Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75] zatarty silnik? 1.8t
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75] zatarty silnik? 1.8t
Autor Wiadomość
Sheeepe 



Dołączyła: 22 Kwi 2015
Posty: 3



  Wysłany: Sro Kwi 22, 2015 11:08   [r75] zatarty silnik? 1.8t
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003

Witam
Przekopałam już tyle treści, że czas na założenie tematu gdyż każdy problem jest indywidualny, a ja chciałabym wiedzieć czy ktoś z Was miał ppdobnie- choć nie życzę. Lub może się po prostu wypowiedzieć.
Opiszę sprawę krótko i zwięźle: stałam w korku około 2 godziny po czym z rury wydechowej coraz obficiej zaczął wydostawać siè biało-niebieski dym. Przy ruszaniu zaczęło szarpać i tak jakby brakowało mu juz czasami mocy. Zgasilam silnik na środku skrzyżowania jak zrobiło sie miejsce zeby zawrócić, czyli po chwili, odpaliłam go, ruszyłam, migała kobtrolka silnika przez chwilę, ktora zawsze jest zapalona, i ledwie dociàgnęłam nim na pobocze. Jechałam pod górkę i nie miał mocy na niskich obrotach.
Do tej pory silnik oceniany był na "w bardzo dobrym stanie", mam i miałam wszystkie płyny, olej, temperatura nie skakała.
Diagnoza? Zatarty silnik tylko nie wiadomo jeszcze co było przyczyną. Stan licznika 190k
Czy możliwe, że może zwyczajnie kupiłam juz trupa z cofniętym licznikiem, a teraz po prostu przyszedł jego kres i zwyczajnie umarł? Ze starości?

Jak ostygł na tym poboczu całkowicie i przekrecilam kluczyk to chwile zakręcił i odcięło go. Wiecej nie próbowałam.
Rodzaj paliwa: benzyna plus lpg
Proszę o opinie
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 22, 2015 11:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 22, 2015 11:31   

To mi wygląda na winę rozrządu. Czyżby wycięło ząbki na pasku i rozrząd się przestawił? Od tego bym zaczął.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 22, 2015 13:59   

Niebieski dym z rury to spalony olej. Olej idzie do komory spalania, zatarty to on raczej nie jest bo zatarty nawet nie zakręci, niedawno AdaskoC takiego miał.
A kontrolka silnika to nie powinna świecić cały czas tylko zapalić się przy odpaleniu i zgaśnić.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Sheeepe 



Dołączyła: 22 Kwi 2015
Posty: 3



Wysłany: Sro Kwi 22, 2015 14:34   

Dzięki.
Od początku z tatą rozmawialiśmy własnie o rozrządzie. Jutro jadę do tego mechanika i Pogadam na ten temat. Dam znać...
A, i mi jeszcze zakręcił, ale kolega dziś jak dzwonił mówił, ze nie kręci w ogóle...
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 22, 2015 17:16   

Sheeepe napisał/a:
Dzięki.
Od początku z tatą rozmawialiśmy własnie o rozrządzie. Jutro jadę do tego mechanika i Pogadam na ten temat. Dam znać...
A, i mi jeszcze zakręcił, ale kolega dziś jak dzwonił mówił, ze nie kręci w ogóle...


Ja mimo wszystko stawiam na rozrząd. Oby pasek nie pękł. Niewielki przeskok raczej nie powinien spustoszyć silnika, ale jak pękł, nawet przy kręceniu rozrusznikiem, to mogły spotkać się tłoki z zaworami, a wtedy już może być krucho.

Niech go nie próbują odpalać, dopóki nie sprawdzą rozrządu.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Sheeepe 



Dołączyła: 22 Kwi 2015
Posty: 3



Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 10:31   

Słuchajcie,
Co się okazało na początek. Silnik odpalił, zalany był cylinder- benzyną, po wymianie wtrysku wciąż go zalewa wiec muszę jeszcze ustawić komputer od gazu i powinno byc corect. Niebieski dym był dlatego, że nie przepalał benzyny..
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 11:37   

Sheeepe napisał/a:
Słuchajcie,
Co się okazało na początek. Silnik odpalił, zalany był cylinder- benzyną, po wymianie wtrysku wciąż go zalewa wiec muszę jeszcze ustawić komputer od gazu i powinno byc corect. Niebieski dym był dlatego, że nie przepalał benzyny..


Masz instalację LPG? Czyli rozumiem, że chodził na gazie i zaczął do gazu dolewać benzyny [taka mieszanka nie jest zbyt palna] ?
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 12:10   

...a ja bym stawiał na świece lub przewody zapłonowe, pewnie za zasługą źle wyregulowanego LPG któraś świeca się skończyła i ten cylinder jest zalewany (choć nie sądzę by mechanik przed wymianą wtrysku nie zaczął od tego)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Silnik milczy, czy zatarty ??
Trebor75 Rover serii 75, MG ZT 27 Sob Kwi 11, 2009 13:34
lamer
Brak nowych postów [MG ZT-T] Co to za silnik ?
najnowszy85 Rover serii 75, MG ZT 47 Pią Wrz 07, 2012 20:25
Marrkus
Brak nowych postów [R75] Silnik z bmw
seven77 Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Paź 16, 2009 16:05
seven77
Brak nowych postów [ MG ZT] silnik
Blazej1978 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Wrz 27, 2015 05:11
Blazej1978
Brak nowych postów [ MG ZT] silnik
Blazej1978 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Wrz 24, 2015 22:14
Blazej1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink