Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Drgania deski rozdielczej i kierownicy.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tronsek
Sro Paź 23, 2013 19:13
[R75] Drgania deski rozdielczej i kierownicy.
Autor Wiadomość
Piotrek75 



Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 4



  Wysłany: Sro Paź 23, 2013 18:16   [R75] Drgania deski rozdielczej i kierownicy.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam Serdecznie. Jestem nowy na forum. Zakupiłem Rovera 75 2.0 CDT w tym roku, od niedawna pojawił mi się taki problem, a mianowicie, przenoszą mi się drgania od silnika na deskę rozdzielczą i kierownicę, podczas jazdy i na postoju, drgania są wyczuwalne przy obrotach 1000- 2000. Nie wiem co jest przyczyna, wymieniłem 2 poduszki po prawej i lewej stronie. Gruszka i poduszka skrzyni. Wydaje mi się że słyszę lekkie stukanie po stronie rozrządu, czy może być to rolka i może się to ujawniać drganiami?? Przy odpalaniu silnika równie po stronie pasażera słychać głuchy stuk, przy ostrym hamowaniu i ruszaniu też. Proszę o pomoc, może ktoś miał taki przypadek, pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Piotrek75 Sro Paź 23, 2013 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 23, 2013 18:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Spider1801 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Lisewo

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 23, 2013 19:26   

Mam kolego identyczne objawy. Walcze z tym już kilka ładnych miesięcy. Wymieniłem wszystkie poduszki silnika, wahacze, tulejki wahacza, łączniki, końcówki drążków, żaden fachowiec czy diagnosta nie może zdiagnozować przyczyny. Żona twierdzi że czuje ten stuk pod swoją nogą . Zastanawiam się jeszcze nad łączikiem który spina sanki z nadwoziem.
 
 
 
Piotrek75 



Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 4



Wysłany: Sro Paź 23, 2013 20:49   

Też zastanawiałem się nad sankami, strasznie irytujące są te drgania, a jeśli chodzi o ten głuchy stuk, to nie zawsze występuje przy odpalaniu, czasem odpala normalnie, ale to bardzo rzadko. U Ciebie Kolego też występują drgania na kierownicy i desce rozdzielczej, czy tylko sam stukot?
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Paź 23, 2013 21:05   

ja mam czasem stuk przy ruszaniu taki pojedynczy ale podejrzewam środkowy przegub ewentualnie coś przy amorach z przodu bo tylko one nie były wymieniane :D
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Spider1801 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Lisewo

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 24, 2013 06:16   

Też mam drgania na kierownicy na postoju delikatne i budy. Przeguby odpadają bo miesiąc temu wymieniłem całe półosie. Podejrzewam coć w zawieszeniu po stuk przy hamowaniu występuje również na jałowym
 
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Paź 24, 2013 07:54   

Stuk to pewnie łącznik stabilizatora. Co do drgań to może jeszcze inne poduchy trzeba oblukać?
 
 
Piotrek75 



Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 4



Wysłany: Czw Paź 24, 2013 14:46   

Ale czy stuk łącznika stabilizatora ma jakiś związek z opalaniem?? a może tłumik, gdzieś się poluzował i tłucze??
 
 
Spider1801 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Lisewo

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 24, 2013 17:40   

Łączniki odpadają wymienione kilka tygodni temu. Prędzej wydech trzeba sprawdzić.
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Paź 24, 2013 17:58   

Witam w klubie :) Ja też mam dość tego ale już się przyzwyczaiłem do tego. Walkę z poduchami przeszedłem a i tak drży mi fajera i podczas jazdy czuję drgania na pedałach. Gorzej jest jak jest zimny silnik ale mimo wszystko tak być nie powinno. Stuk pojedynczy też mam, choć nie zawsze. Ale tylko podczas ruszania jak dam więcej gazu, więcej hehe śmieszne jak dam ciut więcej. Czasem jakby z przodu a czasem jakby z tyłu. Ciężko wyczuć. Tak czy siak jak stoje na światłach to kierowniczka drży sobie. Pies to ganiał
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Paź 24, 2013 18:40   

ten stuk to żadne poluzowanie bo za dużo aut to ma :D musi to być spowodowane zużyciem sie czegoś tylko pytanie czego... bo w zawieszeniu ja mam oprócz przednich amorów wymienione wszystko,i tak sobie rozmyślam - może przegub może koło dwumasowe tylko to są za drogie rzeczy aby sobie od tak wymieniać :D
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Paź 24, 2013 18:45   

Dwumase, koło pasowe z przodu mam wymienione :) Ostatnio spręzyny z tyłu wymieniałem w ciemno ale były oba pęknięte. Myślałem że to od tego ale czasem pyknie. Niech se pyka.
 
 
Piotrek75 



Dołączył: 23 Paź 2013
Posty: 4



Wysłany: Czw Paź 24, 2013 18:46   

markozalko masz dokładnie takie same objawy jak ja, wydaje mi się ze słychać u mnie jeszcze takie lekkie stukanie po stronie rozrządu, zastanawiam się czy to nie jest któraś rolka, która przy odpalaniu wpada w jakiś luz.
 
 
Spider1801 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Lisewo

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 24, 2013 18:56   

Raczej napęd odpada bo ten stuk występuje przy hamowaniu na jałowym . Próbuje odszukać przyczyny cały czas sanki dokręcałem nie pomogło . Gdzieś ktoś pisał że może to być poduszka olejowa ale dokręcona jest, cała. Może maglownica , drążek kierowniczy przy maglownicy?
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Paź 24, 2013 18:58   

Kurczaki, ile to można ładować w niego. Ostatnio pojechałem na przegląd a gość gada "chyba nie ma co wjeżdżać bo wszystko co możliwe w nim wymienione" :) :) Oczywiście sporo przesadził bo można wymienić jeszcze od h.... ale ja do nich jeżdżę na naprawy i przeglądy więc stąd to skojarzenie. Trezba się chyab pogodzić że już się nic z tym nie zrobi i tak mam być. W końcu auto ma prawie 14 lat i czego chcieć więcej aby jeździło :) . Niedługo jadę do Niemiec i mam nadzieję że wrócę :)
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Paź 24, 2013 19:02   

Piotrek75 napisał/a:
zastanawiam się czy to nie jest któraś rolka, która przy odpalaniu wpada w jakiś luz.

mam wszystkie rolki wymienione na nowe a stuk jest
Spider1801 napisał/a:
Może maglownica , drążek kierowniczy przy maglownicy?

mam maglownice po regeneracji (zero luzu) i nowe drążki i końcówki a stuk jest :mrgreen:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Spider1801 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Lisewo

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 24, 2013 19:10   

A może to:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=63862
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Paź 24, 2013 19:18   

napewno nie łącznik bo w dieslu mamy ten z siatki trucianej,chyba że katalizator rozwalony?? trzeba dziada usunąć,zarobi sie na tym przynajmniej a nie straci :mrgreen:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 24, 2013 20:17   

2,0 v6 - ja mam drgania całego auta oprócz kierownicy w przedziale 110-160 km/h(wyżej cisza i spokój)niezależnie od biegu ale mocniej występują podczas przyspieszania(obciążenia auta)a gdy jest 120-130 to się trzęsie jakby koła odpadały. a gdy puszczę gaz to drgania ustają. czyżby przegub wewnętrzny, tylko który bo nic nie słychać, czasami na dziurach lekkie "puk" ale wiem, że muszę wymienić łączniki stabilizatora i sprawdzić gumki na nim. a i chyba mi padła poducha olejowa, bo z jednej strony jest mokra jakby z niej wyciekło, może być to też przyczyną takiego drgania :?:
 
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Czw Paź 24, 2013 20:26   

A jest ktoś na forum kto wymienił np. w dieslu wszystkie poduchy silnika na raz?
Przecież w tedy powinien ganiać jak mu fabryka dała...
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 24, 2013 22:18   

ja bym nie szukał przyczyny w poduszkach ;) zauważyłem kiedyś u kolegów na żywo co mają r75 w dieslu że nie którym bardzo mocno telepie się silnik , może stad te wibracje takie macie ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Drgania kierownicy
szwed Rover serii 75, MG ZT 21 Sob Lut 13, 2010 20:45
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Drgania na kierownicy
PIEKARZ Rover serii 75, MG ZT 19 Czw Lip 07, 2016 20:59
j0zek
Brak nowych postów [R75] Drgania silnika, kierownicy, budy...
encor Rover serii 75, MG ZT 102 Sob Mar 12, 2016 12:28
wellman
Brak nowych postów [R75] Drgania kierownicy na wolnych obrotach
Wiechciu Rover serii 75, MG ZT 22 Pon Lut 25, 2013 13:47
Punx
Brak nowych postów [R75] Drgania kierownicy, ściąganie na jedną stronę.
argail Rover serii 75, MG ZT 20 Wto Wrz 13, 2011 12:24
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink