Wysłany: Czw Lip 14, 2016 15:26 [r 75 2,0 2001] - temperatura a włączenie wentylatora??
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
witam. na początek napisze że szukalem odpowiedzi tu https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51449&postdays=0&postorder=asc&start=60
i częściowo znalazłem. Wymieniałem czujnik temperatury [płynu chłodzenia przy okazji rozrządu. odpowietrzyłem uklad chlodzenia . zaobserwowałem że wentylator włącza sie przy ( 1 bieg)100*c schładza do 95 i wyłącza...2 bieg włącza sie przy 105*c i schodzi do 1 biegu przy temp 100*C.... według tego i opisu ze stronki powyżej wynika że jest ok.... ale czy te 100 stopni to nie za dużo jak na 1 bieg??? na desce cały czas jest polowa skali , gdy włączę program do lpg to temp jest niższa... 1 bieg włącza się przy 95 a wyłącza przy 90 ... następnie 2 bieg włącza sie przy 100 a schodzi do 1 biegu przy 95.... dodam że sprawdzałem czujnikiem laserowym temp na przewodach i ani razu nie przekroczyło 92 *c na wężach do termostatu....jak to wkońcu ma dzialać prawidłowo....
tak poza konkursem czy w programie toaf można podglądać temperature i wartośći rzeczywiste ? bo ja podłączałem się autocomem i interfejscem od lpg dla porównania...
pozdrawiam
_________________ ROVER 45 ::::::)))))))
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 14, 2016 15:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a czy deska nie pokaże tego samego co sterownik silnika?? jutro sprawdzę co pokazuje. W drugim roverze miałem naprawiany wentylator i dziwna sprawa bo gdy autocom pokazuje że teraz wentylator wchodzi na niski bieg czyli 1, to wentylator wcale sie nie włącza.... żeby się włączył trzeba ruszyć śmigło... rozumiem że coś zle zostało naprawione??
Zalezy w jakim stanie byly stare szczotki, mogły być zjechane do zera i uszkodzić komutator, jak juz się obróci i załapie to dziala . Jak stanie w złym miejscu to nie ma bata.
szczotki były wymieniane ale powodem była zawieszona szczotka w "szczotko-trzymaczu". piszę tu o pierwszej naprawie.Komutator nie był idealnie równy ale przecież wczesniej działał więc naprawa była ograniczona tylko do wymiany szczotek... szczotki sie dotarły i przestał działać ... możliwe że po tygodniu szczotki sie skończyły?? same problemy z tym wentylatorem.... wysoka temperatura według innych aut i jeszcze nie zawsze rusza wentylator po prostu pięknie:):):)
Jak napisał AdaskoC możesz w samochodzie na zapłonie podejrzeć temperaturę płynu chłodzącego. Podpatrujesz wartość, która podaje czujnik temperatury do ECM. Tak jest łatwo i przyjemnie. Wchodzisz w diagnostykę na zegarach. klikasz do 19, potem gdy pojawi się off klikasz raz jeszcze i następnie doklikujesz do 7. Czekasz, pojawi się wartość temperatury.
Wskazówka analogowa stoi w poziomie od 75 do 115 stopni, więc niewiele z niej odczytasz.
Ona Ci pokaże ponad poziom jedynie, kiedy wentylator Ci padnie
To takie ostrzeżenie, ale wtedy często jest już niestety po zawodach
no niestety wskaznik jest "wyskalowany" do bani:) skoro zakres "normalny" jest od 75 do 115 a bieg 3 włącza sie przy 112 to jakiś absurd:) czy ktoś kombinował żeby dołożyć jakiś rezystor do czujnika temp żeby szybciej włączały sie biegi wentylatora??
[ Dodano: Czw Lip 14, 2016 21:30 ]
skoro czujnik ma oporność 4kom przy 20 *C a przy 110 8C ma 0,7kom to jak dam rezystor to oszukam ecm i uruchomi wczesniej wentylator... tylko że ecm podgląda temperature nie tylko żeby sterować wentylatorem ale np potrzebuje tej informacji do układu zasilania paliwem a to juz niedobrze żeby oszukiwać.... dlatego wymienialem czujnik bo cały czas był komunikat o przegrzaniu a temperatura 131 *C utrudniała bardzo rozruch:)
Tylko warto się zastanowić czy jest sens. Po swoim samochodzie widzę, że termostat otwiera się przy 92? 93? W trasie bez klimy to ok 95-96 stopni, przynajmniej u mnie, przy klimie ciężko utrzymać taką temperaturę
rozumiem że ten termowłącznik od poloneza trzeba podłączyć pod istniejącą instalacje fabrycznego czujnika przy termostacie?? czy jego odczyt wartości nie będzie miał negatywnego wpływu na inne systemy( zasilanie paliwem itp...) ??
dziwi mnie to że na parowniku od lpg pokazjue nie więcej jak 95C.... aż taka jest róznica temperatur....
kolejna sprawa to czy naprawiać kolejny raz ten fabryczny wentylator(3 biegowy) czy wsadzić odrazu popularny od vectry czy chryslera 2 biegowy??jak wy byście to zrobili??
czyli termowłącznik sterowałby tylko pracą wentylatora a ori czujnik działał by dla innych układów?? a gdzie taki czujnik wkręcić ? w polonezie to pewnie był w chłodnicy przykręcony... zauważyłem dziś ze temperatura w menu na desce odpowiada idealnie tej co pokazuje autocom. podczas jazdy cały czas temp waha sie od 92 do 94. ale jak na chwile sie zatrzymam to stopniowo idzie do góry i powinien się wlączyc wentylator. wentylator chce ruszyc bo rusza sie kawałek do przodu do tyłu i tak w kółko a jak go rusze to śmiga... czy przy wymianaie szczotek trzeba ten komutator wyrównać papierem sciernym??
[ Dodano: Pią Lip 15, 2016 12:58 ]
pewnie jutro wyjmę wentylator ale chciałbym wiedzieć co moge w nim zrobić. dziś wymieniłem sprężyny tylne i górne mocowania amortyzatorów tył. jutro napewno geometriia ale czy z tyłu jak w e46 jest jakaś regulacja??
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lip 16, 2016 18:45
dawidek126 napisał/a:
czyli termowłącznik sterowałby tylko pracą wentylatora a ori czujnik działał by dla innych układów?? a gdzie taki czujnik wkręcić ?
tak, uruchamia niezależnie 1 bieg , wkręca się go do specjalnego adaptera ( są nawet na allegro ), a ten montuje się na wężu przy wyjściu z silnika, elektrycznie do niebieskiego przewodu (masa 1 b ) w okrągłej wtyczce przy bezpiecznikach pod maską.
a czy mógłbyś zaznaczyć na rysunku termostatu który to przewód wodny miałby być??
termowłącznik ma 2 piny jeden na mase a drugi w okrągłej kostce pozycja 1b?? dobrze zrozumialem??
pozdrawiam
[ Dodano: Sob Lip 16, 2016 20:56 ]
znalazłem taki adapter pod termowłącznik ale pod grupe vw.
[ Dodano: Nie Lip 17, 2016 09:21 ]
rozumiem że po przecieciu tego niebieskiego kabelka od 1 biegu ecu już 1 biegiem nie steruje ale czy mozna dołożyc diodę i nie przecinac kabelka tylko dolutować to teoretycznie jak termowłącznik się uszkodzi to ecu będzie sterować normalnie... dobrze myślę??
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lip 17, 2016 14:29
dawidek126 napisał/a:
który to przewód wodny miałby być??
idący z kolanka wyjściowego z bloku do góry chłodnicy. Termowłącznik może być też od Skody lub innego.Ma być wpięty równolegle by ecu sterowało niezależnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum