Wysłany: Sro Cze 25, 2014 22:55 [R75] Problem z ogrzewaniem+wypychający płyn chłodniczy
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Dopadła mnie dzisiaj taka rzecz,jadąc wieczorem ok.godz.22 z racji tego że na dworze temp.12 stopni,postanowiłem pokręcić ogrzewanie,ale o ile bym nie podwyższył temp.na panelu klimatyzacji aż do HI,z nawiewów leciało zimne powietrze.Jak dojechałem do domu to zauważyłem że z okolicy reflektorów wytwarza się jakaś para wodna,otworzyłem maskę i okazało się kapie płyn chłodniczy w miejscu łączenia gumowego przewodu z kolankiem chłodnicy,pod metalową opaską,tej w górnej części zaraz pod maską(dodam że opaska jest szczelnie dokręcona,była już wymieniana w zeszłym roku na opaskę taką ze śrubką,kiedy to miałem zepsuty termostat i ciśnienie wody roluźniło oryginalną opaskę,gumowy przewód obsunął się z kolanka i 3 litry płynu wyciekło),po wymianie termostatu,założeniu nowej opaski wszystko było okay do dzisiaj,kiedy to podkręciłem ogrzewanie i płyn zaczął wyciekać na łączeniu.
Co może być tego przyczyną?Czy coś stało się z nagrzewnicą i ciśnienie wody próbuje wybijać ją na tym właśnie łączeniu kolanka chłodnicy z przewodem gumowym?Macie jakieś pomysły?Po dolaniu płynu,weszłu jakieś 200 ml.
_________________ "jedyna"po reinkarnacji
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 25, 2014 22:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Cze 26, 2014 08:52
MiReK napisał/a:
Czy coś stało się z nagrzewnicą i ciśnienie wody próbuje wybijać ją na tym właśnie łączeniu
MiReK, raczej nie ,bo nagrzewnica jest w obiegu otwartym równoległym i jej usterka nie ma wpływu na ciśnienie płynu.Zobacz czy wąż jest dobrze założony (nie na występ ograniczający na kolanku),dolej płynu i odpowietrz.
Usterkę zdiagnozowałem,pękło kolanko które łączy chłodnicę z wężem gumowym,jutro przyjdzie "nowa"używka i wymienię.Czy to oprócz wycieku płynu,mogło być przyczyną zimnego powietrza przy ustawieniu ogrzewania nawet na full?
Jak wymienię to kolanko to jak dokładnie odpowietrzyć układ?Włączyć silnik,odczekać aż płyn nagrzeje się do 90 st.i okręcić tę nakrętkę do odpowietrzania na przewodzie gumowym? Dobrze myślę,czy coś pominąłem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum