Wysłany: Czw Lip 07, 2016 07:29 [R75] update map cdt do cdt+ spalanie i osiagi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam ws z ystkich. Wczoraj wgralem sobie przez Toaf'a mapki Cdt+ 136 km. Oryginalna mapa Cdt byla na 116 km. Zgodnie ze wskazaniami wyswietlacza Teraz samochod pali 7,1 l/100km po mieście i silnik bez zajekniecia kreci sie do 5,5k obr (wiecej nie darlem). Poprzednio na oryginalnej mapie zaczynal mulic od 3,5-4k i palil 2 litry wiecej. Jutro jade w trase i stad moje pytanie to Tworcow Toaf'a oraz map cdt+. Czy to mozliwe ze silnik dostal powera, plynnosci pracy i mniejszego zuzycia paliwa czy to bledne wskazania komputera? Podkreslam, ze silnik ma juz przejechane ponad 376 000 km imartwie sie czy podczas tej trasy sie nie posypie.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 07, 2016 07:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Paradoksalnie większa moc nie zawsze znaczy większe spalanie. Mając więcej mocy mniej 'męczysz' pedał gazu i silnik co spowoduje spadek spalania. Wiadomo, że maksymalne spalanie po chipie też wzrośnie. Mi przy 130 w mieście palił 7-8, po chipie 9-10 co nie zmienia faktu, że jak będę chciał to mogę jechać tak, że te 7 spali
Powiem szczerze, że nie wiem co wgrałeś Nie chcę siać paniki, ale te mapy są pomieszane, dlatego pisałem w wątku o TOAFie, żeby na razie nie robić tuningu
1. Fart, że nie zerwało komunikacji
2. Fart, że nie wrzuciło innej mapy (od innego sterownika)
3. Fart, że odpaliłeś
Jeśli to CDT+ to pewnie 131 KM. Nie ma tam wielkich zmian, ale na pewno odczuwalne po 115KM
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witam ws z ystkich. Wczoraj wgralem sobie przez Toaf'a mapki Cdt+ 136 km. Oryginalna mapa Cdt byla na 116 km.
Możesz napisać skąd wziąłeś taką mapkę CDT+ ? Nie chodzi mi o wrzucenie do siebie - chciałbym raczej ją przestudiować w porównaniu z klasyczną CDT.
MaReK napisał/a:
Powiem szczerze, że nie wiem co wgrałeś Nie chcę siać paniki, ale te mapy są pomieszane, dlatego pisałem w wątku o TOAFie, żeby na razie nie robić tuningu
Marku czytałem w którymś z wątków, że rozważacie w przyszłej wersji możliwość podniesienia mapy dla użytkowników CDT, czy możesz coś więcej powiedzieć na ten temat, ew zdementować.
Szczerze powiedziawszy dynamika CDT w takim wozie to jakieś nieporozumienie, jeżdżę z dzieckiem i wyprzedzanie jest z duszą na ramieniu.
MaReK napisał/a:
1. Fart, że nie zerwało komunikacji
2. Fart, że nie wrzuciło innej mapy (od innego sterownika)
3. Fart, że odpaliłeś
Jak rozumiem zdarza się zerwanie komunikacji przy wgrywaniu - co skutkuje uwaleniem na amen sterownika ?
Jak ogarnę wszystkie pozakupowe rzeczy rozważam wizytę u Ciebie, dlatego robię rozeznanie, nie zależy mi na mega sofcie lecz delikatnym podniesieniu momentu / mocy, żeby auto jako tako jechało.
Czy jak mam WinOls-a demo mogę porównać mapy? Znalazłem jakiś wsad w necie, po wrzuceniu do demo WinOlsa rozpoznaje mi ~ 32 mapy ale żadna nie jest podpisana (osie nie podpisane) czy istnieje jakiś sposób aby można było się zorientować która mapa za co odpowiada (która jest od bost-a, która od podlania paliwem ...itp) i porównać ją z standardową z CDT ?
Czy jak mam WinOls-a demo mogę porównać mapy? Znalazłem jakiś wsad w necie, po wrzuceniu do demo WinOlsa rozpoznaje mi ~ 32 mapy ale żadna nie jest podpisana (osie nie podpisane) czy istnieje jakiś sposób aby można było się zorientować która mapa za co odpowiada (która jest od bost-a, która od podlania paliwem ...itp) i porównać ją z standardową z CDT ?
tak, zabrać się za czytanie, lektury odnośnie map jest sporo w internecie
Możesz napisać skąd wziąłeś taką mapkę CDT+ ? Nie chodzi mi o wrzucenie do siebie - chciałbym raczej ją przestudiować w porównaniu z klasyczną CDT.
Na stronie toaf.roverki.eu jest wersja, która to umożliwia. Jednak na własne ryzyko, bo te mapy mogą być pomieszane. Na pewno inaczej jest dla aut z kontrolą trakcji i bez. Ale Ty masz polifta, więc w fabrycznie powinieneś mieć 136KM.
staniapl napisał/a:
Marku czytałem w którymś z wątków, że rozważacie w przyszłej wersji możliwość podniesienia mapy dla użytkowników CDT, czy możesz coś więcej powiedzieć na ten temat, ew zdementować.
Mogę Ci napisać, że tak jest w wersji obecnej. Ale dla przedliftów.
staniapl napisał/a:
Szczerze powiedziawszy dynamika CDT w takim wozie to jakieś nieporozumienie, jeżdżę z dzieckiem i wyprzedzanie jest z duszą na ramieniu.
Tyle lat jeździłem 75KM R200 Wyprzedzałem z rozsądkiem i nic się nie stało
Zarówno ja jak i mój syn żyjemy jeszcze Tam o dynamice nie było mowy
Ty masz 136KM i narzekasz... w moim 131KM nie było tragedii
Cytat:
Jak rozumiem zdarza się zerwanie komunikacji przy wgrywaniu - co skutkuje uwaleniem na amen sterownika ?
Nie da się tego sterownika uwalić na amen. Chyba, że mu podasz napięcie ze spawarki - to może się usmażyć i wtedy już piach.
Cytat:
Jak ogarnę wszystkie pozakupowe rzeczy rozważam wizytę u Ciebie, dlatego robię rozeznanie, nie zależy mi na mega sofcie lecz delikatnym podniesieniu momentu / mocy, żeby auto jako tako jechało.
Każdy tak mówi Apetyt rośnie w miarę...
Przed czipem najważniejsze rzeczy po zakupowe to:
- wymiana filtrów (w tym ODMY)
- płynów ustrojowych
- diagnostyka komputerowa za pomocą TOAF'a (wksazania przepływomierza, ciśnienia wstępnego paliwa, ciśnienia na listwie CR, ciśnienie doładowania oraz korekcje wtryskiwaczy).
Cytat:
Czy jak mam WinOls-a demo mogę porównać mapy? Znalazłem jakiś wsad w necie, po wrzuceniu do demo WinOlsa rozpoznaje mi ~ 32 mapy ale żadna nie jest podpisana (osie nie podpisane) czy istnieje jakiś sposób aby można było się zorientować która mapa za co odpowiada (która jest od bost-a, która od podlania paliwem ...itp) i porównać ją z standardową z CDT ?
Zwróć uwagę na numer sterownika. A reszta jest w necie...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ale Ty masz polifta, więc w fabrycznie powinieneś mieć 136KM.
Mam auto z 2004 r z kontrolą trakcji, więc albo to jest jakaś przejściówka bo zegary mam przedliftowe, i motor na 99,99% mam CDT - w brifie było 85 KW i faktycznie jeździ dużo gorzej od golfa 90 KM.
Cytat:
Na stronie toaf.roverki.eu jest wersja, która to umożliwia. Jednak na własne ryzyko, bo te mapy mogą być pomieszane. Na pewno inaczej jest dla aut z kontrolą trakcji i bez.
Cytat:
Mogę Ci napisać, że tak jest w wersji obecnej. Ale dla przedliftów.
Mam tam odczyt z ECU i Zapis do ECU Myślałem, że będzie button w stylu podnieś mapę do CDTi .
Cytat:
Nie da się tego sterownika uwalić na amen. Chyba, że mu podasz napięcie ze spawarki - to może się usmażyć i wtedy już piach.
Czyli śmiało mogę odczytywać Ecu i zapisywać nic się nie powinno wysypać? Bo na chwilę obecną boję się nawet zrobić odczytu, żeby coś nie spier ....
Cytat:
Każdy tak mówi Apetyt rośnie w miarę...
Miałem już auto chipowane w mr motors na mineralnej i wystarczało mi, serio jestem już za stary na ściganie z pod świateł, bardziej chodzi mi o lepszą dynamikę jazdy.
Cytat:
- diagnostyka komputerowa za pomocą TOAF'a (wksazania przepływomierza, ciśnienia wstępnego paliwa, ciśnienia na listwie CR, ciśnienie doładowania oraz korekcje wtryskiwaczy).
Rozmawialiśmy przez telefon, ja nie mam w LiveData do wybory Grupa1 ... brakuje mi pliku .ini skąd wziąć ?
Cytat:
Zwróć uwagę na numer sterownika. A reszta jest w necie...
nr sterownika trzeba spisać fizycznie z maszyny czy na tym screnie jest gdzieś ukryty ?
Mam auto z 2004 r z kontrolą trakcji, więc albo to jest jakaś przejściówka bo zegary mam przedliftowe, i motor na 99,99% mam CDT - w brifie było 85 KW i faktycznie jeździ dużo gorzej od golfa 90 KM.
Motor to my dieslowce z Rovera 75 mamy taki sam Różnica w elektronice - czyli sterowniku.
staniapl napisał/a:
Mam tam odczyt z ECU i Zapis do ECU Myślałem, że będzie button w stylu podnieś mapę do CDTi .
Tak właśnie jest. Kiedy klikniesz zapis, program da Ci wybór - albo coś z kolekcji TOAF'a albo własna mapa z pliku.
staniapl napisał/a:
Czyli śmiało mogę odczytywać Ecu i zapisywać nic się nie powinno wysypać? Bo na chwilę obecną boję się nawet zrobić odczytu, żeby coś nie spier ....
Nie wiem Zawsze może się coś stać...
Cytat:
Miałem już auto chipowane w mr motors na mineralnej i wystarczało mi, serio jestem już za stary na ściganie z pod świateł, bardziej chodzi mi o lepszą dynamikę jazdy.
No właśnie... to gdzie masz tę mapę?
staniapl napisał/a:
Rozmawialiśmy przez telefon, ja nie mam w LiveData do wybory Grupa1 ... brakuje mi pliku .ini skąd wziąć ?
Załączam w poście. Wypakuj do katalogu z TOAFem.
staniapl napisał/a:
nr sterownika trzeba spisać fizycznie z maszyny czy na tym screnie jest gdzieś ukryty ?
Wejdź w DDE i zrób screen z tamtych oznaczeń.
Odczytaj swoją mapę Odczyt -> Tabele i wrzuć mi na pw.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Mam tam odczyt z ECU i Zapis do ECU Myślałem, że będzie button w stylu podnieś mapę do CDTi .
Tak właśnie jest. Kiedy klikniesz zapis, program da Ci wybór - albo coś z kolekcji TOAF'a albo własna mapa z pliku.
Jezeli tak jest to dlaczego w lokalizacji C:\Program Files\Toaf Tool nie ma nigdzie plikow .bin ?
Jezeli wywali sie podczas zapisu to da rade wrzucic np przez galletto plik czy tylko pozostaje zaprogramowanie ECU na stole ?
Wszystko jest w jednym pliku dla zachowania spójności i porządku Jednak znaczniki się posypały i do końca nie jest jak trzeba W T4 też nie ma kilku binarek z zawartością map Wszystko siedzi w jednym pliku...
To masz też cel taki aby zniechęcić kombinatorów. W TOAFie niektóre bloki map są dodatkowo zaszyfrowane.
mackoz napisał/a:
Ok. A mozesz prosze opisac jakie softy sa dostepne w toaf'ie i ile teoretycznie powinny generowac NM i KM ?
Są dostępne wszystkie jakie dała fabryka Na stronie www.roverki.pl masz zdaje się spis wszystkich fabrycznych dostępnych mocy oraz momentów.
mackoz napisał/a:
Jak sie ratowac w razie bledu podczas zapisywania blokow do ecu ?
Jeśli sterownik się nie spali i pochodzi na pewno od Rover/MG 75/ZT, to najszybciej naprawi się TOAFem, ale w nowej wersji W obecnej da się zepsuć ale nie da się już naprawić Wtedy inny interfejs albo programowanie na stoliku.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum