Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
Witam. Mam takie pytanie. Otóż występuje kilka odmian 18K4F które znacznie się od siebie różnią mocami ( rozrzut od 120 do 144KM). Czym one się różnią ?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 17, 2014 12:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mógłbyś nieco więcej napisać na temat wersji z turbo ? W jaki sposób skrócono skok tłoka ? Wał jest taki jak w zwykłym 1,8 a korba krótsza ? Skok wtedy będzie taki sam, tyle że stopień sprężania niższy by wychodził. Czy może zmieniono wał ? Jeszcze jeśli byłbyś w stanie podać jakie oznaczenia miały dane wały 1,8 oraz korby, to już bym po rączkach całował
Były 4 wersje:
1. 117KM -> zwykły 1.8
2. 135KM -> wersja ze zmiennymi fazami rozrzadu
3. 150KM -> wersja z turbo
4. 160KM -> wersja ze zmiennymi fazami rozrządu, od 135KM różni się tym ze ma większe zawory i bodajże inne wałki.
glowica silnika vvc ( 145 KM / 160 KM ) jest dość rozna w szczegółach od zwyklej.
dodane mechanizmy zmiany wyprzedzenia walkow: walek ssacy 4ro częściowy + pret spinający i młynki sterujące, dostosowany do tego wszystkiego korpus glowicy
wersje mocowe roznia się od siebie: wielkoscia zaworow, obrobka gniazd zaworowych, kształtem kanalow
co do turbo: skok tloka w papierach jest taki sam, tloki sa takie same jak w vvc, podejrzewam ze jak cos roznica może być w korbach
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Lut 18, 2014 12:47
Fotkę wrzuconą przez leszczu, bardzo często interpretuje się tak, że w 160tce są większe zawory. Jedyna różnica to fabryczna obróbka wokół gniazd zaworowych mająca poprawić przepływ przy małym otwarciu zaworu (w zasadzie nie wiele to dało, co udowodniły testy przepływów).
Ogólnie to tak.
120tka - seria 1.8, zwykła głowica - małe zawory, wałki 244st/8.8mm, plastikowy kolektor ssący, przepustnica 48mm
135tka - 1.8, zwykła głowica - małe zawory, wałki 252st/9.5mm, aluminiowy kolektor ssący (z VVC, bez napisu), przepustnica 52mm
145tka - 1.8 VVC, lepsza głowica - duże zawory, zmienne fazy rozrządu (wałki zdecydowanie ostrzejsze od serii) lepszy kształt kanałów, aluminiowy kolektor ssący, przepustnica 48mm. W pierwszych egzemplarzach (zdaje się 1996/1997 mocniejsze korby, tzw. single-tang rods)
160tka - 1.8 VVC, lepsza głowica - duże zawory + obróbka wokół gniazd, zmienne fazy rozrządu (wałki zdecydowanie ostrzejsze od serii), lepszy kształt kanałów, aluminiowy kolektor ssący, przepustnica 52mm, mocniejsze tłoki.
150tka - Turbo - zwykła głowica - małe zawory, przepustnica 48mm, plastikowy kolektor ssący, tłoki mocniejsze (takie jak w 160tce) + krótsza korba.
Były 4 wersje:
1. 117KM -> zwykły 1.8
2. 135KM -> wersja ze zmiennymi fazami rozrzadu
3. 150KM -> wersja z turbo
4. 160KM -> wersja ze zmiennymi fazami rozrządu, od 135KM różni się tym ze ma większe zawory i bodajże inne wałki.
ADI jest więcej wersji 1.8
1. 117KM- zwykły
2. 135 KM - zwykły z ostrzejszymi wałkami
3. 145KM - VVC (taki jak w BRM)
4. 150KM - Turbo
5. 160KM - VVC
6. 177KM lub 192KM - VHPD - stosowane w Lotusach oparte o technologie VVC
Trochę czasu mnie nie było bo nie było kiedy siedzieć na kompie. Widzę że z tym 1,8 grubsza sprawa. Muszę przeglądnąć któryś weekend wszystkie moje graty bo mam kilka typów wałków ale głowice wyglądają na takie same ( stąd moje pytanie było).
A czemu taki temat zarzuciłem. Otóż zabieram się do remontu swoich silników. Obecnie leżą nowe tuleje cylindrowe, pierścienie oraz panewki. Głowice już po obróbce czekają na składanie. Tylko czasu na wszystko brakuje bo wiecznie na projektach siedzę i tylko 1,5 doby w tygodniu w domu jestem
No i jeszcze jedno pytanie mi się nasuwa jak już tak o turbo wersji piszecie. Jeśli dobrze rozumiem, to tłoki były takie same jak w zwykłym 1,8 ? Czy może kute ? W jaki sposób zrealizowano tam odprężenie ? Tylko długością korby ? Bo chodzi mi po głowie, czy nie zrobić z jednego silnika wersji Turbo, a wszystko w tylnonapędowym samochodzie
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sro Mar 12, 2014 19:43
Głowica VHPD to po prostu odlew kanałów i komór spalania z VVC połączone z "górą" ze zwykłej głowicy. Dodatkowo wałki 280st/10.3mm + mechanika.
Dopieszczona głowica zwykła z zaworami 29mm ssącymi wg. DVA ma przepływ o ok. 30% lepszy niż seryjna głowica VVC. Co nie zmienia faktu, że w głowicy VVC drzemie sporo większy potencjał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum