Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Od dawna mam problem z "dieslowskim" klekotaniem w silniku (2.0, V6). Torque pokazuje mi blad P1473 (motylki w kolektorze ssacym) i jest to jedyny wyswietlany blad. Wskazania TOAFa ciezko mi zinterpretowac - pokazuje blad tych motylkow, ale tez wiele innych rzeczy, ktore sa albo nie sa bledami. Na brytyjskim forum przeczytalem dawno temu, ze usterka ta raczej jest niegrozna, tylko w ostatecznosci moze dojsc do zassania polamanych motylkow do silnika, wiec jezdze tak juz pare lat. Ostatnio jednak halas sie nasilil. W zwiazku z tym, mam nastepujace pytania:
- Czy moga to byc zawory (tak zasugerowal mechanik nieznajacy budowy R75)? Czy gdyby to byl problem z zaworami, wyswielilby mi sie blad w Torque/TOAFie?
- Skad moge sciagnac sprawdzony kolektor i czy jest gdzies w Trojmiescie warsztat, ktory ma wiedze na temat R75? Znam oczywiscie Kulesze, ale nawet, gdy ide z najmniejsza pierdola, to jestem co najmniej o tysiaka lzejszy.
Dzieki.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 10, 2016 09:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To nie są zawory to jest kolektor a raczej klapki w nim (Jak można stosunkowo słabym 2.0V6 jeździć latami bez sprawnych VIS? ja w moim po tygodniu miałem dość i naprawiałem) może tylko siłowniki VIS trzeba zrobić a sam kolektor jest ok. Trzeba zdjąć Visy i obadać klapke tego z boku i cięgno tego od góry. Jak zdejmiesz visy będziesz wiedział jak je sprawdzić czy klekoczą.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Odkrecilem modul power i widze, gdzie jest problem. Listwa, do ktorej mialy byc przyczepione motylki, rusza sie w 3 wymiarach, jest calkowicie urwana. Bede probowal ja chociaz wyciagnac, zeby nie klekotala. Czy ktos widzi potenclajne problemy, jakie to moze spowodowac?
wymień kolektor bo możliwe że któraś klapka zostanie zassana w silnik.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pytalem w Auto-Landzie, nie maja juz takich rzeczy. Na allegro tez nie widze (nowych). No i oprocz tego szukalem ogolnie w internecie. Nie wiem, czy mam jakis wybor.
Nowy to raczej rzadkość, szukaj używki np. z anglika.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Nie Paź 16, 2016 13:54
bochas, liczyć musisz się z kosztem ok 500-600zł za pewniaka z przebiegiem do 50-60 tyś km. Ewentualnie takiego do 100 tyś za jakieś 300-350zł
Takie z przelotem ok 150 tyś to już ryzyko czy niedługo nie zacznie klepać.
Możesz też podpytać użytkowników na forum co dopiero przy czwartej sztuce udało się kupić sensowy kolektor. Choć ja kupiłem osobiście kiedyś za jakieś 250zł i działał aż do sprzedaży auta
bochas, liczyć musisz się z kosztem ok 500-600zł za pewniaka z przebiegiem do 50-60 tyś km. Ewentualnie takiego do 100 tyś za jakieś 300-350zł
no nie wiem, uzywane to troche loteria... poza tym nie wiem, czy jakikolwiek 11-letni albo starszy samochod moglby przejechac tylko 60kkm - a jak ktos w miedzyczasie wymienial kolektor, to jak to zweryfikowac:)
A zajmuje sie ktos w Polsce regeneracja kolektorow i daje gwarancje? Nie powiem, ze koszty nie graja roli, ale spokojnie jestem w stanie wydac wiecej niz 300 za cos, co bedzie dzialac.
Mam ten sam problem na allegro jest jedna sztuka za 500 i na tym koniec, a ma ktoś może namiary na tego człowieka ? na youtube jest film ze zregenerowanymi klapkami
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
estern, mozesz sprobowac na ebayu, ale tanio nie bedzie. wlasnie kupilem goly kolektor za 80 funtow + 35 przesylka z uk. to byl najtanszy, a jednoczesnie z najmniejszym przebiegiem (choc i tak wyszlo 54k mil).
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pon Paź 24, 2016 11:56
Na zwrocie towaru przez kupującego i zwrocie gotówki przez sklep w przypadku gdy towar a w tym przypadku kolektor, popsuje się w ustalonym okresie czasu.
Nie ma opcji wymiany kolektora na drugi, ponieważ tylko jeden jest na stanie.
dostalem dzis kolektor. nic nie puka, ale jest brudny jak matka ziemia. czy ktos kiedys myl cos takiego? karcher raczej odpada, bo nie chcialbym na wstepie polamac wszystkiego co w srodku. czy oczyszczenie tego przed zamontowaniem w ogole ma sens?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum