Wysłany: Nie Lut 02, 2014 11:20 Pierwsze autko pierwszy Roverek!
Witam wszystkich!
W niedalekiej przyszłości planuję zakup pierwszego samochodu i bardzo mocno zainteresowałem się Roverkami ze względu na to, że podobają mi wizualnie i nie powinno być dużych problemów technicznych a ich jednostki napędowe są interesujące.
Mam do wydania około 4 tysięcy złotych
Zainteresowałem się serią 200 oraz 25.
Silniki serii 200
214Si w gazie
216Si w gazie
220SDi
Silniki serii 25
1.4 (103) w gazie
1.6 w gazie
2.0 iDT (101)
2.0 iDT (113)
Wybrałem je ze względu ze względu, że wydaję się być dynamiczne a przy tym tankowanie nie będzie kosztowało mnie fortuny.
Co do km, to nie będzie, to jakoś strasznie dużo dojazdy do szkoły i jakieś wypady 150 km 1 raz w miesiącu.
Moją obawą jest to czy uda mi się kupić któryś z wymienionych modeli w dobrym stanie za te pieniądze.
Z tego co przeczytałem na forum to opinia o tym, że te samochody są strasznie awaryjne jest wyssana z palca i nie ma za dużo wspólnego z rzeczywistością.
Chciałbym się dowiedzieć jak te samochody sprawują się w gazie i czy naprawy są drogie.
Chętnie przeczytam opinię właścicieli tych modeli.
Teraz chodzi mi głównie o wszystko, co związane z tymi modelami linki do artykułów również mile widziane, a na linki do ogłoszeń przyjdzie czas.
Mam nadzieję, że dobrze trafiłem i dowiem się tego czego chcę
Ostatnio zmieniony przez Bartas12 Nie Lut 02, 2014 12:47, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 02, 2014 11:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z kwotą 4k będzie trudno o dobry egzemplarz R25. 8k już coś można znaleźć...
Bolączką marki jest HGF w serii silników benzynowych i to przyniosło niechlubną opinię aut awaryjnych.
Diesel'e już lepiej wypadają i niewyeksploatowane posłużą bardzo długo.
A może coś ze smaczkiem i MG ZR Cię zainteresuje w w/w jednostkach napędowych?
nikt koledze jeszcze widze rzeczowo nie napisal masz 4000zl wybij sobie z glowy r25/mg zr bo nic za tyle nie znajdziesz. Ew uda ci sie znalezc jakis w miare fajny egzemplarz r200. Benzyna nie wypowiem sie zbytnio jak auto bylo katowane ma pewnie wydmuchana uszczelke pod glowica naprawa na wejsciu okolice tyska jak dobrze pojdzie mysle ze najlepszym wyjsciem dla ciebie bedzie zakup r200 2.0 SDI 105km tylko sprawdz czy auto bardzo pordzewiale a reszte poczytaj na forum jak sprawdzic auto przy zakupie bo tego ci juz pisac nie bede
Julek, nie do końca diesel, a czemu? Bo nie wiemy jednej rzeczy...
Bartas12, ile masz do tej szkoły? Bo odległość ta nie jest unormowana w Polsce (ja jak chodziłem do technikum to miałem 40km).
Jeśli masz okolice 10km to daj diesel tak sobie...
Ogólnie co do awarii:
1. Benzynowe jednostki napędowe są dość ciekawe, praktycznie niema co w nich się zepsuć. Elektronika po 2000r. (np. R25) jest poprawiona, ma inny ECU i czujnik podciśnienia umieszczony w kolektorze ssącym a nie w komputerze.
Dołożono także czujnik położenia wałka rozrządu, ale to raczej ze względów "stylistycznych".
Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą to fakt jest taki, że potrafi ją częściej wydmuchać niż w innych silnikach, co wynika z długości szpilek i sposobu odprowadzania ciepła z cylindrów (zobacz zdjęcia bloku).
Ale to się zdarza co jakieś 100tys., chyba że robota spartaczona to i po 10tys. wróci
2. Diesel jak diesel, pompa z mechanicznym wtryskiem paliwa, żadnych wynalazków tutaj niema. Potrafi siąść przepływomierz, pompa paliwa i turbina (jak to w dieslu). Oczywiście zaraz zostanę "opluty" że przepławkę można "chipować", turbina jak się nie dba a pompa rzadko, ale się zdarza.
Ja miałem na początku R214Si i bardzo sobie chwaliłem, teraz mam R45 facelift z 1.8 benzyną i także bardzo zadowolony jestem.
Ogólnie najważniejsze aby na starcie trupa nie kupić.
Do szkoły mam około 12 km w jedną stronę.
Tylko, że wiadomo, że nie będę, nim jeździł tylko do szkoły.
Po prostu wiem jak znajomi mają benzyniaki to całe życie na rezerwie
I jakie miałeś mniej więcej spalanie w tym benzyniaku?
I czy jest możliwość sprawdzenia w jakim stanie jest uszczelka pod głowicą, bo nie widzi mi się od razu dokładać tysiąc złotych.
No i zostanę tylko przy modelach 200, bo w nic innego nie ma się co pakować z tego co widzę.
Jak 12km to ja bym brał jednak benzyniaka. HGF sprawdzasz czy niema plam oleju w zbiorniczku wyrównawczym, kawy zamiast oleju.
Można także zrobić test na obecność spalin w wodzie, to już musisz poczytać bo ja tego nigdy nie robiłem.
Czyli będę celował w benzynę/benzynę+gaz no, chyba że znajdę dieselka, który będzie bardzo interesujący.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Kiedy już będę kupował, to odkopię ten temat i wrzucę jakieś oferty do analizy
Poczytam trochę do tego czasu, aby nie wpakować się na jakąś dobrze zamaskowaną minę
Fakt ale nie każdemu się ta linia jednak podoba, poza tym samochód dużo dłuższy. Ja miło wspominam moją 214Si, gdyby miała ze 160KM to pewnie bym nie sprzedał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum