Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Klapa gasząca
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Klapa gasząca
Autor Wiadomość
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 16, 2016 15:13   

karolj, racje, to będzie od benzyny. Więc skoro klapa jest domyślnie otwarta, to powinno być jeszcze prościej! :D Położę na tym łapy, to napiszę, co mi się udało wykombinować. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 16, 2016 15:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 15:30   

sknerko, sknerko...
pytam skąd masz sygnał wyzwalania ;) Zasilanie to wiadomo, nie unoś się ;)

Tak jak już napisałem - da się i tak jak mówisz. Ale sęk w tym, że wiesz, że gdzieś dzwoni i tyle.
Chcesz to zrobić na przekaźnikach, wyszło już ich chyba 3 sztuki. Z czego jeden cały czas włączony podczas włączonego zapłonu. Niby nic, ale po co? Można i tak, kiedyś przecież były komputery na przekaźnikach ;) Ale w takim razie to ja już wolałbym tę atmegę :P

Do tego chcesz ładować kondenstator i z niego zasilać przez te 4 sekundy przekaźnik :) To musi być już elektroilt, wiesz o tym? Stałe kondensatory nie będą miały takiej pojemności.
Wiesz, że elektrolit nie lubi ciepła, bo traci przez to pojemność? A pod maską jest raczej ciepło. Awaryjność takiego rozwiązania wzrasta.

Poza tym rozmiary i koszty dawno przekroczyły rozmiary i koszty rozwiązania, które na szybko zaproponowałem. A przecież miało nie być komplikacji ;)

Można zrobić bardzo tanio mały modulik na dwóch tranzystorach, wsadzić do auta i zapomnieć.

Można też kombinować z kaskadą przekaźników i dużym kondensatorem elektrolitycznym, poszukać mu dogodnych warunków (najlepiej to chyba przeciągnąć kable do kabiny ;) ), zapłacić kilkakrotnie więcej i też będzie działać... Co kto lubi :)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 15:51   

Wiesz jestem elektronikiem i generalnie twoje rozwiązanie mi pasuje tylko patrze pod kątem przeciętnego kolesia który takiej elektroniki sam nie zmontuje a przekaźniki i kable w podstawkach połączy spokojnie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 16:19   

sknerko napisał/a:
Wiesz jestem elektronikiem


Już mogłeś się do tego nie przyznawać... ;)

PCB mogę zaprojektować i udostępnić (bo i tak sobie to pewnie wykonam), a nawet można zrobić grupowe zamówienie. Wyjdą grosze.

To jest błędne myślenie, że każdy "przeciętny koleś" musi umieć sobie dorobić jakiś elektroniczny gadżet. To tak jakbyś miał dziurę w zębie, ale nie chciał iść do dentysty po plombę, tylko wziął kombinerki i tego zęba wyrwał. Niby gorzej, ale co tam, ważne że zrobiłeś sam ;)
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 16, 2016 16:46   

karolj, sknerko, słyszałem to w jakimś serialu, ale pasuje do sytuacji: "Girls! Girls! You're both pretty!" :-)

Na razie się wymądrzał nie będą, ale zakładam, że większość potrzebnych elementów jest już w sterowniku klapki i nie będzie trzeba uskuteczniać żadnych alpejskich kombinacji z przekaźnikami czy tworzeniem własnej płytki. Ta płytka już w środku jest. :P Wystarczy dowiedzieć się, jak działa. Myślałem, ze ktoś z forumowych guru już się kiedyś nad tematem zastanawiał i coś wie, ale jeśli nie, to nic straconego, sprawdzimy, opiszemy. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 17:42   

karolj napisał/a:
To tak jakbyś miał dziurę w zębie, ale nie chciał iść do dentysty po plombę, tylko wziął kombinerki i tego zęba wyrwał. Niby gorzej, ale co tam, ważne że zrobiłeś sam
az mnie zabolało

[ Dodano: Sob Sty 16, 2016 17:42 ]
ogólnie to rozwiązanie jest dość proste wiec nie ma sie co spierać, jak ktos chce na dużym elektrolicie które nawet najtańsze maja zakres temp od -40 do +85 i 115 st to nie widzę problemu - tez będzie działać. Jak ktos chce na 2 tranzystorach to czemu nie. Mozna i atmege wstawić i arduno i będzie można laptopa podpinać i raz w roku zrobić diagnostykę .... klapki. Myślę ze ważniejszy jest efekt końcowy i to czy faktycznie w naszym motorze będzie odczuwalny pozytywny skutek.

A z konkretów to wiem ze polonez z silnikiem rovera 1,4 ma przepustnice sterowana silnikiem i może by sie ja dało wykorzystać.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sty 16, 2016 19:10   

Bedzie za wolna, za slaba (diesel tą blaszke wciągnie razem z obudową) i nie wiem, czy nie za mały przekrój
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Wto Maj 31, 2016 14:55   

Ja to się zastanawiam, czy ta z BMW pasuje rozstawem śrub w miejsce naszego EGR-a plug&play...

[ Dodano: Wto Maj 31, 2016 15:55 ]
Mam pytanie: kojarzy ktoś, czy znajduje się gdzieś pod maską łatwo dostępne +12 po zapłonie? Jest niby w skrzynce bezpieczników pod schowkiem, ale trzeba ciągnąć kabel... wolałbym tego uniknąć.

BTW. Kupiłem klapkę, zrobiłem elektronikę. Niebawem zamontuję i dam znać jak śmiga.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Maj 31, 2016 16:31   

karolj, wrzuć filmik jak będzie gotowe
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Maj 31, 2016 18:13   

karolj napisał/a:
Mam pytanie: kojarzy ktoś, czy znajduje się gdzieś pod maską łatwo dostępne +12 po zapłonie?


W puszcze bezpieczników/przekaźników pod maską :)
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Wto Maj 31, 2016 22:38   

AdaskoC, to by było dobre ;) Byłem przekonany, że tam tylko +12 z baterii jest. Rave niby też tak mówił... Poszukam jutro miernikiem, dzięki!
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Cze 01, 2016 05:56   

karolj, albo mi się coś pokręciło, albo z gdzieś z tamtej puszki brałem kiedyś + po zapłonie do LPG :)

Ewentualnie otworem przez linkę maski i do stacyjki. I też będzie + po zapłonie :)
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sro Cze 08, 2016 23:10   

Podłączyłem klapkę. Napięcia +12 po zapłonie pod maską nie znalazłem, ale miałem na szczęście puszczony do kabiny dodatkowy kabel w peszelu jak robiłem instalację pod webasto na telefon.
Co prawda jest w skrzynce napięcie, które znika po wyłączeniu zapłonu, ale z opóźnieniem kilku sekund. Do sterowania klapką się nie nadaje, ale bardzo dobrze sprawdziło się w roli zasilania całego modułu.

Sygnał zamykania klapki podłączyłem pod AUX stacyjki (akurat to miałem wyprowadzone i wykorzystałem do testów). Oznacza to, że do zamknięcia klapki muszę kluczyk od razu przekręcić na 0, co powoduje minimalne opóźnienie w odcięciu powietrza.
Będę miał chwilę, to wyprowadzę z bezpieczników za schowkiem zapłon i tam się wepnę.

Poprawa gaszenia z klapką jest, ale nie jest tak rewelacyjnie, jak się tego spodzeiwałem.

Być może winne jest to opóźnienie spowodowane obrotem kluczyka o 2 pozycje. Potestuję jak już podepnę to pod zapłon i dam znać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Maska i klapa
[R75 1,8 00]
waski1975 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Wrz 23, 2009 21:04
waski1975
Brak nowych postów [R75] Klapa bagażnika
staf Rover serii 75, MG ZT 11 Wto Lip 28, 2009 19:28
staf
Brak nowych postów [R75] Klapa Bagażnika
staf Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Cze 13, 2009 11:43
staf
Brak nowych postów [R75] Zatrzaśnięta klapa silnika
sebot4 Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Lut 08, 2010 11:45
angell1981
Brak nowych postów [R75] Problem z klapą bagażnika
Kistel Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Sie 15, 2008 17:54
Kistel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink