Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] spory problem z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] spory problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
Damian25 



Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 6



Wysłany: Sob Mar 30, 2013 18:40   [Freelander] spory problem z odpalaniem
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam, Jak wspomniałem mam Freelandera 2000r 1.8 benzyna, jak próbuje zapalić to raz łapie za pierwszym raz po kilku razach, strzela w filtr jak mu daje gazu. Po rozgrzaniu chodzi chodzi, strzał i zgasł, podejrzewam czujnik położenia wału lub coś innego krokowy sprawdzony proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Czw Kwi 04, 2013 16:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 30, 2013 18:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Mar 30, 2013 18:42   

Palec rozdzielacza często pada w tym silniku.
 
 
Damian25 



Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 6



Wysłany: Nie Mar 31, 2013 12:39   

Sprawdziłem, kopułkę, krokowy, czujnik położenia wału i nic. Kupiłem go popalonego, poprzedni właściciel założył w nim gaz i musie czknęło. podejrzewam komputer ale pewność brak, nie chce rozbierać pół samochodu bo może się okazać że było to na nic.

[ Dodano: Nie Mar 31, 2013 13:39 ]
A jeszcze takie pytanie czy są 2 rodzaje rozdzielaczy?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Mar 31, 2013 21:24   

Jaka to instalacja LPG na jakim sterowniku, jakie wtryski gazu.
Wiem że z jakimiś wtryskami gazu Stag nie współpracuje poprawnie.
Po około 20.000 zaczyna być je słychać i zaczynają strzelać mieszanką w kolektor.
Jak jest z płynem chłodniczym i olejem ?? Nie ubywa.
Krokowy sprawdzałeś ??
Jak z sitkami w parowniku, są czyste ??
Generalnie ten silnik nie lubi gazu i wiem że podstawa to wtryski i listwa wtryskowa gazu.
Pogadaj z kolegą Sknerko to coś więcej doradzi.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Mar 31, 2013 21:54   

SyntaX napisał/a:
Generalnie ten silnik nie lubi gazu

Bzdura wierutna ten silnik bardzo dobrze znosi gaz nie znosi druciarzy gazowników i kompromisów w instalacji minimum to stag 4 i wtryski magic jet wszystko co jest wolniejsze nie działa dobrze w tym silniku, reduktor musi mieć dość duży zapas mocy i to sa jedyne wymagania. Gazmen musi umiec sobie poradzić z dotryskami paliwa i ciśnieniem by dobrze wyregulować instalację i tyle. Przekulałem już 50kkm na gazie który sam wybrałem i kazałem zamontować i przez ten czas miałem jedna regulację bo sie coś tam rozjechało na wolnych obrotach, silnik nie wykazuje zadnych objawów zuzycia a mam juz na liczniku ponad 220kkm
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 12:02   

Dokładnie.
Dlatego właśnie kazałem koledze napisać jaką ma instalacje.
Większość gazowników kładzie STAG 300 i wtryski Valtek albo BRC które nie bardzo się nadają i powodują strzały w kolektor.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 16:24   

SyntaX napisał/a:
wtryski Valtek albo BRC które nie bardzo się nadają i powodują strzały w kolektor.
No i tu dobrze piszesz
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Damian25 



Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 6



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 16:28   

dobra a teraz ten sam problem ale bez gazu w tym samym silniku i roczniku
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 18:31   

dobra to napisz co sprawdziłeś bo może być masa rzeczy.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Damian25 



Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 6



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 14:15   

Sprawdziłem krokowy, czujnik położenia wału, palec rozdzielacza. w sobotę dobiorę się do niego dogłębnie. Z tatą podejrzewamy komputer ale nie mam jak sprawdzić...
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 19:01   

Komputer jest najmniej prawdopodobny. Sprawdź kable, świece, kopułkę rozdzielacza choć na twoim miejscu wymienił bym komplet palec z kopułką kosztują coś ok.30pln Jak nie masz świec platynowych to tez je zmień bo Freele nie lubią zwykłych a platyny zmieniasz w nich raz na 80-100kkm. może jeszcze cewka zapłonowa bo w tych rocznikach jest awaryjna.

[ Dodano: Czw Kwi 04, 2013 20:01 ]
Mój ciężko odpalał jak kable zdechły kupiłem NGK i chodzi jak zegarek
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Damian25 



Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 6



Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 16:43   

Dobra mam go dość zaraz go potne na żyletki, wie ktoś jak ustawić rozrząd?

[ Dodano: Nie Kwi 14, 2013 17:43 ]
dobra problem znaleziony i rozwiązany, jak sie okazało po rozeebraniu go do naga w silniku jest ok, pompa paliwowa, rozrząd, wtryski i komp wszystkie rady były pomocne za co dziękuje i pozdrawiam oraz życzę by auta się nie psuły :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander TD4] spory apetyt na paliwo
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 7 Sob Mar 24, 2012 16:03
sknerko
Brak nowych postów [Freelander] 2.0 td4 problem z odpalaniem
Art13 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 7 Sob Mar 02, 2019 13:54
zdzichu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink