Wysłany: Pon Lip 22, 2013 09:02 [R75] Problem ze sprzęgłem
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam serdecznie,
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem specem od motoryzacji wiec prosze wybaczyc, jesli gdzies bede nieprecyzyjny.
Mam problem ze sprzeglem - od jakiegos czasu zauwazylem, ze pedał sprzegla nie odbija tak jak powinien. Niestety, nie zdecydowalem sie odpowiednio wczesnie na wizyte w serwisie, a objawy nasilily sie do tego stopnia ze: sprzeglo praktycznie prawie w ogole nie odbija (podnosze je sam nogą ) i bardzo slabo łapie, będąc już na biegu 3-4 mogę wciskać gaz do oporu, obroty się podnoszą, ale przyspieszenia brak (do 2000 obrotow lapie, dalej im bardziej wciskam tym gorzej), po otwarciu maski czuc delikatnie charakterystyczny zapach palonego sprzęgła.
Moje pytanie brzmi - czy cale sprzeglo bedzie do wymiany w tym wypadku czy moze byc tak ze jedynie pojedynczy element bedzie trzeba wymienic (typu pompka/odpowietrzenie), czy raczej cale sprzeglo (tarcza,docisk) bedzie sie nadawac do wymiany? (wczesniej robilem regulacje wtryskow, mechanik stwierdzil ze kolo dwumasowe jest ok, takze chociaz to wiem ze nie bedzie trzeba wymieniac).
Szukałem informacji na forum i orientuje się w kosztach, ale wycena jaka dostalem w serwisie (narazie tylko telefonicznie, bez rozpoznania) znacznie odbiega od tego co widze tutaj, stad wlasnie moje pytanie. Na zyczenie udostepnie na priv informacje o kwocie.
Z gory dziekuje za informacje,
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 22, 2013 09:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Niestety tez tak przypuszczam. Wysprzeglik to koszt ok 800 PLN natomiast regeneracja calego sprzegla ok. 1600 + robocizna - razem jakies 3000 - niemalo
Wygląda na to że komplet do wymiany, wstrzymaj się jedynie z dwumasa do czasu stwierdzenia. organoleptycznego w jakim ona jest stanie. A to dopiero po wyjęciu skrzyni da się dokladnie sprawdzić. Bo przy okazji regulacji wtrysków i bez wyciągania skrzyni to jedynie czarodziej mógł ocenić czy ta część jest sprawna. A tak swoją drogą to co on regulował przy tych wtryskach? Chyba że za pomocą komputera ustawiał czasy to wtedy ok.
[ Dodano: Pon Lip 22, 2013 11:19 ]
A oryginalny wysprzeglik AP 370zl z wysylka kosztuje a nie 800.
Części to najlepiej sobie samemu załatwiać bo ceny jakie proponują mechanicy są najróżniejsze, dlatego pewnie w tym serwisie wysprzęglik ma cenę 800. Np. kiedy chciałem wymienić pompkę to mechanik poinformował mnie że może ją zamówić za 1600 i że tańszych nie ma. A bez problemu można zamówić pompkę prawie czterokrotnie taniej. Więc zostawiając zgromadzenie potrzebnych części w rękach warsztatu może potem wyjść kosztownie. Wtedy wymiana pompki, sprzęgła i wysprzęglika plus robocizna to może wyjść myślę ze nawet 4 tys. Ale spokojnie jak się poszuka samemu (albo ma mechanika który chce się przyłożyć, a nie bierze części z pierwszego lepszego sklepu) to naprawy są znacznie tańsze
Ravager, Kup sam czesci, ja ostatnio wymienialem sprzeglo ( tarcza + docisk ) Nationala + wysprzeglik Luka, i za calosc zaplacilem ok 800 pln, wiec "mala" roznica w cenach jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum