Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 10:22 [R25] iDT szarpnął, zgasł i pojawił się check
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
No i mam problem... przejrzałem na szybkiego tematy i nie znalazłem nic takiego. Jadę autem skręcam sobie, 2-kę zmieniłem na 3-kę - szarpnął. Jadę dalej skręcam chcę zmienić, zmieniam bieg silnik zgasł, tak mi się wydaje że po minimalnym (mniejszym) szarpnięciu. Na razie standard pomyślicie, uwalona pompa. Ale nie bo po chwili auto normalnie odpaliło, chodzi jakoś dziwnie ale to może moje przeczulenie jest - normalnie wchodzi na obroty na jałowym ale pozostał Check. Ktoś ma jakieś sugestie? Co może być przyczyną?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 10:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 17:28
No i dojechałem prawie do domu, prawie, 300m przed domem zgasł i nie odpalił, chciałem poluzowac wtrysk i zobaczyc czy leci paliwo tak jak trzeba to mi końcówka od klucza spadła gdzieś w dół pod silnik i nie spadła pod autem, no pech na całego . Takze na diagnoze nie dojadę . Obstawiam jednak pompę .
Hmm podobnie to co ja miałem sprawdź sobie czujnik położenia walu CKP, poruszaj nim i tym kablem czy się tam coś nie przetarło, looknij jeszcze na kabel od 1. wtrysku czy nie jest przetarty Jak sie pojawia szarpanie i gaśnie oraz Check to będzie coś z CKP. Zobacz sobie w mój temat mam tam nawet filmiki co się dzieje
Pasowało by jakiegoś Autocoma podłączyć i zobaczyć co za błędy sa. Ja dalej z checkiem jeszcze śmigam bo brak czasu żeby podjechać i dać sobie skasować
Z uwalonym CKP auto nie odpali bo jak ma pompa brak sygnału o położenia walu się wyłącza
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 21:09
Na plaku prawie zawsze bedzie chodził diesel, niezaleznie czy który z czujników badz ukladu wtryskowego nie hallo. chyba ze cos poknocone w rozrzadzie badz ingerencja w silnik
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Lis 17, 2013 10:48
bociannielot napisał/a:
Dobra, a gdzie ten CKP się znajduje? normalnie wstyd sie przynac ale nie wiem .
najlepiej go widac od dołu ,jako korzysta z koła zamachowego to jest obok turbawki (przy wtryczce lubia sie kable obrywac,swego czasu tez miałem z nim przeboje)
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pon Lis 18, 2013 19:51
no ten cały czujnik i przewody wygladaja na całe, jak poruszałem, pociągnąłem wtyczki, to mocno siedzą, żadna nie ma luzu ani też nic to nie zmieniło... trzeba bedzie sie rozrządowi od strony pompy przyjrzec, w koncu odnalazłem od kiedy rozrząd był niewymieniany, 186000, a teraz ma 253000 ponad
[ Dodano: Pon Lis 18, 2013 19:51 ]
Ciemno jest i nie mam żadnej lampy wiec obudowy rozrzadu nei bede dzis rozbieral, ale dalem rade pomierzyc sterownik, opornosc jest ok, sterownik działa .
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Lis 19, 2013 23:21
Jest w tutorialu o pompie, jak masz gniazdo na pompie to mierzysz po prawej dolny pin będzie plus, górny minus i mierzysz rezystancję, musi byc pomiędzy 2,5 a 4kilo omów.
Powiem tak ten pomiar o niczym nie świadczy, mam taki sam przy uwalonym sterowniku :-( pisałem o tym kiedyś ze służy on tylko do pomiaru zeby się upewnić ze nie spali sprzętu do diagnozy od boscha
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum