Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam
Wczoraj przy okazji wymiany przepływomierza zdjąłem rurę z turbiny i stwierdziłem lekki luz osiowy wzdłużny na wirniku. Poprzeczny nie był wyczuwalny. Ciężko powiedzieć jaki był ten luz, ale tak myślę ze 0,5mm może 1 mm nie więcej. Pytanie czy taki luz jest dopuszczalny czy nie. Generalnie nie mam problemow z turbo, nie bierze ono oleju, nie gwiżdże, auto nie kopcie itd
0,5 a 1mm luzu to bardzo duża rozbieżność. Mi się wydaje że musi być jakiś luz tylko czy wyczuwalny ręką ? Może poszukaj jakie są dopuszczalne luzy dla turbiny (w dieslach siedzi chyba jakaś mitsubishi) i porównaj ale beż demontażu jej to będzie chyba niemożliwe.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
dawidd, gdyby to miało pomóc w poszukiwaniach, nasze turbo w CDT/CDTi to Mitsubishi MR1 TD025L-08T-3.3, numer w katalogu producenta: 49173-06101, numer OE: 2248060.
Slax a nie przypadkiem odwrotnie? "macalem" turbo u prebennego bo ma luzem 1 sztukę, sama zimną czesc i poprzecznego luzu nie bylo, inaczej łopatki tarły by o obudowę
od razu nic, jednak jest to bardzo szkodliwe bo łozysko oporowe się wyciera i szlaq trafia wyważenie sprężarki, zaczyna się pojawiać coraz większy luz promieniowy - wirniki mogą trzeć o obudowy w używanych turbinach często syf w środku (mazut, skoksowany olej) w miejscu uszczelnienia po stronie wydechu tak dokładnie oblepi wałek z pierścieniem, że kasuje on luz a po rozebraniu i wyczyszczeniu luz jest kolosalny przerabiałem to niestety w swojej pierwszej t25.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ja tam na turbo się nie znam, ale powiem Wam, że jak oglądam ten filmik na którym jest niby dobrze, to mnie to mocno zdziwiło , myslałem że turbosprężarka zważywszy na jej obroty, to bardziej precyzyjne urządzenie
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ja tam na turbo się nie znam, ale powiem Wam, że jak oglądam ten filmik na którym jest niby dobrze, to mnie to mocno zdziwiło , myslałem że turbosprężarka zważywszy na jej obroty, to bardziej precyzyjne urządzenie
bo to jest precyzyjne urządzenie baaardzo zwróć uwagę na 1 kwestie - każdy luz sprawdzamy na zimno. Sprężarka przy pracującym silniku jest zimna kilka sekund potem atakują ją (w przypadku turbo beny) spaliny o temp nawet ponad 1200 stopni, więc luzy bardzo szybko się kasują
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum