Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] update map cdt do cdt+ spalanie i osiagi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] update map cdt do cdt+ spalanie i osiagi
Autor Wiadomość
Physixc 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 123

Rover 75

  Wysłany: Czw Lip 07, 2016 07:29   [R75] update map cdt do cdt+ spalanie i osiagi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam ws z ystkich. Wczoraj wgralem sobie przez Toaf'a mapki Cdt+ 136 km. Oryginalna mapa Cdt byla na 116 km. Zgodnie ze wskazaniami wyswietlacza Teraz samochod pali 7,1 l/100km po mieście i silnik bez zajekniecia kreci sie do 5,5k obr (wiecej nie darlem). Poprzednio na oryginalnej mapie zaczynal mulic od 3,5-4k i palil 2 litry wiecej. Jutro jade w trase i stad moje pytanie to Tworcow Toaf'a oraz map cdt+. Czy to mozliwe ze silnik dostal powera, plynnosci pracy i mniejszego zuzycia paliwa czy to bledne wskazania komputera? Podkreslam, ze silnik ma juz przejechane ponad 376 000 km imartwie sie czy podczas tej trasy sie nie posypie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 07, 2016 07:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 07, 2016 08:21   

Paradoksalnie większa moc nie zawsze znaczy większe spalanie. Mając więcej mocy mniej 'męczysz' pedał gazu i silnik co spowoduje spadek spalania. Wiadomo, że maksymalne spalanie po chipie też wzrośnie. Mi przy 130 w mieście palił 7-8, po chipie 9-10 co nie zmienia faktu, że jak będę chciał to mogę jechać tak, że te 7 spali ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lip 07, 2016 08:50   

prebenny, tylko, że po chipie masz 135 km :P
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 07, 2016 09:01   

j0zek napisał/a:
prebenny, tylko, że po chipie masz 135 km :P

Na zlocie pokazało 117 KM :D
Ale tam kolanko puściło ;)
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 07, 2016 09:49   

Dominoz wypraszam sobie - 119 ;) Ale już węże wymienione, kolanko mimo kleju puściło ale póki co na patencie Longera się trzyma więc jest ok :ok:
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lip 08, 2016 16:16   

Powiem szczerze, że nie wiem co wgrałeś ;) Nie chcę siać paniki, ale te mapy są pomieszane, dlatego pisałem w wątku o TOAFie, żeby na razie nie robić tuningu ;)

1. Fart, że nie zerwało komunikacji
2. Fart, że nie wrzuciło innej mapy (od innego sterownika)
3. Fart, że odpaliłeś ;)

Jeśli to CDT+ to pewnie 131 KM. Nie ma tam wielkich zmian, ale na pewno odczuwalne po 115KM ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Physixc 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 123

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 08, 2016 22:30   

Odczuwalne i to dobrze :) Teraz nawet lepiej pali :) No widocznie miałem szczęście :) Wgrałem mapkę cdt+ + trakcja.
 
 
staniapl 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: Zambrów



Wysłany: Sob Lip 09, 2016 20:04   

Physixc napisał/a:
Witam ws z ystkich. Wczoraj wgralem sobie przez Toaf'a mapki Cdt+ 136 km. Oryginalna mapa Cdt byla na 116 km.


Możesz napisać skąd wziąłeś taką mapkę CDT+ ? Nie chodzi mi o wrzucenie do siebie - chciałbym raczej ją przestudiować w porównaniu z klasyczną CDT.

MaReK napisał/a:
Powiem szczerze, że nie wiem co wgrałeś ;) Nie chcę siać paniki, ale te mapy są pomieszane, dlatego pisałem w wątku o TOAFie, żeby na razie nie robić tuningu ;)


Marku czytałem w którymś z wątków, że rozważacie w przyszłej wersji możliwość podniesienia mapy dla użytkowników CDT, czy możesz coś więcej powiedzieć na ten temat, ew zdementować.

Szczerze powiedziawszy dynamika CDT w takim wozie to jakieś nieporozumienie, jeżdżę z dzieckiem i wyprzedzanie jest z duszą na ramieniu.


MaReK napisał/a:

1. Fart, że nie zerwało komunikacji
2. Fart, że nie wrzuciło innej mapy (od innego sterownika)
3. Fart, że odpaliłeś ;)


Jak rozumiem zdarza się zerwanie komunikacji przy wgrywaniu - co skutkuje uwaleniem na amen sterownika ?

Jak ogarnę wszystkie pozakupowe rzeczy rozważam wizytę u Ciebie, dlatego robię rozeznanie, nie zależy mi na mega sofcie lecz delikatnym podniesieniu momentu / mocy, żeby auto jako tako jechało.

Czy jak mam WinOls-a demo mogę porównać mapy? Znalazłem jakiś wsad w necie, po wrzuceniu do demo WinOlsa rozpoznaje mi ~ 32 mapy ale żadna nie jest podpisana (osie nie podpisane) czy istnieje jakiś sposób aby można było się zorientować która mapa za co odpowiada (która jest od bost-a, która od podlania paliwem ...itp) i porównać ją z standardową z CDT ?

Pozdrawiam,
s
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 09, 2016 23:16   

staniapl napisał/a:
Czy jak mam WinOls-a demo mogę porównać mapy? Znalazłem jakiś wsad w necie, po wrzuceniu do demo WinOlsa rozpoznaje mi ~ 32 mapy ale żadna nie jest podpisana (osie nie podpisane) czy istnieje jakiś sposób aby można było się zorientować która mapa za co odpowiada (która jest od bost-a, która od podlania paliwem ...itp) i porównać ją z standardową z CDT ?


tak, zabrać się za czytanie, lektury odnośnie map jest sporo w internecie
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lip 10, 2016 09:27   

staniapl napisał/a:
Możesz napisać skąd wziąłeś taką mapkę CDT+ ? Nie chodzi mi o wrzucenie do siebie - chciałbym raczej ją przestudiować w porównaniu z klasyczną CDT.

Na stronie toaf.roverki.eu jest wersja, która to umożliwia. Jednak na własne ryzyko, bo te mapy mogą być pomieszane. Na pewno inaczej jest dla aut z kontrolą trakcji i bez. Ale Ty masz polifta, więc w fabrycznie powinieneś mieć 136KM.

staniapl napisał/a:
Marku czytałem w którymś z wątków, że rozważacie w przyszłej wersji możliwość podniesienia mapy dla użytkowników CDT, czy możesz coś więcej powiedzieć na ten temat, ew zdementować.


Mogę Ci napisać, że tak jest w wersji obecnej. Ale dla przedliftów.

staniapl napisał/a:
Szczerze powiedziawszy dynamika CDT w takim wozie to jakieś nieporozumienie, jeżdżę z dzieckiem i wyprzedzanie jest z duszą na ramieniu.

Tyle lat jeździłem 75KM R200 :) Wyprzedzałem z rozsądkiem i nic się nie stało :)
Zarówno ja jak i mój syn żyjemy jeszcze :) Tam o dynamice nie było mowy :)
Ty masz 136KM i narzekasz... w moim 131KM nie było tragedii ;)

Cytat:
Jak rozumiem zdarza się zerwanie komunikacji przy wgrywaniu - co skutkuje uwaleniem na amen sterownika ?

Nie da się tego sterownika uwalić na amen. Chyba, że mu podasz napięcie ze spawarki - to może się usmażyć i wtedy już piach.

Cytat:
Jak ogarnę wszystkie pozakupowe rzeczy rozważam wizytę u Ciebie, dlatego robię rozeznanie, nie zależy mi na mega sofcie lecz delikatnym podniesieniu momentu / mocy, żeby auto jako tako jechało.

Każdy tak mówi ;) Apetyt rośnie w miarę...
Przed czipem najważniejsze rzeczy po zakupowe to:
- wymiana filtrów (w tym ODMY)
- płynów ustrojowych
- diagnostyka komputerowa za pomocą TOAF'a (wksazania przepływomierza, ciśnienia wstępnego paliwa, ciśnienia na listwie CR, ciśnienie doładowania oraz korekcje wtryskiwaczy).

Cytat:
Czy jak mam WinOls-a demo mogę porównać mapy? Znalazłem jakiś wsad w necie, po wrzuceniu do demo WinOlsa rozpoznaje mi ~ 32 mapy ale żadna nie jest podpisana (osie nie podpisane) czy istnieje jakiś sposób aby można było się zorientować która mapa za co odpowiada (która jest od bost-a, która od podlania paliwem ...itp) i porównać ją z standardową z CDT ?

Zwróć uwagę na numer sterownika. A reszta jest w necie...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
staniapl 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: Zambrów



  Wysłany: Nie Lip 10, 2016 11:38   

MaReK napisał/a:

Ale Ty masz polifta, więc w fabrycznie powinieneś mieć 136KM.


Mam auto z 2004 r z kontrolą trakcji, więc albo to jest jakaś przejściówka bo zegary mam przedliftowe, i motor na 99,99% mam CDT - w brifie było 85 KW i faktycznie jeździ dużo gorzej od golfa 90 KM.

Cytat:
Na stronie toaf.roverki.eu jest wersja, która to umożliwia. Jednak na własne ryzyko, bo te mapy mogą być pomieszane. Na pewno inaczej jest dla aut z kontrolą trakcji i bez.


Cytat:
Mogę Ci napisać, że tak jest w wersji obecnej. Ale dla przedliftów.



Mam tam odczyt z ECU i Zapis do ECU :oops: Myślałem, że będzie button w stylu podnieś mapę do CDTi .

Cytat:
Nie da się tego sterownika uwalić na amen. Chyba, że mu podasz napięcie ze spawarki - to może się usmażyć i wtedy już piach.

Czyli śmiało mogę odczytywać Ecu i zapisywać nic się nie powinno wysypać? Bo na chwilę obecną boję się nawet zrobić odczytu, żeby coś nie spier ....

Cytat:
Każdy tak mówi ;) Apetyt rośnie w miarę...


Miałem już auto chipowane w mr motors na mineralnej i wystarczało mi, serio jestem już za stary na ściganie z pod świateł, bardziej chodzi mi o lepszą dynamikę jazdy.

Cytat:
- diagnostyka komputerowa za pomocą TOAF'a (wksazania przepływomierza, ciśnienia wstępnego paliwa, ciśnienia na listwie CR, ciśnienie doładowania oraz korekcje wtryskiwaczy).


Rozmawialiśmy przez telefon, ja nie mam w LiveData do wybory Grupa1 ... brakuje mi pliku .ini skąd wziąć ?

Cytat:
Zwróć uwagę na numer sterownika. A reszta jest w necie...


nr sterownika trzeba spisać fizycznie z maszyny czy na tym screnie jest gdzieś ukryty ?

 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lip 10, 2016 11:51   

staniapl napisał/a:
Mam auto z 2004 r z kontrolą trakcji, więc albo to jest jakaś przejściówka bo zegary mam przedliftowe, i motor na 99,99% mam CDT - w brifie było 85 KW i faktycznie jeździ dużo gorzej od golfa 90 KM.

Motor to my dieslowce z Rovera 75 mamy taki sam :) Różnica w elektronice - czyli sterowniku.

staniapl napisał/a:
Mam tam odczyt z ECU i Zapis do ECU :oops: Myślałem, że będzie button w stylu podnieś mapę do CDTi .

Tak właśnie jest. Kiedy klikniesz zapis, program da Ci wybór - albo coś z kolekcji TOAF'a albo własna mapa z pliku.

staniapl napisał/a:
Czyli śmiało mogę odczytywać Ecu i zapisywać nic się nie powinno wysypać? Bo na chwilę obecną boję się nawet zrobić odczytu, żeby coś nie spier ....

Nie wiem :) Zawsze może się coś stać... :)

Cytat:
Miałem już auto chipowane w mr motors na mineralnej i wystarczało mi, serio jestem już za stary na ściganie z pod świateł, bardziej chodzi mi o lepszą dynamikę jazdy.

No właśnie... to gdzie masz tę mapę?

staniapl napisał/a:
Rozmawialiśmy przez telefon, ja nie mam w LiveData do wybory Grupa1 ... brakuje mi pliku .ini skąd wziąć ?

Załączam w poście. Wypakuj do katalogu z TOAFem.

staniapl napisał/a:
nr sterownika trzeba spisać fizycznie z maszyny czy na tym screnie jest gdzieś ukryty ?

Wejdź w DDE i zrób screen z tamtych oznaczeń.
Odczytaj swoją mapę Odczyt -> Tabele i wrzuć mi na pw.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
mackoz 




Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 12



Wysłany: Nie Lip 10, 2016 14:35   

staniapl napisał/a:
Mam tam odczyt z ECU i Zapis do ECU :oops: Myślałem, że będzie button w stylu podnieś mapę do CDTi .
Tak właśnie jest. Kiedy klikniesz zapis, program da Ci wybór - albo coś z kolekcji TOAF'a albo własna mapa z pliku.



Jezeli tak jest to dlaczego w lokalizacji C:\Program Files\Toaf Tool nie ma nigdzie plikow .bin ?

Jezeli wywali sie podczas zapisu to da rade wrzucic np przez galletto plik czy tylko pozostaje zaprogramowanie ECU na stole ?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 10, 2016 14:49   

mackoz napisał/a:
Jezeli tak jest to dlaczego w lokalizacji C:\Program Files\Toaf Tool nie ma nigdzie plikow .bin ?


Nie ma, żeby nikt w nich nie grzebał i nie byly ot tak dostępne
_________________
75 Red Edition
 
 
mackoz 




Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 12



Wysłany: Nie Lip 10, 2016 15:59   

Ok. A mozesz prosze opisac jakie softy sa dostepne w toaf'ie i ile teoretycznie powinny generowac NM i KM ?

Jak sie ratowac w razie bledu podczas zapisywania blokow do ecu ?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lip 10, 2016 17:02   

Wszystko jest w jednym pliku dla zachowania spójności i porządku :) Jednak znaczniki się posypały i do końca nie jest jak trzeba :) W T4 też nie ma kilku binarek z zawartością map ;) Wszystko siedzi w jednym pliku...
To masz też cel taki aby zniechęcić kombinatorów. W TOAFie niektóre bloki map są dodatkowo zaszyfrowane.

mackoz napisał/a:
Ok. A mozesz prosze opisac jakie softy sa dostepne w toaf'ie i ile teoretycznie powinny generowac NM i KM ?

Są dostępne wszystkie jakie dała fabryka :) Na stronie www.roverki.pl masz zdaje się spis wszystkich fabrycznych dostępnych mocy oraz momentów.

mackoz napisał/a:
Jak sie ratowac w razie bledu podczas zapisywania blokow do ecu ?

Jeśli sterownik się nie spali i pochodzi na pewno od Rover/MG 75/ZT, to najszybciej naprawi się TOAFem, ale w nowej wersji :) W obecnej da się zepsuć ale nie da się już naprawić :) Wtedy inny interfejs albo programowanie na stoliku.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Spalanie
tomekh01 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Cze 17, 2010 12:20
owcze
Brak nowych postów [R75] LPG spalanie
slawx12 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Cze 03, 2013 19:49
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Spalanie
mironh Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lip 15, 2015 07:50
sknerko
Brak nowych postów [R75] spalanie
blady1 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Gru 17, 2014 00:33
haszczyc
Brak nowych postów [R75] Spalanie
jacekmarus Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Maj 08, 2008 13:28
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink