 2ga sonda? Bo nie wiem od której strony liczyć.

I cewki. Jak policzyć która to jest ta od błędu 301?
Powiedzmy że numeruję je tak:

Szyba przednia
4 5 6

1 2 3
Chłodnica

Dobrze liczę?
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 05, 2013 21:28   

cylindry liczy się w kolejności ich pracy, to znaczy nie mam pojęcia jak, tylko tak gdzieś przeczytałem :mrgreen:
ja cewki sprawdzałem w taki sposób, ze na odpalonym silniku odpinałem wtyczkę zasilającą i jak była zmiana w pracy silnika, to znaczy ze sprawna, a jak odepniesz wtyczkę i silnik dalej pracuje beż zmian, to oznacza uszkodzoną cewkę
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 05, 2013 21:46   

maxxideejay, kolejność cylindrów jest: przód od lewej 1-3-5 i tył od lewej 2-4-6 , sonda 2, to ta na wydechu tylnego drugiego kolektora , pierwsza jest z przodu przy chłodnicy.

[ Dodano: Wto Mar 05, 2013 21:46 ]
rafalmis1 napisał/a:
cylindry liczy się w kolejności ich pracy, to znaczy nie mam pojęcia jak, tylko tak gdzieś przeczytałem


rafalmis1, kolejność pracy cylindrów w kV6 jest 1-6-5-4-3-2 , gdzie pierwszy cylinder jest z przodu od strony rozrządu i to co przeczytałeś ma się nijak do kV6.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 05, 2013 22:11   

Cytat:
rafalmis1, kolejność pracy cylindrów w kV6 jest 1-6-5-4-3-2 , gdzie pierwszy cylinder jest z przodu od strony rozrządu i to co przeczytałeś ma się nijak do kV6.

dziękuje SeniorA, już kolejny raz mnie poprawiasz, za co bardzo dziękuje :wink:
przeprasza za off topa
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sebkra 



Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 27
Skąd: Iwaniska



Wysłany: Czw Mar 07, 2013 21:18   

Co rozumiesz przez gazownik ujął gazu? Jesli masz sekwencję to nie można ująć gazu, tu nie ma śrubki na wężu, komp benzynowy bedzie starł się zaadaptować do nowych warunków pracy (oczywiście w garnicach mozliwości oraz jesli tylko pozwoli na to wydajność układu czyli cisnienie i wydatek wtryskiwaczy). Masz nie ustawione mapy wtrysku stąd problemy, generalnie zmień gazownika ponieważ obecny raczej nie wie co robi. Wypadające zapłony mogą być spowodowane chwilowym zubożeniem mieszanki na gazie, pamiętaj że do zapalenia gazu potrzebne jest wyższe napięcie, możesz zmiejszyć odstęp między elektrodami do ok 0,8 mm to odciąży układ zapłonowy, jest to dość powszechnie stosowana praktyka w autach zasilanych LPG.
 
 
maxxideejay 



Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 41
Skąd: Płońsk



Wysłany: Czw Mar 07, 2013 23:07   

Ujął gazu... Podłączył go do kompa, poprzesuwał suwaki na ekranie no i zaczął się dusić ale mniej pali. A w jaki sposób zmniejszyć te odległości? Co do wypadania zapłonów, to odłączałem przewody od cewek, tych od strony chłodnicy, czyli tam gdzie komputer pokazywał błąd. Ale po odłączeniu każdej piknik zaczynał inaczej pracować. czyli chyba są ok. Chyba, że to któraś po drugiej stronie.
_________________
Rover 75 ---> MG ZT 2,5 V6...
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 08, 2013 06:50   

Z drugiej strony tak samo sprawdzisz, 2 minuty pracy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] kilka problemów
Kiniulek Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Kwi 22, 2013 18:19
apples
Brak nowych postów [R75] kilka problemów
konkretny Rover serii 75, MG ZT 31 Nie Sty 06, 2013 17:48
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Kilka problemów
siekiera Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Lip 19, 2012 07:38
siekiera
Brak nowych postów [R75] 1.8T - kilka pytań
fornal Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Maj 30, 2011 15:58
Gość
Brak nowych postów [R75] kilka pytań
Linkoln60 Rover serii 75, MG ZT 15 Czw Sie 06, 2020 15:53
Linkoln60



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink