Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam. Mój pierwszy post, tematy na temat przegrzewania się silnika przestudiowałem od deski do deski. Mój mechanik pracuje nad przegrzewającym się silnikiem 1.4 75KM rok produkcji 1999. Nie zagazowany jeździ na benzynce. Wymienione wszystkie rurki od chłodzenia, wymieniony termostat, układ chłodzenia drożny i szczelny. Korek zbiorniczka wyrównawczego szczelny. Uszczelka pod głowicą wymieniana w serwisie specjalizującym się w Roverach rok temu i jest ok. Ciśnienie w układzie chłodzenia około 1 atmosfery. Sprawdzane na obecność CO2 i jest ok. Jedyny mankament, że przy odpaleniu leci trochę białego dymu z rury ale nie są to jakieś ogromne chmury Czy ktoś może mi podpowiedzieć na co jeszcze mam mechanikowi zwrócić uwagę i co mu podpowiedzieć w kwestii tego cholernego przegrzewania? Dodam, że jak jadę i zaczyna się grzać to jak włączę ogrzewanie to temperatura wraca do normy. Dzięki za pomoc drodzy forumowicze!
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 14:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ubywa ci plyn? bo to moze byc chmura z plynu ( ale musi ubywac )
miejsce gdzie plyn sie moze wlewac to kolektor dolotowy ( albo raczej jego uszczelka )
a zasadczniczo przegrzewanie sie to:
A/ termostat
B/ wentylator -a nawet jeden z jego biegow tylko
C/ czujnik temp silnika lub jego instalacja ( tylko pamietaj ze sa 2 - jeden do zegarow a drugi dla kompa ktory steruje wentylatorami
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
miejsce gdzie plyn sie moze wlewac to kolektor dolotowy ( albo raczej jego uszczelka )
W 16V owszem ale nie w 8V
A/ termostat ? napisał że wymieniony chyba że został odwrotnie zamontowany o ile to możliwe.
B/ wentylator w 8V ma jeden bieg
C/ czujnik temperatury raczej nie ma nic do przegrzewania, chyba że w końcowej fazie nie włączy wentylatora.
marlon89 opisujesz silnik 75 km czyli 8V a w danych pojazdu masz 16V to może być mylące.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
kupowalem kiedys w IC termostaty Verneta czy jakos tak, szajs straszliwy, na 3 kupione 2 byly uszkodzone na dzien dobry, ostatni zepsul sie po tygodniu?
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 21:41
Ja również nie polecam Verneta...
A termostat da się założyć odwrotnie, sam tak zrobiłem na początku mojej kariery z Roverkami...
Odpowietrzony jest dobrze?
A to że leci biały dym z rury po odpaleniu to normalne, zawsze w wydechu jest woda, a po za tym produktem spalania jest para wodna.
Dziękuję wam pięknie za wszystkie odpowiedzi. Koniec końców okazało się, że przyczyną była jednak drożność układu tylko mechanika mam takiego jakiego mam i musiałem nad nim postać 3 godziny, żeby wziął się porządnie do roboty. Jeszcze raz wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum