Forum Klubu ROVERki.pl :: [K-seria] Zapaliła się kontrolka "olej"
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[K-seria] Zapaliła się kontrolka "olej"
Autor Wiadomość
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

  Wysłany: Nie Sie 18, 2013 13:28   [K-seria] Zapaliła się kontrolka "olej"
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Cześć,
Mam prośbę o pomoc w diagnozie. Chodzi o silnik serii K, 1.8 benzyna, 135KM siedzący w MG TF z 2002 roku. Podczas ostatniej przejażdżki, zapaliła się kontrolka "oleju" (zdjęcie w załączeniu). Instrukcja użytkownika mówi jedynie, że jest to problem z ciśnieniem oleju i że należy przerwać jazdę. Czy ktoś się orientuje co może być przyczyną?
Kilka szczegółów:
- silnik zachowuje się normalnie, tzn. moc nie zmalała, nie przerywa, nie gaśnie, zbiera się dobrze, odgłos pracy w normie,
- temperatura oleju i cieczy chłodzącej w normie,
- wspomniana kontrolka zapala się jak się silnik dobrze nagrzeje, np. po przejechaniu ok. 10km,
- w dniu kiedy problem się pojawił, kontrolka gasła po "przygazowaniu" na jałowym biegu do około 5000 RPM; teraz już tak się nie dzieje,
- olej idealnie pomiędzy MIN a MAX na bagnecie, klarowny i przezroczysty jakby był wymieniany wczoraj; brak śladów płynu chłodzącego w oleju,
- płyn chłodzący był delikatnie (2-3mm) poniżej minimum ale dolanie nic nie zmieniło; brak śladów oleju w zbiorniczku z płynem,
- brak plam pod autem - nic nie cieknie,
- podłączyłem do auta ELM327 i programem Torque Pro sprawdziłem co tylko było możliwe - nie wykazało żadnych błędów ECU ale skanowanie pokazało niewłaściwą wartość jednego z parametrów (screenshot w załączeniu) Niestety nie mam pojęcia co to za parametr i o czym on świadczy. Wiadomo że ELM327 to nie to samo co Testbook T4 więc mógł pominąć coś istotnego.
Pozdrawiam,
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 18, 2013 13:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 18, 2013 16:27   

Obstawiam, że pompa oleju podaje zbyt niskie ciśnienie .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Nie Sie 18, 2013 16:43   

tronsek napisał/a:
Obstawiam, że pompa oleju podaje zbyt niskie ciśnienie .

Czy jest możliwość sprawdzenia w komorze silnika w jakim stanie jest ta pompa i na ile jest jeszcze wydajna lub czy padła kompletnie? Tak jak napisałem, wskaźnik temperatury oleju nie przekracza 120C co chyba oznacza, że coś tam jeszcze ten olej porusza.
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 18, 2013 16:53   

Gites napisał/a:
Czy jest możliwość sprawdzenia w komorze silnika w jakim stanie jest ta pompa
Raczej nie. Ale można zmierzyć ciśnienie jakie podaje pompa i wtedy będzie wiadomo czy to pompa, czy np czujnik ciśnienia padł.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Nie Sie 18, 2013 16:56   

tronsek napisał/a:
[...]można zmierzyć ciśnienie jakie podaje pompa[...]

Da się to odczytać z ECU?
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 18, 2013 17:02   

Gites napisał/a:
Da się to odczytać z ECU?
Nie wiem :bezradny: ale chyba nie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sie 18, 2013 17:55   

Nie. Trzeba podłączyć manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju.
Ale. To, ze ciśnienie nie będzie wystarczające, to nie musi oznaczać zaraz, że pompa jest uszkodzona. MA ona w sobie zawór regulujący ciśnienie, i on może za wcześnie się otwierać. Z tego co piszesz wygląda, ze albo to wina zaworu (może wystarczy go wyczyścić) albo najprościej w świecie czujnik.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 18, 2013 20:44   Re: [K-seria] Zapaliła się kontrolka "olej"

Gites napisał/a:
olej klarowny i przezroczysty jakby był wymieniany wczoraj;,


Nie ma się z czego cieszyć, jeśli olej nie usuwa nagaru z silnika, a taki zawsze się tworzy, to olej nie jest zbyt dobry.

A co do problemu, jak koledzy mówią, sprawdź ciśnienie oleju, chodź ja bym obstawiał czujnik. Pozdrawiam.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
Gites 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 131
Skąd: Sztokholm

MG TF

Wysłany: Nie Sie 18, 2013 20:48   Re: [K-seria] Zapaliła się kontrolka "olej"

Sirk napisał/a:
Gites napisał/a:
olej klarowny i przezroczysty jakby był wymieniany wczoraj;,

Nie ma się z czego cieszyć, jeśli olej nie usuwa nagaru z silnika, a taki zawsze się tworzy, to olej nie jest zbyt dobry.
A co do problemu, jak koledzy mówią, sprawdź ciśnienie oleju, chodź ja bym obstawiał czujnik. Pozdrawiam.

Wczoraj nie był wymieniany ale też nie zrobiłem więcej niż 3 tys km od wymiany.
Ciśnienia zapewne bez specjalistycznego sprzętu sam nie sprawdzę, tak że czeka mnie wizyta w warsztacie, ehhh...
_________________
Gites
MG TF 135 '02
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 19, 2013 20:17   Re: [K-seria] Zapaliła się kontrolka "olej"

Kolega niech sobie sprawdzi jaki kupił filtr oleju. Pierwsza sprawa jaka jest na pierwszym miejscu do sprawdzenia. Ostatnio kumplowi zaświeciła się kontrolka w peugeocie 206 i okazało sie że wnętrzności filtra rozpuściły się i blokowały przelot oleju. Filtr był mało znanej firmy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Czw Lis 18, 2010 02:46
kasjopea
Brak nowych postów [seria K] Opinie o uszczelce "nowego typu"
Viniu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 61 Czw Cze 12, 2008 16:49
artfrik
Brak nowych postów [ALL] termostat z "zaworkiem", "blaszką"
IROLA Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Sro Sty 24, 2018 20:25
IROLA
Brak nowych postów [14K16] "Kolysanie sie" kola pasowego alternatora
Eddek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 19 Wto Mar 18, 2008 21:19
Eddek
Brak nowych postów [R wszystkie] czy wasz Rover "kopie"?
pietro Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 36 Pią Sty 29, 2010 20:09
menior



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink