Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] diagnostyka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] diagnostyka
Autor Wiadomość
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Nie Sie 28, 2011 21:04   

Jak ogarniesz złącze i tą Vise to daj znać jestem ciekawy ile można z niej wycisnąć :)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 28, 2011 21:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bodziek85 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 159
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 10:10   

niestety dzis pierwsze podejście do diagnostyki i lipa

mam vise 1.82 łaczy się tylko z czytnikiem ecu (interejsem) ale dalej jak chce np przez F1 wyswietlić błedy to pisze ze nie można połączyć z ecu samochodu. gdy próbuje jeszcze raz system każe wyłączyc i ponownie włączyć stacyjke ale nadal nic.

ktoś cos pomoże ?

aaa - byłbym zapomniał podpięte mam z interfejsu tylko 3 kabelki z 4 - biały od linii L "wisi" bo nie ma takowego pinu w złączu. oprócz tych 3 są w złączu jeszcze dwa kolorowe nie wiem od czego

[ Dodano: Nie Wrz 04, 2011 11:10 ]
fejs już działa, wykrył mi błąd tps

błąd objawia się tym iż :
- na luźnym gazie pokazuje uchylenie 5 deg
- na maksymalnym gazie raz pokazuje prawidłowo - 80 deg a raz pokazuje 42 deg innym zas razem spada nawet do 20 i w efekcie do 5 deg

nadmienie iż przepustnica jest z poloneza.

mam tez przepustnice starą oryginalną:

- tu na luźnym gazie jest 5 deg ( tak samo j.w.)
- na maksymalnym gazie jest 105 deg i odpowiednio 57 deg, 25 i 5

poza tym oba czujniki tps zachowują się tak samo więc już nie wiem - oba sa walnięte ? przekładanie tych potencjometrów również nic nie wniosło

- do wiązki 3 przewodów tps był dolutowany przewód od instalacji gazowej - po jego odpięciu również zero poprawy a więc instalka gazowa raczej nie ma nic do rzeczy.

- resetowanie ustawień tps (5krotny gaz do dechy na zapłonie) to jakiś miraż - nie mam żadnych dowodów by to coś cokolwiek przestawiało w komputerze. Gdyby tak było to przepustnica od poldka przy maksymalnym otwarciu miała był 100 deg a przy minimalnym 0 deg, albo w ewentualności te wartości zmieniły by się w odpowiedni zakres. Z praktyki wynika że nic to nie daje.

- odłączyłem wtyk duzy do kompa i sprawdziłęm przejścia wiązki 3 przewodoów do tps - jest przejście i nie ma zwarć po drodze. Nie sprawdziłęm jednak tps na całkiem nowej wiązce.

Szukam pomysłów co zrobić z tym fantem by nie pojawiał się błąd tps. Objaw jest taki że autem lubi szarpać zwłaszcza ni niskich biegach i lekkim gazie. Z góry dzięki za sugestie.
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 04, 2013 19:36   

Bodziek85, Zakres pracy przepustnicy powinien wynosić dla Rover`a od 5 deg. (wartość dla zamkniętej przepustnicy) do teoretycznie 90 deg. (otwarcie przepustnicy pod kątem 90 stopni, czyli pełne otwarcie). Ta wartość powinna rosnąć o 0.5deg . W Visie 1.83 (z takiej korzystam) maż również odczyt z napięcia przepustnicy. Wartość deg. rośnie o 0.5 co 20 mV. A dokładniej od 5 deg do 5.5 deg o wartość 40 mV a dalej już co 20 mV (jest tak zaprogramowane w ECU i tego nie zmienisz, chodź ta synchronizacja teoretycznie powinna to zmienić). U mnie napięcie przy zamkniętej przepustnicy wynosi 620 mV a przy otwartej 4420 czyli przy zamkniętej 5 deg. (wartość niezmienna) i 93 deg. przy w pełni otwartej.

Więc problemu powinieneś szukać w zanikającym napięciu przy czujniku TPS.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400] diagnostyka metodą błyskającej kontrolki check engine
hablababla Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Gru 11, 2014 18:47
hablababla
Brak nowych postów [416 si] diagnostyka
riat Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 112 Pią Kwi 10, 2015 09:01
dawidd
Brak nowych postów [R45 iDT] Diagnostyka
Bartek8508 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Paź 21, 2011 06:39
szoso
Brak nowych postów [R45] Diagnostyka
trusiekeu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Lut 04, 2009 12:28
Stacho
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZS 180] DIAGNOSTYKA
Foxio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Gru 23, 2016 22:55
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink