Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sztywne Koło Zamachowe i Dwumasa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sztywne Koło Zamachowe i Dwumasa
Autor Wiadomość
Padzer 




Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 88
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 10, 2015 21:22   [R75] Sztywne Koło Zamachowe i Dwumasa
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Tak jak w temacie powyżej jak wygląda jazda na sztywnym kole zamachowym i jakie są różnice pomiędzy dwumasą? i czy lepszym pomysłem jest regeneracja dwumasy czy przejście na taki zestaw
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 10, 2015 21:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Paź 10, 2015 22:04   

W 75 tylko regeneracja albo nowa dwumasa
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 11, 2015 09:04   

Ale tak w sumie to ktoś faktycznie próbował czy jest to domniemanie w stylu "słyszałem, że?"

Nie ukrywam, że mnie też by interesowało wsadzenie sztywnego koła (głównie ze względu na trwałość).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
stelman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 56

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 11, 2015 09:20   

Ogólnie to zastanawia mnie czy w ogóle jest dostępny taki zestaw do rovera 75... :roll: Wiem że często koło dwumasowe które jest już trochę zużyte działa gorzej na silnik niż sztywne koło zamachowe. A też wchodzi w grę kwestia że kiedyś auta tego nie miały i też było ok.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=100558&highlight=stelman
W garażu jeszcze: Mazda 323 1.3 Si
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 11, 2015 09:33   

Nie spotkałem jeszcze nikogo, kto w 75 miałby koło jednomasowe założone. Rozmawiałem natomiast z mechanikami w warsztacie, gdzie instalowali takie wynalazki i opinię mają taką, że jak klient bardzo chce to ok, ale jeśli auto ma już duży przebieg to jest spora szansa, że po takiej operacji relatywnie szybko wróci z uszkodzoną skrzynią, więc raczej odradzają.

No i jak spojrzeć na ceny - zestaw sztywnego koła to jakieś 1600-1700 zł do naszego R75, tymczasem nowa dwumasa + sprzęgło to 1972 zł (dwumas LUK + sprzęgło Borg&Beck). :P Różnica wcale nieduża (jak na ten rząd wielkości), a pewność, że będzie dobrze.

Do tego większa trwałość jednomasy wydaje się być trochę ślepo powtarzanym mitem. Mam wrażenie, że poza ulotką producenta, nikt tego jeszcze nie potwierdził, a gwarancji (ani w latach, ani w ilości kilometrów) jakoś nie dają na to dłuższej niż ma "zwykła" nowa dwumasa. :-)

stelman, jest do R75 taki zestaw, wystarczy poszukać na alledrogo: http://allegro.pl/sprzegl...5444513119.html

Kiedyś, starsze konstrukcje tego nie miały, ale nie miały też takiej mocy i takiego momentu, a to podobno jest jedno z uzasadnień użycia dwumasy.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Paź 11, 2015 09:57   

Na forum jest gdzieś opisany przypadek wymiany na sztywne koło i chyba po pół roku jazdy skrzynia w proszku. Ja kiedyś na zlocie w Wenecji rozmawiałem z gościem co przyjechał R45 bo w R75 rozleciała mu się skrzynia z powodu zestawu sztywnego a wkładał go żeby auto sprzedać i nie zdążył.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
stelman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 56

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 11, 2015 10:13   

Hmmm rzeczywiście są takie zestawy. Chyba coś mi szukanie ostatnio średnio wyszło :P Ogólnie opinie są różne ale mój mechanik np miał golfa 5 90KM i przy przebiegu 276000 założył sztywne koło zamachowe. Mówił że samochód bardzo gładko chodził. Dużo lepiej niż na zepsutej dwumasie. Teraz ten samochód ma prawie 500000 i nadal jeździ nic się nie dzieje. :roll:
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=100558&highlight=stelman
W garażu jeszcze: Mazda 323 1.3 Si
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Paź 11, 2015 10:22   

To jest golf 90KM w którym pewnie 30 zdechło a R ma ponad 100KM

[ Dodano: Nie Paź 11, 2015 11:22 ]
Ale to twoje auto i twój hajs
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 11, 2015 10:28   

Jak masz samochód z seryjną mapą (nawet po wirusie) to dwumas OK. Natomiast bardziej bym się martwił w momencie jak ktoś (prędzej lub później ;) ) zacznie grzebać ze znaczącym podwyższeniem mocy (albo raczej dużym niutku od dołu) i chyba w tym momencie by się trzeba zastanowić czy dwumas to po prostu wytrzyma.

Tak jak wellman napisał - różnica w cenie duża nie jest (pewnie byłaby większa jak znajdziesz cały komplet Nationala - sprzęgło + sztywne koło - na stronie producenta takie coś widziałem) ale przy normalnej eksploatacji dwumas minimum te 100 tyś chyba wytrzymuje (standardowo chyba ponad 200). A kto z nas robi 100 tyś km w mniej jak 3-4 lata?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
stelman 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 56

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 11, 2015 13:08   

No ja narazie nie chcę nic zmieniać tak tylko teoretyzuje bo też się zastanawiam na co wymienić kiedy przyjdzie ta wiekopomna chwila :P Ja robię więcej:P W ciągu ostatniego roku zrobiłem 50 tyś. :|
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=100558&highlight=stelman
W garażu jeszcze: Mazda 323 1.3 Si
 
 
Padzer 




Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 88
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 11, 2015 16:56   

Dzięki panowie za wszystkie odpowiedzi w temacie wasze opinie są bardzo pomocne
Wychodzi na to że będę regenerował dwumase a to wszystko dzięki wam panowie :mrgreen:
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Nie Paź 11, 2015 17:07   

z tą regeneracją też różnie bywa, na forum był kiedys obszerny temat regeneracji dwumasy i efekt końcowy był taki że auto przy ruszaniu drżało, podobno dobrać sprężyny i ślizgi w regeneracji dwumasy to sztuka... no i oczywiścię wyważenie wszystkiego również jest ważne. Odpowiedz sobie na pytanie ile lat chcesz nim jeździć .....
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 11, 2015 17:16   

Ja bym na Twoim miejscu poszukał używanego koła dwumasowego, zamiast regenerować obecne. Koło dwumasowe i jego stan nie jest trudno sprawdzić a i zaoszczędzisz czasu na wymianie, bo nie trzeba czekać aż firma koło zregeneruje.
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Nie Paź 11, 2015 17:21   

MatiNitro, jakbyś sprawdził stan używanego koła dwumasowego ?
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 11, 2015 17:28   

Sprawdzasz stopień obrotu wewnętrznej części koła względem zewnętrznej, wychylasz wewnętrzną część maksymalnie w jednym kierunku i potem w drugim,najlepiej na siłę pomóc sobie jakąś przedłużką. Im mniejszy kąt powstały tym lepsze sprężyny, oczywiście nic przy tych ruchach nie może strzelać i trzaskać itd, a potem trzeba sprawdzić czy nie ma luzów na łożysku wewnętrznym czyli czy nie ma bicia bocznego obu mas. W necie są filmiki które prosto pokazują jak sprawdzić takie koło ;)
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Paź 11, 2015 19:22   

MaReK regenerował i nie narzeka z tego co pamiętam
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 11, 2015 19:36   

Marek po regeneracji ma juz chyba ktoras kolejna dwumase
_________________
75 Red Edition
 
 
lzawiasa 



Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 26



Wysłany: Pon Lis 09, 2015 09:46   

Bez obaw. Mam zamontowana jednomase z kompletnym sprzeglem LUKa 1400zl. Lozysko centralne , cale metalowe i pompka firmy Tazu Parts ze Swiebodzic. Caly zespol wspolpracuje swietnie, bez problemowo sprzega i wysprzegla skrzynie biegow, pedal lekko sie wciska. Eksperyment trwa na posterunku juz pol roku. Testowalem go w korkach i objechalem Chorwacje az po Split i zadnych problemow. Dodam ze niektorzy (nawet mechanicy) rokowali jakies drgania. Nic podobnego, dieselek pracuje rowniutko, i gasi sie bardzo miekko bez szarpniec i dzwonkow. Jesli ktos jest niepewny prosze o pytania na tej stonce. Mit nieudanego sprzegla i pompki dzieki TAZU PARTS zostal zakonczony.
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Nie Lut 07, 2016 11:20   

Hej witajcie, dysponuje ktoś może jakąś fotorelacją z samodzielnej wymiany koła dwumasowego :D do naszego klekota ?? nie wiem może jakieś strony zagraniczne ja niestety nic takiego nie mogę znaleźć :sad: dzięki za ewentualną pomoc
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 07, 2016 11:33   

Balas87, może to nie fotorelacja, ale w RAVE jest krok po kroku opisane co i jak.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] 1.8 Dwumasa i sztywne koło
vice44 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Mar 02, 2021 10:23
AmansP
Brak nowych postów [R75] Sztywne koło zamachowe
kacper Rover serii 75, MG ZT 19 Sro Cze 13, 2012 15:00
apples
Brak nowych postów [R75] Sztywne koło dwumasowe, czy warto ryzykować?
marcin199 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 22, 2014 19:43
dawidd
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe - sztywne, regeneracja czy używane
Mayones123 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Mar 30, 2014 17:51
witgut
Brak nowych postów [R75] Koło zamachowe - 1.8 turbo vs 1.8
mateokrzyku Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Paź 04, 2012 19:05
mateokrzyku



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink