Forum Klubu ROVERki.pl :: [K-Series] Głowica VCC ->1.6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[K-Series] Głowica VCC ->1.6
Autor Wiadomość
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pon Lip 22, 2013 17:34   [K-Series] Głowica VCC ->1.6

Uprzedzam, że pytam czysto teoretycznie (dla zaspokojenia własnej ciekawości) bo nie znalazłem żadnych informacji na temat.

Czy jest możliwe włożenie głowicy z VCC do 1.6 ? Jeśli tak to czy jest to bardzo skomplikowane ?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 22, 2013 17:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Pon Lip 22, 2013 18:02   

Jest mozliwe.

Tylko do 1.4 nie siądzie podobno, bo za wąskie cylindry.

A czy trudno... Zależy co dla kogo jest trudno :P napewno głowica i komplet elektroniki, a czy coś jeszcze... wyjdzie w trakcie ;)

Ja osobiście zapodałem do siebie na blok 1.6 głowicę z większymi zaworami i 2 wałkami wydechowymi od VVC. Robi robotę.
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pią Sie 16, 2013 18:23   

Jak nie będziesz miał kompa od VVC z wiązką do VVC to nie będziesz miał zmiennych faz i ciekawe wtedy czy odcięcie będzie przy 7000 czy jak w VVC z odpiętą wtyczką przy 5500 ;]
Do 1.6 pasuje a do 1.4 już nie bo tuleje po pierwsze troszkę wystają a po drugie są grubsze przy takiej samej średnicy zewnętrznej więc zawór przy otwarciu uderzałby w tuleję.

Niektórzy modderzy robią taki myk z głowicą, dodatkowo wywalają zmienne fazy poprzez taką specjalną niebieską zaślepkę i dzięki temu zyskują po pierwsze większe zawory, po drugie możliwość ręcznej regulacji na stałe kąta gdzie był wałek z vvc.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Sie 16, 2013 22:14   

Ta zaślepka wcale nie musi być niebieska, zależy jaki kolor Ci pasuje, bo to tylko anodowane aluminium. One zaślepiają tylko "puste" miejsce po młynkach i HCU.
Tu chodzi o samą średnicę zewnętrznych czopów wałków ssących w VVC, przez co zastosowanie zwykłego "sztywnego" wałka ze zwykłej czapki nie jest możliwe.

Będzie miał normalnie do 7000, bo przecież to sterownik od VVC tylko tak ma. Bez elektroniki z VVC to raczej działać nie będzie, chyba, że zablokuje się VVC i usunie sterowanie olejem.

Tuleje mają wystawać w każdej K-Serii. Chodzi tylko o grubość tulei.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sie 25, 2013 15:40   

rafalrz1989 napisał/a:
Ja osobiście zapodałem do siebie na blok 1.6 głowicę z większymi zaworami i 2 wałkami wydechowymi od VVC. Robi robotę.

Jest gdzies na forum opis tego, masz jakieś fotki? Głowice przerabiałeś oryginalna czy coś innego?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Pon Sie 26, 2013 12:52   

dawidd napisał/a:
rafalrz1989 napisał/a:
Ja osobiście zapodałem do siebie na blok 1.6 głowicę z większymi zaworami i 2 wałkami wydechowymi od VVC. Robi robotę.

Jest gdzies na forum opis tego, masz jakieś fotki? Głowice przerabiałeś oryginalna czy coś innego?

Nie opisywałem na forum. Przerabiali mi zwykłą głowicę z 1.4.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Sie 26, 2013 13:20   

glowice z 1,4 posadziles na blok 1,6? To chyba spore te przerobki musialy byc? Nie masz jakis fotek? Walki od vcc podeszły bez przeróbek czy tez coś bylo trzeba robic?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pon Sie 26, 2013 20:12   

A jaka jest według ciebie różnica w głowicy 1.4 i 1.6 ?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Sie 26, 2013 21:48   

glowica nowszego typu z 1,4 jest identyko z ta co jest w 1,6/1,8

tylko najstarsze miały wyraźnie mniejsze kanaly dolotowe

tylko glowica w mg tf w wersji 135KM miała obrobione gniazda zaworowe i zawory lepiej ( o ile dobrze pamiętam )
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
rafalrz1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 66



Wysłany: Wto Sie 27, 2013 12:11   

dawidd napisał/a:
glowice z 1,4 posadziles na blok 1,6? To chyba spore te przerobki musialy byc? Nie masz jakis fotek? Walki od vcc podeszły bez przeróbek czy tez coś bylo trzeba robic?

Chyba nie widziałeś nigdy tych głowic, ani nie czytałeś forum, skoro nie wiesz, że to takie same głowice...

Fotki może jakieś by się znalazły, ale po co ? I tak Ci nie pomogą przy przeróbce. Mi też nikt nie udzielił nigdy sensownej odpowiedzi na temat tego czy przeróbka jakiej dokonałem będzie trwała, czy przyniesie jakieś efekty, które będą warte zainwestowanej kasy.

Wałków od VCC nie montowałem, nie wiadomo mi też nic na temat istnienia takowych. Doedukuj się zanim zaczniesz o coś pytać...

Montowałem za to wałki od VVC, 2 sztuki wydechowe. W głowicę wchodzą bez problemu, ale żeby silnik na nich odpalił to nie koniec przeróbek.

Koszty takiej operacji... Około 1200-1400zł za zrobienie głowicy (niektórzy krzyczeli mi około 2500zł) + około 500-600zł za wałki, zależy jak trafisz (i czy wogóle trafisz).

Do tego uszczelka głowicy, szpilki, rozrzad, simmeringi, uszczelka pokrywy zaworów... Ja wymieniłem też komplet hydropopyhaczy, także 2500zł jak nic poszło, a jeszcze trzeba zrobić wydech, dolot oraz wystroić to, żeby wykorzystać pełny potencjał silnika.

Planuję osiągnąć około 140KM z tego ulepa, co wyjdzie to się okaże. Póki co fabryczny wydech w Polonezie blokuje możliwości tego silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Sob Maj 12, 2012 23:56
Markzo
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 20:23
markos620SDi
Brak nowych postów [K-series] VCC w 1.4?
ADI-mistrzu Tuning mechaniczny 31 Pią Lip 15, 2011 21:39
marcinmarcin
Brak nowych postów [L-series] boost / RPM / tps
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Sob Kwi 19, 2014 15:50
Remigiusz
Brak nowych postów [L-series] Alternatywa dla VNT
Remigiusz Tuning mechaniczny 46 Sob Paź 10, 2015 09:39
kadzaf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink