dzelo23, z tego co piszesz to działa Ci prawidłowo. Wentylator odpala na I biegu przy włączonej klimie i odparowaniu szyb. Gdybyś miał uwalony pierwszy bieg to na odparowaniu szyb nie odpali wcale, a na klimie po chwili ciszy może wrzucić od razu II bieg.
W trybie econ wentylator domyślnie stoi i włącza się dopiero przy przekroczeniu wskazanej temperatury płynu chłodniczego, więc też jest ok.
Chyba, że zawsze włącza Ci się tylko na II biegu, ale wtedy to raczej nie rezystor (bo gdyby to był on to przy odparowaniu wenty by stał) a jakieś paskudne przebicie.
kalafior, w dieslu przewodów jest 5 (nie wiem jak w innych wersjach): 3 w jednej i 2 w drugiej wtyczce.
Wtyczka z trzema przewodami:
- brązowy - zasilenia, ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika (duży bezpiecznik 80 AMP), tu powinno być 12V i on idzie prosto na (+) silnika wentylatora (więc włączanie i przełączenie prędkości odbywa się z użyciem masy)
- żółty - ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika (bezpiecznik nr 4 [15 AMP] i główny przekaźnik wentylatora)
- niebiesko-czerwony - sygnał sterujący z ECM (3.5V)
Wtyczka z dwoma przewodami:
- żółty lub niebieski (widziałem dwie wersje) - trinary switch (czujnik klimy)
- czarny - masa
Rozumiem to tak: gdy cokolwiek zdecyduje o włączeniu wenta pojawia się sygnał na żółtym w pierwszej wtyczce, np. gdy włączysz klimę, wciśniesz odparowanie lub wzrośnie temperatura płynu chłodzącego. Taki "podstawowy sygnał sterujący".
Gdy włączysz klimę sygnał pójdzie dalej przez żółty (względnie niebieski) z drugiej wtyczki i masz I bieg.
Natomiast niezależne sterowanie z ECM (odparowanie lub temperatura płynu) idzie na niebiesko-czerwonym z pierwszej wtyczki i zależnie od szerokości sygnału (gdy jest w sterowniku płytka) będzie I lub II bieg. Jeśli płytki nie ma to pewnie będzie tutaj tylko II bieg.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
dzelo23, w K1.8 między 98 °C a 104 °C odpalany jest I bieg, między 105 °C a 112 °C odpalany jest II bieg. Natomiast przy temperaturze poniżej 98 wentylator jest wyłączony.
Nie wiem, jakie temperatura jest standardowa w 1.8, ale jeśli uważasz, że grzeje się za bardzo to czas sprawdzić płyn i chłodnicę.
temperaturę mam 90 czasem wskoczy do 94. teraz po swapie jak sprawdzałem to do 105' była cisza i dopiero przy tej temp. wiatrak się włączył. Dlatego też rozbierałem wszystko i sprawdzałem.
Tak w ogóle to sorry za wcięcie w temat i offtopa
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum