nie jestem do końca pewny własnie czy wszystko bedzie ok ze wzgledu na to ze komputer bierze dane z map sensora ktora jest mu potrzebna do tego by odpowiednia dawke paliwa podac a jak bedzie widzał mniejsze cisnienie powietrza to bedzie uboga mieszanka duzo powietrza i mało paliwa ale juz mam pomysł jak to rozwiazac chyba jak bede miał czas to wykonac i bedzie działac podziele sie moim rozwiazaniem ale nie mowie ze Twojego rozwiazania nie przetestuje Remi
Oczywiście, ze nie będzie wszystko tak jak ma być. Komp będzie oszukany to fakt ale wymiana map sensora powinna być uwzgledniona w ECU i jego wartości powinny być od nowa zaprogramowane. Swojego czasu mialem w planach u siebie wymiane turbo i co za tym idzie wlaśnie map sensora tuner z którym gadałem mówił, ze o ile po wymianie samego turbo moge do niego dojechać bez problemu to map sensor musi mi on już na miejscu podpiąć i zamienić go również w sofcie. Po to on właśnie jest, zeby komp wiedzial jakie siśnienie jest w ukałdzie i w razie potrzeby zareagował przy przeładowaniu, a jak masz zakres do 3,5bara bezwzględnego to masz 2,5bara względnego i zanim się zorientujesz może być za późno no ale tutaj mało kto się takimi aspektami przejmuje byle jechał i kopcił
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 28, 2013 16:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pływak, no dokładnie jest tak jak mówisz ale właśnie chodzi o to żeby zrobić wszystko tak aby nie było potrzeby stroić się pod inne ciśnienie a oszukać kompa na tyle by wszystko grało i to jest chyba jedyny sposób z tym stabilizatorem napięcia zgodzisz się? bo faktycznie gdyby się chciało zmienić map sensor to i w sofcie trzeba by było stroić a moje rozwiązanie nie będzie wymagało strojenia softu
kadzaf, myślałem tez nad zaworkiem upustowym ale wtedy przez ten zaworek uciekało by ciśnienie z całego układu dolotowego a co za tym idzie turbina starała by się nadrobić upływ ciśnienia z dolotu i zamykała by strumienice w moim przypadku, a u Ciebie wastegate co mogło by prowadzić do ugotowania silnika i nawet do jego uszkodzenia a na pewno do utraty mocy przez ograniczenie możliwości odprowadzenia spalin przez silnik
jeżeli uda mi się zrobić ten stabilizator to oczywiście podzielę się z każdym chętnym porobię układy i będę mógł chętnym wysłać
[ Dodano: Wto Sty 29, 2013 23:41 ]
nowe ustrojstwo do oszukania ECU jak zamontuje i wszystko ładnie wyreguluje to opisze efekt
Witajcie jak ktoś by chciał budować takie sterowanie jak u mnie i u firq-a to z doświadczenia podpowiadam ze na sygnałowym kabelku od czujnika trzeba dolutować dwie diody połączone szeregowo w kierunku przewodzenia i dopiero do modułu sterowania wtedy układ działa najwydajniej.
_________________ Kat off, EGR off, IC z saab 93
Chip+nastawnik pompy, VNT
Wszystko działa nic sie nie rozpadło ani nie wybuchło xd nie mialem czasu napisac wszystko ładnie działa teraz tylko nie podoba mi sie to sterowanie zmienna geometria jest za wolne i są dosyć duże oferboosty rzedu 0.2-0.3 bara dodatkowa wada jest mało precyzyjne ustawienie cisnienia doładowania dla tego chce wykombinowac inne sterowanie krore bedzie szybciej reagowac i bedzie bardziej precyzyjne
_________________ Kat off, EGR off, IC z saab 93
Chip+nastawnik pompy, VNT
Naki17, Teoretycznie wystarczy zamiast oryginalnego mapa wpiąć sobie po prostu map sensor który dokupiłeś w tedy ECU nie będzie widział overboostu Druga opcja jest wsadzić sobie Diode Zener na nap 4,7V albo mniejsza na wyjście sygnału z mapa do ECU i będziesz miał tak samo brak overboostu w ECU
Robia tak w VAG i Chryslera
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Chyba temat umarł Dodam ze do SDI trzeba stosować limitera sygnału doładowania żeby nie szedł powyżej max bo odcina będzie. Układ można bardzo prosto zrobić
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum