Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 12:35
Zdjęcia są ułożone w kolejności. Zacząłem diagnozę na letnim silniku i obrotach 780rpm. Na następnych zdjęciach wskazania są przy około 1500rpm, a ostanie wskazanie wtrysków na rozgrzanym silniku i ponownie obroty 780rpm.
Zobacz jakie masz ciśnienie paliwa - u mnie 327.53
[ Dodano: Pon Kwi 29, 2013 13:35 ]
No i pytanie ... jak wtryski i przepływomierz
No ale okej... dobra. To daję tak, w załączniku są fotki po 22 KM przejażdżce w ciepły dzień. Przyjechałem, wyłączyłem zapłon, rozłożyłem sprzęt i rozpocząłem diagnozę. Wszystkie stany są przeprowadzone na ciepłym silniku i wolnych obrotach.
Na filmie (z powodu problemów z aparatem w telefonie) jest diagnoza na zimnym silniku rozpoczęta po jakiś 3 min. od uruchomienia silnika. Przepraszam za sapanie, ale jestem grubym, ociekającym tłuszczem świniakiem Mogłem też chrząkać i ciągać nosem jak na chama przystało
Trzeba przyznać apples, że nieźle Ci ta INPA wyszła
Szkoda, że nie chcesz się podzielić z innymi, ale w sumie gdybym ja się tyle napracował co Ty, też bym się mocno zastanowił. W sumie to jesteśmy kwita Ja podniosłem Ci moc, a Ty dałeś mi takie malutkie T4
Ps.
Jako bonus załączam jeszcze obrazki z komunikacji z BCU Rozpoznane błędnie jako GM4 z bodajże BMW E36. Niby działa, można sobie sterować okienkami, zamkami, światłem wewnątrz, spryskiwaczami lamp, wycieraczkami i alarmem. Niestety wprowadzenie pinów są inne to i błędne są wskazania komputera i odczyty parametrów. Otwierając okno, włączamy wycieraczki. Zamykając zamek kierowcy włączamy alarm Takie tam... prace nad modułem trwają... uzależnione od ilości wolnego czasu, testerów i takich tam
Duży ukłon dla kolegi szpyniora za załatwienie tłumaczenie do DDE4.0 i zarazem podziękowania dla kolegi Dirty73??? z forum BMW. Tłumaczenie jest do poprawki i generalnie cały skrypt do napisania od nowa, bo po kiego nam
40% parametrów z tego to nie wiem
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Maj 11, 2013 13:56
Dzisiaj wyczyściłem przepływomierz. Wartość z 485 zmieniła się na 602 i chyba przestał kopcić na czarno jak wcześniej ... zobaczę jeszcze na zimnym silniku.
Dzisiaj wyczyściłem przepływomierz. Wartość z 485 zmieniła się na 602 i chyba przestał kopcić na czarno jak wcześniej ... zobaczę jeszcze na zimnym silniku.
dziwne, skoczyła Ci docelowa, przecież jest to wartość, którą oczekuje ECU
dlaczego nie ma zmiany na aktualnie pomierzonej przez przepływkę?
Może jest ok, tylko to tłumaczenie sterownika nie jest jasne
Zastanawiam się czy INPA jest miarodajna dla DDE4 w zakresie testu przepływki
Wielu speców kwestionuje INPe i sugeruje testy w DIS. Pewnie zależy to od rodzaju sterownika.
Ja u siebie zauważyłem duże robierzności na pomiarach bez obciażenia.
Wartości aktualne na poziomie od 470 do 700. Warość oczekiwana >250
Pod stałym obciążeniem wskazania na oko bardzo zbliżone.
Tłumaczę to tak: mam zatkany EGR, więc ECU oczekuje ileś powietrza + spaliny Z racji tego, że spaliny nie dolatują to może większa ilość powietrza być dostarczona i przepływka mierzy jego większą ilość.
Różnicy nie powinno być jak otworzę EGR - muszę sprawdzić
Jak silnik jest pod obciążeniem ECU zamyka EGR i oczekuje samego powietrza, więc wartość oczekiwana nie rózni się znacząco od zmierzonej.
Więc z odłaczonym EGR, miarodajny pomiar powinien być robiony pod obciązeniem.
Podczas zdejmowania pedału i zwalnianiu oczywiście duże róznice wynikające z bezwładności Turbo no i chyba ECU również otwiera wtedy EGR
Na zdjęciu wyniki pomiarów przepływu ze strony http://tuning-diesels.com/75Zt/R75maf.htm
Zobaczcie jak małe różnice wskazują na uszkodzenie przepływomierza
Macie może wyniki dobrej przepływki z pomiarów na różnych obrotach, wykonanych na T4?
Jeżeli chodzi o dostosowania dawki paliwa to pomiar tylko na wolnych obrotach ma sens. Sterownik robi korekcję aby silnik równo pracował i nie wchodził w drgania. Oczywiście wartości te dają obraz na stan wtrysków i nie tylko. ECU zwiększa dawkę również jak jest nieszczelnosć. U Szpyniora widać, że na 1-szym cylindrze trochę leje 1.17 mm^3 i u Marka 1.7 na drugim Podobno powyżej 3 trzeba się zająć naprawą. U mnie max. +0.43 zauważyłem
Spokojnie panowie
Oczywistym jest i nikt nie kwestionuje tego, że:
- inpa pokaże inne wartości jak T4
- T4 nie pokaże połowy tych, które pokazuje INPA
- INPA i DDE40KW0 to prog dla sterowników BMW i całej grupy silników, jego wskazania będą inne niż dla Rovera. Rover ma swój PROG dla EDIABAS, ale Rover korzysta z tego tylko do kodowania (kody ZCS/VIN) a nie do diagnostyki. Do diagnostyki T4 ma swoje (omitecowskie) patenty. Niemniej jednak parametry i wskazania ze zdrowych roverów mogą być jakimś wyznacznikiem dla innych diagnozujących. Moje auto jest obecnie w serii 131KM. Zupełnie inne są wskazania wtryskiwaczy, przepływki itp. itd. zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Powyższe moje wskazania są dla silnika remapowanego, u applesa i szpyniora też. Wartości przepływki są jak widać nawet na programie zupełnie inne niż spodziewane. Dlatego program sygnalizuje "!" i suwak nie mieści się w swoich granicach. To się da zrobić i pod nasze preferencje, tylko muszę się wdrożyć w programowanie skryptów Jak to zrobię (w wolnym czasie, a teraz jeszcze przygotowania do Zlotu), to będziemy mieli pod nasze preferencje. Mogę zrobić porównanie parametrów ponieważ będę niebawem w firmie BritishCars, a tam mariusz418 dysponuje magiczną zabaweczką o nazwie wdzięcznej T4
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Moje wskazania dla R75 CDTI 2004 chyba seria (nie mam takiej wiedzy aby poprzedni właściciej grzebał coś w mapach)
apples napisał/a:
Pieta napisał/a:
U Szpyniora widać
a u mnie?
Nie jestem tutaj specjalistą ale wiele się naczytałem wypowiedzi tych, którzy naprawdę sie na tym znają. Jak na wolnych obrotach różnica jest do +0,5 to stan wtrysków można ocenić na bardzo dobre (oczywiście pomiar na ciepłym silniku). Ujemnymi wartościami nie trzeba się martwić. Przykładowo jak nie trzyma podkładka pod wtryskiem i nie trzyma w ten sposób kompresji, automatycznie zobaczysz to to tutaj w postaci zwiększonej dawki.
wyniki
Obroty \ MAF oczekiwany i zmierzony \ Ciśnienie doładowania oczekiwane i zmierzone
Ważne jest aby pomiar robić na ustabilizowanych obrotach i aby turbo kręciło już ze stałą prędkością (stabilne ciśnienie doładowania).
Pisałem wcześniej, zaniżona oczekiwana wartość MAF na postoju wynika z mapy EGR i żadania otwarcia zaworu i wpuszczeniu spalin, dlatego starownik chce mniej powietrza
Czasami pojawia się wartość około 600. Wynika to również z żądania zamknięcia zaworu jak samochód jest na wolnych obrotach i nie dotykasz pedału gazu przez jakiś czas, wtedy sterownik zamyka zawór (wynika to chyba z ekologii). Potwierdziłl mi to jeden ze speców od tuningu. U mnie się to potwierdza, jak puszczę pedał gazu to od razu pkzauje małe wartości MAF (otwarty zawór EGR) po chwili jak nie ruszam pedału gazu pokazuje 600 jednostek na wolnych obrotach (EGR zamknięty) aż do momentu kiedy ruszę pedał, wtedy zawór znów się otwiera. EGR jest po to aby zanizyć NOX w spalinach ale efektem ubocznym są cząstki stałe, dlatego pewnie po jakimś czasie na postoju zawór sie zamyka.
Turbina dmucha mi chyba ok. Max. potrafi podać 2.35 bara
Z pomiarów zrobionych przez producenta boxa Synergy wynika, że moja przepływka daje zaniżone wyniki w stosunku do sprawnej i kwalifikuje ją jaką uszkodzoną
Dziwi mnie, że aż tak małe wartości powodują, że można ją skalsyfikować do wymiany.
[ Dodano: Sro Maj 15, 2013 08:54 ]
kolejne zdjęcia
Pieta te wskazania są z podpiętym modułem Synergy?
Mnie zastanawia fakt, że w kolejnym już sterowniku silnika w wersji 361846 napięcie kondensatora UC2 jest inne niż UC1. Nie wiem czy to błąd pomiaru tego konkretnie sterownika czy tak ma być?
Co do wskazań wtryskiwaczy, to mam wrażenie, że co głowa to inne teorie. Na chiptuners.org kilka osób pisze jedno, potem ich teorie burzy kolejna grupa osób. Na elektrodzie jest podobnie.
W każdym razie te wskazania pokrywają się z tym co pokazuje T4.
Wskazania przepływki komputer T4 życzy sobie wciśnięcia pedału gazu do MAX i przytrzymania chwile. Jeśli wynik jest powyżej 814 wtedy uznaje się ją za sprawną. Podpytam mariusz418a
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Co do wskazań wtryskiwaczy, to mam wrażenie, że co głowa to inne teorie
niestety to jest wada wiedzy rozproszonej w necie
Oprócz temperatury płynu INPA pokazuje również "temeraturę silnika" (około 30°C) co to może być i gdzie jest ten czunik?
Myślę, że jest to temperatura powietrza doładowanego a w NPA jest złe tłumaczenie. Nawet by się zgadzało bo kiedyś sprawdzałem na innym programie i teperatura pwietrza doładowanego było około 5-7°C większa od temperatury zewnętrznej.
Jeszcze te jednostki ciśnienia wprowadzają w błąd. Ciśnienie wstępne paliwa oraz na listwie CR powinno być wyskalowane w [Bar], nie milibar [mBar]
Jeździłem trochę z podłączonym komputerem i dwa razy na wyświtlaczu wywaliło mi na ułamek sekundy "Low coolant". Nigdy tego nie miałem, tylko teraz jak miałem INPę podłączoną. Sprawdziłem poziom płynu i był OK.
Tak naprawdę nie zauważyłem w tym aucie czujnika poziomu płynu. Może jest w niekórych?
Dziwne, sprawdziłem instrukcje obsługi i jest możliwe pojawienie się kontrolki niskiego poziomu płynu w chłodnicy (tylko diesel). Popatrzyłem na opis pinów BCU i nie ma tam żadnej wzmianki o czujnku poziomu płynu chłodzącego. W Rave nie ma żadnej informacji o kontrolce poziomu płynu chłodzącego.
W momencie, gdy przez cewkę zaworu elektromagnetycznego zaczyna płynąć prąd, wywołuje on szybkie otwarcie tego zaworu. By uzyskać bardzo krótkie czasy otwarcia, stosuje się odpowiednie sterowanie oraz wysokie napięcie z kondensatora.
Mniemam, że kondensatory C1 i C2 sterują cewką wtryskiwaczy (po dwa wtryski na jeden C).
Myślę, że więcej wytłumaczył kolega Automechanik, który pisał o tym w poście "Kopci na czarno" gdzie jeden z kolegów miał właśnie problem z wartościami na kondensatorach.
Cytat:
Oprócz temperatury płynu INPA pokazuje również "temeraturę silnika" (około 30°C) co to może być i gdzie jest ten czunik?
Myślę, że jest to temperatura powietrza doładowanego a w NPA jest złe tłumaczenie. Nawet by się zgadzało bo kiedyś sprawdzałem na innym programie i teperatura pwietrza doładowanego było około 5-7°C większa od temperatury zewnętrznej.
W oryginalnym pliku IPO zarówno niemieckim jak i angielskim, jest "engine temperature" więc w domyślnym tłumaczeniu - temperatura silnika. Gdzie jest czujnik ? Nie mam pojęcia. Bardzo możliwe, że to jest wartość z przepływomierza. Szkoda, że apples nie załączył screenów tych informacji jak odpiął przepływkę i miał błąd "temperature sensor".
Pieta napisał/a:
na wyświtlaczu wywaliło mi na ułamek sekundy "Low coolant".
Na wyświetlaczu czego? Zegarów czy komputera z INPA?
Jeśli chodzi i o wyświetlacz komputera zegarów, to z tego co wiem, każdy jeden moduł spięty w szynę komunikacyjną ma możliwość wyplucia komunikatu na ekran. Kwestia odpowiedniego wysłania "rozkazu", za którym idzie treść komunikatu. BCU nie musi brać w tym udziału, może to zrobić także ECU lub inny moduł. Faktem jest, że ja też o czujniku poziomu płynu nie słyszałem, no chyba że spryskiwacza, ale to nie coolant
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Gdzie jest czujnik ? Nie mam pojęcia. Bardzo możliwe, że to jest wartość z przepływomierza.
Są dwie możliwości, odczyt temperatury powietrza z termistora, który jest na przepływce lub odczyt z czujnika temperatury przed zaworem EGR w CDTI
Cytat:
Na wyświetlaczu czego? Zegarów czy komputera z INPA?
Na wyświetlaczu zegarów. Dziś dokładnie popatrzyłem i nie ma czujnika poziomu płynu w tym aucie.
Ale za to w instrukcji użytkownika znalazłem taką notatkę jak na zdjęciu. Natomiast w RAVE nie ma jej.
Temat trochę przygasł, a szkoda bo ciekawy. Może ktoś podpowiedzieć jak spolszczyć inpa 9,07 tak żeby wartości analogowe i cyfrowe z odczytu silnika tez były po polsku a nie tylko gl menu?
[ Dodano: Pon Cze 17, 2013 12:55 ] MaReK, podpowiedz jak spolszczyć opis wartości analogowych w inpa . Nie mogę sobie z tym poradzić
9.07? Nie mam pojęcia
Generalnie INPA to jest zespół skryptów IPS (język C) "skompilowany" do plików IPO.
Pliki te współpracują z programami EDIABASu, odpowiedzialnymi za poszczególne moduły w aucie. Żeby sobie coś spolszczyć należałoby plik IPO odpowiedzialny za dany moduł wrzucić do programu dekodującego IPO, poprawić sam tekst, zapisać i zobaczyć czy nic się nie wywaliło.
Można napisać samemu program, ale... tu polecam manaul od INPA oraz EDIABAS.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum