Forum Klubu ROVERki.pl :: [ R 200 ] hgf
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ R 200 ] hgf
Autor Wiadomość
robi76 



Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 10



Wysłany: Sob Lis 07, 2015 19:15   [ R 200 ] hgf
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Mój problem polega na tym że jestem po wymianie uszczelki pod głowicą i zauważyłem że nadal minimalnie ubywa płynu chłodniczego i oleju silnikowego a przy tym z tłumika wydobywają się jasne spaliny nie wiem czy to białe czy szare ale mocno gryzące,dodam że w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów capucino a olej w silniku czyściutki. Nie wiem co to może być czy znowu uszczelka czy mechanik coś spiepszył poradźcie coś.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 07, 2015 19:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
m166 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 165



Wysłany: Sob Lis 07, 2015 19:30   

jaki rodzaj uszczelki został zastosowany ? czy głowica była planowana ? ile przejechałeś km już po remoncie ?
to takie pomocnicze pytanka
 
 
robi76 



Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 10



Wysłany: Sob Lis 07, 2015 19:48   

jaki typ uszczelki to nie wiem bo mechanik zamawiał a głowica była planowana a kilometrów zrobiłem koło 1000
 
 
m166 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 165



Wysłany: Nie Lis 08, 2015 17:57   

cyt"dodam że w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów capucino a olej w silniku czyściutki"
to raczej nie HGF ale niech się wypowiedzą osoby doświadczone
a pompa wodna jak się spisuje wycieków nie ma ?
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 08, 2015 18:21   

Uszczelkę kolektora ssącego wymienił ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
robi76 



Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 10



Wysłany: Nie Lis 08, 2015 20:41   

Na temat uszczelki kolektora nic nie wiem ale myślę że jak wymieniał wszystkie uszczelki to tą chyba też ale to jest tylko moje przypuszczenie,na początek wiem od czego zacząć od wymiany jej może coś pomoże a koszty nie duże dużo jest roboty przy wymianie?

[ Dodano: Nie Lis 08, 2015 20:41 ]
pompa wodna jest sucha,tylko zastanawia mnie to czy przez uszkodzoną uszczelkę kolektora ssącego może ubywać oleju w silniku?
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 08, 2015 20:45   

W 16V może ubywać. Roboty nie jest dużo. Nie jestem mechanikiem samochodowym a w kategorii trudności określił bym jako łatwe.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
robi76 



Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 10



Wysłany: Czw Lis 12, 2015 18:10   

Dzięki za podpowiedź wymienię i dam znać czy coś polepszyło

[ Dodano: Czw Lis 12, 2015 18:10 ]
uszczelka kolektora wymieniona płyn na razie nie znika,tylko dymi cały czas czy zimny czy ciepły widocznie pali olej,ile może wynieść wymiana uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy? jak już to nie pomoże to dołu nie robię nie ma sensu ładować tyle pieniędzy w niego
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 12, 2015 18:53   

Na jaki kolor dymi ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
robi76 



Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 10



Wysłany: Czw Lis 12, 2015 18:56   

kolor taki szary, na tłumiku tłusta sadza
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 12, 2015 19:04   

Stawiam na zbyt bogatą mieszankę. Czujnik temperatury na komputer w porządku ?
Ewentualnie resztki niespalonego oleju jak tłusty.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
robi76 



Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 10



Wysłany: Czw Lis 12, 2015 19:10   

czujnik temperatury oryginalny nowy jakiś miesiąc temu założony bo też myślałem o tej mieszance ale nic się nie zmieniło,nie mogę znaleźć u siebie nikogo z programem do rovera.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 16, 2015 18:19   

A jak byś podjechał gdzieś na badanie spalin, wtedy wykaże co wydycha.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
robi76 



Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 10



Wysłany: Wto Gru 08, 2015 22:03   

Byłem na kompie i wykazuje że nie prawidłowy skład spalin,na analizatorze spalin wykazało że wszystkie normy są podwyższone tylko sonda dobrze wyszła a najwięcej jest co2 bo w granicach 13% i okazało się że katalizator jest wycięty może to być przyczyną?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 08, 2015 22:24   

Jak nie ma katalizatora to jest oczywistym że "normy są podwyższone"
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
robi76 



Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 10



Wysłany: Sro Gru 09, 2015 19:20   

o normach podwyższonych to wiem tylko czy jego brak może być powodem gryzących i śmierdzących spalin ?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 21:23   

oczywiście, nie pamiętasz spalin starych gaźnikowców ?? chyba ze jesteś młodszy rocznik :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 21:31   

U mnie kat się rozsypał i tak daje spalinami, aż muszę coś z tym zrobić.

AndrewS napisał/a:
starych gaźnikowców


dwusuwy to dawały najbardziej :)
_________________
214si części: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=106152
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 21:44   

eee z dwusuwa to akurat jest pikny zapach, do tej pory mam Jawe :mrgreen:
offtopa zaczynamy robić :|
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 22:42   

Wspomnienia to nie offtopic ;)

Wracając do hgf, moim roverku od nowości raz była wymieniana uszczelka, 9 lat po zakupie, sam silnik padł po 14 latach pracy z przebiegiem około 1100000km !
_________________
214si części: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=106152
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink