Forum Klubu ROVERki.pl :: [214Si] Problem z silnikiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214Si] Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
Sebastian1991 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 26
Skąd: Osięciny

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 15, 2015 18:10   [214Si] Problem z silnikiem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam serdecznie forumowiczów.
Mam problem z silnikiem. Jechałem sobie jak w każdy weekend w trasę i po przejechaniu około 70 km silnik zaczął nierówno pracować na gazie. Szarpał jak by brakowało mu gazu. Zatrzymałem się żeby zobaczyć co się dzieje, podmieniłem filterek od gazu. Niestety nic się nie zmieniło. Spojrzałem więc na miarkę poziomu oleju i szok - sucho jak na pustyni. Dolałem oleju do stanu i praca się unormowała. Jednakże jak podłożę pod tłumik białą szmatę po 30 sekundach robi się brązowa... Gdzie mogę mieć problem i czy warto się w ogóle za to brać?
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez Sebastian1991 Nie Mar 15, 2015 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 15, 2015 18:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 15, 2015 18:26   

Ale że co ? Tłumikiem wylatuje olej ? :o
Popraw nazwę tematu bo wkradł się błąd.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Sebastian1991 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 26
Skąd: Osięciny

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 15, 2015 19:18   

Dokładnie... Kumpel przejechał się za mną to szybę miał w oleju... Chyba silnik do wymiany :/
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 15, 2015 20:01   

Chyba po prostu ci gdzieś sika olej.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Sebastian1991 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 26
Skąd: Osięciny

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 16, 2015 09:07   

Cały czas nie mogę sobie poradzić z problemem. Na zimnym silniku do 2tyś. obrotów jeśli lekko dodaję gazu to chodzi ok, powyżej 2tyś obrotów, albo gdy mocniej wcisnę pedał gazu od razu zaczyna szarpać. Na ciepłym silniku szarpie cały czas.
Zauważyłem też, że od kiedy zaczęło się to dziać nie dogrzewa mi silnika. Brakuje mu około 10*C do stanu...
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Pon Mar 16, 2015 09:46   

A w zbiorniczku wyrównawczym nie masz oleju?
 
 
poziom1989 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 77



Wysłany: Pon Mar 16, 2015 09:51   

Jezeli juz olej sie dostaje do komory spalania to sila rzeczy jest tam spalany, odnosnie szarpania przyczyna moze tkwic w ukladzie zaplonowym czyli od cewki do swiec zaplonowych. A jezeli silnik sie nie dogrzewa, byc moze termostat jest uszkodzony. Rowniez jak napisal Ash, zobacz czy Ci olej nie poszedl do ukladu chlodzenia.
 
 
Sebastian1991 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 26
Skąd: Osięciny

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 16, 2015 10:53   

W układzie chłodzenia na szczęście nie widać oleju. Sprawdzę dzisiaj po południu przewody zapłonowe i świece. Na koniec podmienię cewkę na inną. Co do temperatury silnika - kilka osób już mi podpowiedziało, że termostat jest cały czas otwarty i przez to nie dogrzewa...
 
 
 
poziom1989 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 77



Wysłany: Pon Mar 16, 2015 13:53   

A co z tym ubytkiem oleju ? kiedy ostatnio go wymieniles ?
 
 
Sebastian1991 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 26
Skąd: Osięciny

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 16, 2015 22:09   

No to panowie, sprawa wygląda następująco: przy drugiej świecy miałem pełno płynu chłodzącego. Wysuszyłem, skręciłem i wszystko pracuje znowu ładnie. Po prostu chodził na trzy tłoki. Przestał tez po tym ubywać olej.
Tylko teraz pytanie - skąd tam ten płyn?
 
 
 
poziom1989 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 77



Wysłany: Pon Mar 16, 2015 22:54   

Świeca zasłonowa nie ma wpływu na ubytki oleju. I jesteś pewny na 100% że świeca była mokra z płynu chłodniczego ? Nie odpisałeś na moje pytanie odnośnie tego ubytku oleju. Pisałeś że miałeś tzw. Saharę. A kiedy ostatnio wymieniałeś olej ? Być może długo jeździsz i zapomniałeś o dolewkach ? Ogólnie piszesz chaotycznie...
 
 
Sebastian1991 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 26
Skąd: Osięciny

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 17, 2015 09:09   

Świeca na 100% była mokra od płynu chłodzącego (zielony kolor płynu jak w układzie chłodzenia), wręcz zalana nim do połowy wysokości świecy.
Co do oleju - dwa tygodnie temu dolałem oleju do stanu. Zawsze gdy widzę ubytek to dolewam. W każdy weekend mam wyjazd około 170km, więc przed wyjazdem zawsze sprawdzam stan oleju. Tak samo było w ostatni weekend - przed wyjazdem sprawdziłem poziom, był stan. Po przejechaniu 70km było sucho...

Pytałeś o wymianę oleju - nie wymieniałem go dobre pół roku, bo ubywało mi go zawsze na tyle, że w miesiąc trzy setki dolewałem...

Wczoraj po wysuszeniu świecy i przewodów zmierzyłem poziom oleju. Dzisiaj rano był taki sam, jak dojechałem do pracy też nic się nie zmieniło. Silnik zaczął też z powrotem nagrzewać się do swojej optymalnej temperatury.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 17, 2015 09:49   

Rozumiem, że to elektroda świecy była zamoczona w płynie po wykręceniu ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Mar 17, 2015 10:27   

Przeca jak by świeca pływała w płynie chłodniczym to ten silnik IMHO nie miała by prawa pracować
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Sebastian1991 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 26
Skąd: Osięciny

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 17, 2015 11:16   

Zalana była nie elektroda, lecz góra świecy (tam, gdzie podłącza się przewody od cewki). Załączyłem schematyczny rysunek. Zielony kolor obrazuje ile było tego płynu w gnieździe świecy.
Właśnie przez ten płyn musiał nie łączyć przewód i silnik nie pracował na tym jednym "garze".
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Wto Mar 17, 2015 11:57   

A odkręcałeś świecę, żeby zobaczyć co się dzieje w środku? Skąd się wziął płyn chłodniczy w gnieździe. Może jak dolewałeś to narozlewałeś i tam spłynął.
 
 
Sebastian1991 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 26
Skąd: Osięciny

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 17, 2015 12:20   

Przed odkręceniem wysuszyłem dobrze wszystko szmatką, żeby nie nalało się do silnika. Po odkręceniu wszystko wygląda ok. Elektroda sucha, brak oznak, żeby coś było nie tak.
Niemożliwe, żeby naleciało tam płynu przez przypadek (nawet celowo było by trudno go tam wlać). Przewody świec dolegają do pokrywy, nad świecami jest plastikowa zaślepka (ta z napisem ROVER).
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Wto Mar 17, 2015 12:24   

Albo uszczelka kolektora do wymiany, ale prędzej 1 lub 4 świeca była by zalana w środku. Może jest jakieś mikro pęknięcie na bloku i się sączy. Trzeba zaobserwować za jakiś czas czy się powtórzy sytuacja.
 
 
Sebastian1991 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 26
Skąd: Osięciny

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 18, 2015 09:59   

Zobaczymy jak się będzie teraz zachowywał. Jeśli sytuacja się powtórzy to zrobię zdjęcie i wrzucę.

[ Dodano: Sro Mar 18, 2015 09:59 ]
No to obecnie sprawa ma się następująco:
Rover potrafi mi nagle w czasie jazdy zacząć przerywać. Muszę się zatrzymać, wysuszyć przewód świecy i dopiero mogę jechać normalnie dalej. Nie mam pojęcia skąd bierze się tam ten płyn chłodzący...
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Mar 18, 2015 17:20   

Na którym to cylindrze? Może skądś sika w tamto miejsce?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ MG ZR ]Problem z silnikiem.
Rivoss Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Paź 08, 2017 21:54
FRANCZESKO001
Brak nowych postów [Mg Zr 1,8 16 V 160 kph] problem z silnikiem
Witam wszystkich
kozik150184 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lut 09, 2010 22:17
marcinmarcin
Brak nowych postów [200 1.6 16v, 97r] problem z silnikiem.
andrew89n Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Kwi 07, 2011 20:23
Tommek
Brak nowych postów [R25 1.4] problem z silnikiem
dave02 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Kwi 03, 2007 03:09
paff
Brak nowych postów [200 2.0 SDI] problem z silnikiem
benasii Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Kwi 20, 2009 18:16
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink