niestety dzis pierwsze podejście do diagnostyki i lipa
mam vise 1.82 łaczy się tylko z czytnikiem ecu (interejsem) ale dalej jak chce np przez F1 wyswietlić błedy to pisze ze nie można połączyć z ecu samochodu. gdy próbuje jeszcze raz system każe wyłączyc i ponownie włączyć stacyjke ale nadal nic.
ktoś cos pomoże ?
aaa - byłbym zapomniał podpięte mam z interfejsu tylko 3 kabelki z 4 - biały od linii L "wisi" bo nie ma takowego pinu w złączu. oprócz tych 3 są w złączu jeszcze dwa kolorowe nie wiem od czego
[ Dodano: Nie Wrz 04, 2011 11:10 ]
fejs już działa, wykrył mi błąd tps
błąd objawia się tym iż :
- na luźnym gazie pokazuje uchylenie 5 deg
- na maksymalnym gazie raz pokazuje prawidłowo - 80 deg a raz pokazuje 42 deg innym zas razem spada nawet do 20 i w efekcie do 5 deg
nadmienie iż przepustnica jest z poloneza.
mam tez przepustnice starą oryginalną:
- tu na luźnym gazie jest 5 deg ( tak samo j.w.)
- na maksymalnym gazie jest 105 deg i odpowiednio 57 deg, 25 i 5
poza tym oba czujniki tps zachowują się tak samo więc już nie wiem - oba sa walnięte ? przekładanie tych potencjometrów również nic nie wniosło
- do wiązki 3 przewodów tps był dolutowany przewód od instalacji gazowej - po jego odpięciu również zero poprawy a więc instalka gazowa raczej nie ma nic do rzeczy.
- resetowanie ustawień tps (5krotny gaz do dechy na zapłonie) to jakiś miraż - nie mam żadnych dowodów by to coś cokolwiek przestawiało w komputerze. Gdyby tak było to przepustnica od poldka przy maksymalnym otwarciu miała był 100 deg a przy minimalnym 0 deg, albo w ewentualności te wartości zmieniły by się w odpowiedni zakres. Z praktyki wynika że nic to nie daje.
- odłączyłem wtyk duzy do kompa i sprawdziłęm przejścia wiązki 3 przewodoów do tps - jest przejście i nie ma zwarć po drodze. Nie sprawdziłęm jednak tps na całkiem nowej wiązce.
Szukam pomysłów co zrobić z tym fantem by nie pojawiał się błąd tps. Objaw jest taki że autem lubi szarpać zwłaszcza ni niskich biegach i lekkim gazie. Z góry dzięki za sugestie.
Bodziek85, Zakres pracy przepustnicy powinien wynosić dla Rover`a od 5 deg. (wartość dla zamkniętej przepustnicy) do teoretycznie 90 deg. (otwarcie przepustnicy pod kątem 90 stopni, czyli pełne otwarcie). Ta wartość powinna rosnąć o 0.5deg . W Visie 1.83 (z takiej korzystam) maż również odczyt z napięcia przepustnicy. Wartość deg. rośnie o 0.5 co 20 mV. A dokładniej od 5 deg do 5.5 deg o wartość 40 mV a dalej już co 20 mV (jest tak zaprogramowane w ECU i tego nie zmienisz, chodź ta synchronizacja teoretycznie powinna to zmienić). U mnie napięcie przy zamkniętej przepustnicy wynosi 620 mV a przy otwartej 4420 czyli przy zamkniętej 5 deg. (wartość niezmienna) i 93 deg. przy w pełni otwartej.
Więc problemu powinieneś szukać w zanikającym napięciu przy czujniku TPS.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum