Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
witam , mam problem z moim roverem , tydzien temu jak jechalem jechalem do pracy lecialo zimne powietrze z nawiewow i wlaczyl sie wentylator chlodnicy , zgasilem silnik po chwili wylaczyl sie wentylator odkrecilem korek zbiornika wyrownawczego i podniosl sie plyn do gory a nastepnie opadl do swojego poziomu i bylo takie jakby babelkowanie , zakrecilem odpalilem pojechalem juz bylo ok , lecialo juz normalnie cieple powietrze, wczoraj jadac wywalilo mi plyn przez zbiornik wyrownawczy wlaczyl sie wentylator chwila chlodne powietrze znowu i po chwili wrocilo wszystko do normy, czasami jest tak ze tylko leci chwile zimne powietrze a jak przegazuje to leci juz gorace normalnie, Dodam ze olej sie nie miesza z plynem chłodniczym ani odwrotnie(plyny sa czyste) troche dymi na bialo ale to zasluga pogody i LPG jak odkrece zbiornik nie ma pecherzykow powietrza nie ma fontanny z tego dolnego weza dopiero gdy przegazuje pojawia sie malenka fontanna z tego weza dolnego w zbiorniku , w spalinach nie czuć plynu , plynu rowniez nie ubywa plyn w zbiorniku zimny mechanik stwierdzil ze ta fontanna w zbiorniku przy przegazowaniujest za mala ze to nie mozliwe zeby z cylidrow dostawaly sie spaliny bo tam jest duzo wieksze cisnienie i to by bylo mocne bulgotanie ,nie ma zadnego spadku mocy i odpala bezproblemu swiece sa suche temperatura silnika na zegarze normalna ,dzisiaj mechanik zauwazyl ze jak wlaczyl sie wentylator chlodnicy to dolny waz od chlodnicy byl zimny mozna tak to okreslic . Ja obstawiaem uszczelke pod glowica a mechanik uwaza ze to przez zapowietrzony uklad dostaja sie te babelki do zbiornika wyrownawczego przy przegazowaniu i ze to wina termostatu jest ze sie wlacza wentylator ,Co Wy panowie o tym sadzicie pomocy!! pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez bertas00462 Wto Gru 10, 2013 22:39, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 10, 2013 20:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Skoro mechanik go oglądał i nie potrafił postawić diagnozy to ciężko na odległość trafnie ocenić co jest nie tak.
Układ wydaje się być zapowietrzony a i termostat pewnie do wymiany bo może się przycinać.
Wcześniej było wszystko dobrze ? bo czasem "specjaliści" od LPG potrafią nieźle namieszać wpinając się w układ chłodzenia.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
zacznij od wymiany korka zbiorniczka wyrownawczego i prawidlowego odpowietrzenia ukladu chlodzenia
wadliwy korek powoduje wystepowanie punktowych ognisk wrzenia i gazowania plynu, stad wrazenie zapowietrzenia, jednym z objawow jest wlasnie zanikanie ogrzewania
oczywiscie po zrobieniu czynnosci z pierwszego punktu obserwuj bacznie czy nie ubywa plynu ( bo objaw jest tez podobny przy poczatkach HGF )
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
gaz mam 8 miesiecy i okolo 10 tysiecy na gazie zrobione , do tej pory bylo wszysko ok
[ Dodano: Wto Gru 10, 2013 22:37 ]
zamowil juz termostat , wymieni go przepłucze uklad zaleje nowym plynem i odpowietrzy i nowy korek jak to nie pomoze to wina uszczelki, głowicy?;/
posprawdzaj prz okazji czy gdzies ci plyn nie ucieka, gazownicy dosc niechlujnie czesto wkladaja trojniki ( i jeszcze do tego czesto plastikowe zamiast metalowych ), zaczyna uciekac jak jest zimniej ( bo sie wszystko kurczy i sztywnieje ) i problemy gotowe
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum