Zbieżność zbieżnością, ale kolega pyta o kąty. Sam jestem ciekaw, bo mam luz na sworzniu i czeka mnie wymiana. Widziałem różne informacje - jedni piszą, że wystarczy zbieżność, inni, że trzeba całą geometrię.
w dobrej stacji diagnostycznej zrobią i całą geometrię jeśli będzie potrzeba, nie?
To prawda, jednak koszty będą zasadniczo różne. U mnie na prowincji samo "podłączenie do kompa" kosztuje 100 PLN + każda zmiana pojedynczego parametru dodatkowo. Zbieżność w zaprzyjaźnionym warsztacie to 30 PLN. Kompleksową geometrię sprawdzałem jakieś dwa lata temu:
Szkoda mi kasy na niepotrzebne pomiary jeśli wystarczy ustawienie zbieżności.
no widzisz, ja za samą zbieżność w "zaprzyjaźnionym" warsztacie dałem 80pln. Więc już kwota ponad dwukrotnie wyższa. Ile kosztuje kompletna geometria? nie wiem. nigdy nie pytałem nawet
ciekawi mnie jak w naszym roverku z przodu można ustawić kąt pochylenia koła?
Ja mam pochylone po uderzeniu w krawężnik i widać gołym okiem że góra ucieka do srodka. rok czasu walczę aby to zrobić i żaden warsztat w okolicy nie potrafi mi powiedzieć co mogło się skrzywić.
bo raczej nic przestawić bo nie ma tam elementów które nadają się do ustawiania oprócz końcówek drążków.
czy to prawda? może czegoś nie wiem?
Krzywa zwrotnica bądź amortyzator w zależności jak mocno uderzyles i co się stało w trakcie uderzenia. Ja w Scenic-u jak obrucilem kolo o 90 stopni w kierunku jazdy, to musiałem wymienić wszytko (półoś, sworzeń, zwrotnice, amortyzator, felge), a uderzenie było przy prędkości 30-40 km/H
Oczywiście amortyzator dopiero na geometrii wyszedł, ponieważ nie mogli złapać odpowiednich kątów.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Należy jechać na zbieżność tam gdzie mają maszynę tzw 3d.Zamiast kamer
zakładają lustra na wszystkie 4 koła i wtedy widzą i zbieżność i kąty pochylenia
koła.Jeżeli okaże się że kąty są ok to ustawisz zbieżność i lala. U nas kosztuje
to 50 zł zbieżność a 80zł razem z geometria.
jarema, podjedź do dobrego warsztatu i zapytaj o takie urządzenie co się zwie "zegar"( każdy tak mówi) służy on do wybadania czy zwrotnica jest prosta. demontują zwrotnicę, wkładają na zegar i sprawdzają czy prosta czy krzywa a nawet bez demontażu chyba da radę. ja w jednym golfie(u szwagra) też miałem taki problem. i po sprawdzeniu wyszło, że zwrotnica to szrot, a przy okazji amorek też był krzywy.
no właśnie.
ja przypieprzyłem równolegle w krawężnik.
jakieś 60 km/h.
dwie gumy na szrot przednia i tylna.
przednia pękła i dostała troszkę felga ale udało się wyprostować.
wymieniłem wahacz ale nie pomogło, więc chyba zostaje zwrotnica lub amorek.
ten drugi zauważyłem że się spocił czyli można domniemywać że dostał strzała i się zgiął.
dzięki za rady będę szukał warsztatu który mi to zbada.
jak do tej pory to trafiałem na samych filozofów co tylko się wymądrzali mówiąc wymień Pan amortyzator, wahacz, zwrotnicę to będzie ok.
Nie wiem czy jest opcja zmiany kątów w naszych R, bo niby gdzie byłaby regulacja.
Ja zawsze co roku robię pełną geometrię bez względu na to czy zmieniam wahacze czy nie.
Ostatnio cennik się zmienił i za tył muszę dopłacać - ale robię to od lat. Zawsze trzeba coś skorygować mimo, że nie jeżdżę po krawężnikach Czasami wpadnę w dziurkę Odchylenia jednak są w normie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum