Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 Si lux] Problem w szerokością układu wydechowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 Si lux] Problem w szerokością układu wydechowego
Autor Wiadomość
kleju1964 



Dołączył: 19 Gru 2014
Posty: 11



  Wysłany: Pon Sty 04, 2016 17:55   [R420 Si lux] Problem w szerokością układu wydechowego
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam. Nie znalazłem podobnego postu więc pisze. Mam taki problem otóż kupiłem tłumik środkowy oraz końcowy Polmostrów srodkowy 22.59 i końcowy 22.107

http://www.polmostrow.pl/...0&Menu=fromMenu

do modelu tego drugiego z góry ROVER 420 2.0 SEDAN 1997 - 11/1999 1994ccm, 99kW 134 2.0i 16V MAN

I teraz takie pytanie czy obie średnice zewnętrzne tych rur tłumików mają byś takie same? Bo średnica zewnętrzna środkowego za tym trójkątnym połączeniem co się skręca na śruby różni sie o jakieś 5mm. Średnica wewnętrzna tłumika środkowego w miejscu gdzie się będzie łączył z końcowym jest większa o 4mm. Rura która orginalnie wychodzi z katalizatora ma średnice zewnętrzna ma ok 49mm (mierzyłem podnosząc lewarkiem auto do góry bo nie miałem kanału wiec mogłem trochę nie dokładnie zmierzyć), a średnica zewn rury tłumika środkowego tak jak pisałem ok 55mm. I wychodzi mniej więcej coś takiego: KAT 49mm - środkowy 55mm - końcowy 49mm

Plan miałem taki żeby połączyć KAT z środkowym za pomocą specjalnej mufy oraz pasty do tłumików, ale teraz nie wiem czy to ma sens czy skombinować "flansze" czy jak to się tam nazywa żeby już miała to mocowanie do tłumika środkowego... '

Proszę o pomoc czy to tak ma być i czy może być takie łączenie. Jutro jadę z rana do specjalisty od tłumików tylko jest mega drogi, a chce być przygotowany do rozmowy.
DZieki za pomoc! Mam nadzieje, że jasno opisałem OCB
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 04, 2016 17:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 05, 2016 10:28   

mozesz spokojnie to składać, będzie działać :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kleju1964 



Dołączył: 19 Gru 2014
Posty: 11



Wysłany: Czw Sty 14, 2016 19:09   

Dzięki za odpowiedz. Po wymianie jest o niebo lepiej tylko myślałem, że wymiana załatwi cały problem lecz czeka mnie jeszcze wymiana kolektora i i tego łącznika elastycznego... Teraz mam dodatkowe pytanie bo kolektor znalazłem w necie tylko tego łącznika używanego nigdzie nie mogę dostać... Czy jest jakoś pasujący z innego modelu lub hondy? Albo ma ktoś może do sprzedania? Oraz czy uszczelka kolektora wydechowego pasować będzie od modelu 1.6 czy musi być do 2.0?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sty 14, 2016 20:12   

łącznik poszukaj uniwersalny na swoją średnicę rury
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 14, 2016 21:00   

Uszczelka musi byc od 2.0
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kleju1964 



Dołączył: 19 Gru 2014
Posty: 11



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 15:56   

Ok dzięki za odpowiedz. Po rozmowie z specjalistą od tłumików powiedział że łączniki elastyczne ma w cenie od 150zł za najtańszy, kolektor znalazłem w necie za 40zł... I teraz już kończąc w zasadzie ten temat powiedzcie mi czy wymiana kolektora jest na zasadzie odkręć przykręć czy do tej operacji potrzebne jest odkręcenie innych elementów typu jakaś pompa alternator itp? (nie wspominam o grzaniu śrub bo to pewnie będzie konieczność). Chodzi o to, że koszt wg tego specjalisty koszt wymiany kolektora w zależności co trzeba wymontować waha sie w granicy 150-350zł + 80zł wspawanie łącznika i połączenie wszystkiego w całość + koszt min 150zł za łącznik + 40zł za używany kolektor = sporo kasy... Czy ceny zaproponowane przez w/w speca są okazyjne? ;) czy raczej szukać gdzieś indziej?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 19:07   

To co to za łącznik, że kosztuje 150 zlych? To chyba nawet z nierdzewki tyle nie chodzą...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kleju1964 



Dołączył: 19 Gru 2014
Posty: 11



Wysłany: Sro Sty 20, 2016 08:00   

No właśnie dlatego wolałem się zapytać żeby mi nie wcisnął jakiegoś bagna. A co z wymiana tego kolektora? Jest to dość prosta operacja w stylu wyciagasz i zakładasz nowy czy trzeba coś jeszcze wykrecać?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10930
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sty 20, 2016 18:05   

Nie pamiętam dokładnie, ale raczej nic nie trzeba odkrecac żeby wyjąć kolektor.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416] montaż układu wydechowego
driftdreamer Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 32 Nie Wrz 18, 2011 12:53
driftdreamer
Brak nowych postów [R45] łącznik elastyczny układu wydechowego
reeadon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Kwi 28, 2017 22:12
notokey
Brak nowych postów [R400 SD+I] Wymiary flanszy układu wydechowego 400 SD / SDI
michu1123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Mar 17, 2011 10:10
racek
Brak nowych postów [R45] Budowa i informacje na temat układu wydechowego
ADI-mistrzu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Sty 09, 2015 21:39
damian_23knz
Brak nowych postów [R400] Dziwny podźwięk z układu wydechowego.
r0wl3n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Kwi 23, 2012 13:05
sobrus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink